mboost-dp1

Bedste N router på markedet?

Gå til bund
Gravatar #1 - mbw2001
30. jan. 2010 22:33
Jeg bor i et område med omkring 10-14 netværk fordelt jævnt over alle kanaler :(. Mit trådløst har egentlig kørt fint, men efter en router genstart kan jeg overhovedet ikke få det til at køre.
Har prøvet alle kanaler, og selvom min pc melder fuldt signal har jeg omkring 0.2 mbit i download hvis jeg er heldig.
Det er selvom routeren står i kontakt med computeren.

Jeg har en Linksys WRT320N router med DD-WRT firmware på nuværende tidspunkt. Den har som sagt gjort det godt, men er nu på jagt efter en steroidepumpet router som kan tæve de andre routere i området.

Har kigget på Linksys 610N, men kunne egentlig godt tænke mig en router med antenner.

Nogen som kan anbefale en bestemt router. Prisen er næsten underordnet hvis bare det er kram!
Gravatar #2 - nielsbuus
31. jan. 2010 00:48
Slightly Offtopic: Har dog overvejet at handle med en af dine naboer omkring deling af internetforbindelse?
Gravatar #3 - vandfarve
31. jan. 2010 00:51
MadiZone (2) skrev:
Slightly Offtopic: Har dog overvejet at handle med en af dine naboer omkring deling af internetforbindelse?

Risikoen vil stadig være det samme, da der stadig vil være for mange routere på alle kanalerne.

Jeg stemmer for at tæve de andre! Yeah!
Gravatar #4 - VonDoom
31. jan. 2010 09:40
De fleste routere kører i 2,4 GHz båndet, du kan sandsynligvis slippe udenom trængslen ved at købe en router der kan køre på 5 GHz båndet.

Selv har jeg lige købt Linksys WRT320N og jeg er ret godt tilfreds. Den koster ca. 4-500 kr.

Den rækker langt og den giver god througput. Kun 0,1 gbit lavere end min trådede forbindelse op/ned. Denne test lavede jeg i stueetagen, mens min router står i kælderen.
Gravatar #5 - mbw2001
31. jan. 2010 10:58
Øhh... Som jeg skriver i min post har jeg den nævnte router (WRT320N).

Problemet med 5Ghx båndet er at det er de færreste enheder som understøtter dette. Fx ikke min telefon :(
Gravatar #6 - Xill
31. jan. 2010 11:10
Hvis du benytter DD-WRT firmware .. kan du så ikke bare skrue op for sende styrken.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
31. jan. 2010 11:24
Jeg er selv ejer af, og kan virkelig anbefale en Netgear WNDR3700

Det er en af markedets hurtigste routere til privat brug og selv med standard firmware har den kørt klippestabilt, hvilket mange routere ikke gør.

Gravatar #8 - mbw2001
31. jan. 2010 12:50
Hvor gør jeg det henne?
Gravatar #9 - Slettet Bruger [556905623]
31. jan. 2010 14:29
Jeg er personlig meget glad for WRT610n
http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WRT61...
Gravatar #10 - fidomuh
31. jan. 2010 21:38
Jeg er personligt utroligt skuffet over WRT610n og specielt 5Ghz netvaerket.

Jeg har en 7-8 andre netvaerk her, men det er som saadan ikke dem der er problemet.. Jeg har gips vaeg .. Gaar jeg om paa den anden side af den, falder min bandwidth med .. 90% or so..

Ubrugeligt til wifi.. :D

Jeg ville klart anbefale at kigge efter noget *ANDET* end Linksys :P
Gravatar #11 - Slettet Bruger [556905623]
31. jan. 2010 21:48
oh, fortæl endelig :) har ikke brugt 5GHz delen endnu siden den.
Gravatar #12 - fidomuh
31. jan. 2010 22:36

Der er ikke saa meget at fortaelle.. Jeg har utroligt daarlig range paa mit n-netvaerk, hvor mit G bare koerer som det skal.

Det er testet med 6 enheder, af blandet landhandel, men endeligt testet med Linksys' egen n-dongle.

Men det er nok mest 802.11n-draft jeg har had imod, og ikke saa meget linksys.. Jeg havde dog forventet langt mere af en router der kostede *SAA* meget, da jeg koebte den.

Den er reduceret til AP og intet andet, hos mig :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login