mboost-dp1

Bedste GFX Kort til 400W ShuttleX PSU

Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
12. apr. 2009 12:00
Som overskriften indikerer er jeg ved at overveje at købe et nyt grafikkort til min computer. Dette er dog ikke helt uden vanskeligheder - pga. følgende begrænsninger:

- Budget: 1000-1200 kr.
- PSU: 400 W Shuttle PSU, siddende i et ShuttleX XPC Barebone.

Jeg havde egenligt sat forhåbninger op efter at købe et ATI HD4850 kort, men dette ser ud til at kræve en 450W PSU som minimum (det er anbefalet).

Måske skulle jeg lige nævne hvad der sidder i maskinen.

Intel Core 2 Duo E8400
3xHDD (1 boot, 2 til lager)
1 Optisk drev.
ATI HD2600 XT (PCI Xpress)

I kan nok se at der ikke skal meget til at slå det kort jeg allerede har siddende i maskinen, og jeg forventer heller ikke med de begrænsninger jeg har sat - at jeg kan få det vildeste kort.

Så, kom med jeres bud. Jeg ser helst at kortet er af nuværende generation.

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Bachy
12. apr. 2009 14:56
Æhh .. mit tidligere system, en X4 9850 med 4gb, 2 x HD, 1x DVD og sidst men ikke mindst mit HD 4850 kørte på en noname 400w psu, uden at jeg på noget tidspunkt har lagt mærke til at PSUen skulle hav ehaft åndenød :)

Men du kan jo prøve dig frem, formoder du handler via nettet, så prøv med et 4850, får din psu åndenød, kan du jo altid smid ekortet retur indenfor dine 14 dages returet.
Gravatar #3 - Corholio
12. apr. 2009 16:32
Jamen, så prøver jeg da det, Bachy.

det værste der kan ske er vel at PSU'en bare slukker - eller der vises nogle interessante grafiske artifacts?

Takker for hjælpen.
Gravatar #4 - engfeh
12. apr. 2009 16:52

Det værste der kan ske er at hele din computer bliver brændt af, fordi PSU'en ikke kan udjævne spikes i spændingen. Det mest sandsynlige er dog at den bare slukker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login