mboost-dp1

Britisk kamera i dansk stikkkontakt

Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
2. apr. 2009 16:46
Hej...

Jeg har lige bestilt et videokamera fra camerabox.co.uk... og så kom jeg til at tænke på strømstrik. Jeg slog op på Wikipedia og kan se at briterne bruger en anden type stik end vi gør, jf. http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_power_systems

Det betyder at det kamera jeg har bestilt *formentligt* ikke vil passe i min stikkontakt...... så spørgsmålet er:

Nogen der kan anbefale en konkret adapter, så et britisk strømstik kan gå i danske stikkontakter? Link til netbutik/produkt ville være super. Kiggede lidt på thansen.dk og biltema.dk, men de havde ikke noget der så ud til at kunne løse opgaven. Thansen.dk havde en rejseadapter, men den var vist til at sætte danske elprodukter i britiske stikkontakter...

Anyone?

Taks :)
Gravatar #3 - gentox
2. apr. 2009 17:17
Den første du linker til vil nok være et godt valg, specielt fordi den er billigere og mere simpel, som i færre ting der kan gå i stykker.
Nok den jeg ville vælge :)
Gravatar #4 - ajust
2. apr. 2009 18:07
#2 OT: Nu kiggede jeg lidt rundt på deres side, og de sælger en uendelig stor mængde små gadgets og sjove ting til 2$ eller under. Samtidigt har de worldwide free shipping. Hvordan kan det nogensinde betale sig for dem, at sende en gadget til under 2$ med posten? Fragtomkostningerne må næsten være større end prisen?
Gravatar #5 - gentox
2. apr. 2009 18:14
Jeg tror de fleste køber mere end en enkelt ting.
Og der er rent ud sagt en masse ragelse, som ikke er pengene værd, men der er altså også nogen ting der heldigvis er i orden.
Så brug din sunde fornuft, og husk den her, så det går lettere igennem tolden :)
Gravatar #6 - reefermadness  
3. apr. 2009 07:49
Dealextreme to the rescue! De sælger også billige SATA/IDE/USB convertere, trådløse overvågnigns kameraer og falske overskæg til billige penge :-)

(du kan også købe de der små knapcelle batterier til ingen penge set i forhold til danske priser)
Gravatar #7 - hgul
3. apr. 2009 08:48
Hvis det skal gå lidt hurtigere end DealExtreme kan klare, så prøv evt. batteribyen, det kan være de har noget du kan bruge. Og så har de vist også stadig gratis fragt.
Gravatar #8 - freesoft
3. apr. 2009 10:55
Ja http://www.batteribyen.dk/multi_rejsestik-p-3690.h... ligner da noget DX også har :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login