mboost-dp1

Computer går i hak

Gå til bund
Gravatar #1 - Dead Wood
5. mar. 2010 07:55
Hej Newz.

Er ikke lige den allerstørste nørd selv, men har en god anelse om hvad der er galt.
Førhen kørte jeg Call of Duty: MW på max, men nu kan jeg knap nok køre det på medium, uden at min computer efter nogle minutter går i hak og kræver restart (den genstarter ikke selv ved overheat, og du kan lige inden computeren går i hak se grafiske fejl og flimmer på skærmen) - lyd kører stadig.
Har en mistanke til at det er mit GFX, og overvejer om jeg skal investere tidligere end forventet i et nyt.

Har følgende setup:

ASUS Maximus Formula (Republic of Gamers) 1333 Mhz
Intel Core 2 Duo E8400 (3.0ghz)
2048 Mb Corsair Dominator (1333 Mhz)
Og mit legendariske GFX: nVidia GeForce 8800GTX :D - dog 2 år gammel pc.

Kører Windows XP.

Har købt en seperat Zalman køler til CPU'en og den er der også kølepasta på - og har aldrig oplevet den over 40-50 grader.

Skulle det eventuelt være grafikkort, så havde jeg tænkt mig at anskaffe mig en af disse:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=6...

Men er den pengende værd / har i eventuelt bedre bud?
Gravatar #2 - reefermadness  
5. mar. 2010 08:04
Kør en memtest før du køber et nyt grafikkort, du har ret i at det kan være grafikkortet men det kan altså også være dine RAM der er defekte/sidder løs

ej okay overså lige at du har problemer med flimmer på skærmen også, så er det sku nok grafikkortet (med 95% sandsynlighed)
Gravatar #3 - Dead Wood
5. mar. 2010 08:07
Tænkte jeg også.

Men skal gerne prøve en memtest.
(noob question) hvorledes gør jeg det? :p

EDIT:
Må lige sige, at det kun sker i mere krævende spil - sætter jeg grafikken på minimum kan jeg reducere eller helt fjerne den tid der går til den crasher.
Gravatar #4 - reefermadness  
5. mar. 2010 08:13
#3 - Så tror jeg det er et varme problem... Har du prøvet at rense grafikkortet/computeren for snask og støv?
Gravatar #5 - Dead Wood
5. mar. 2010 08:16
Ville netop tjekke mit airflow i kabinettet når jeg kommer hjem, da jeg har en mistanke til at hullerne hvor luften kommer ind er støvet til. Så kommer luften ind bagfra, og det er ikke helt hensigtsmæssigt.
Rensede sidste lørdag grafikkortet for støv, men overvejer om jeg skal tage det ud og evt. rense blæseren indeni også.
Det er bare lidt problematisk med det store skjold der sidder på :/
Gravatar #6 - Plimmer
6. mar. 2010 12:53
Nvidia.com skrev:
196.75 Alert!
We are aware that some customers have reported fan speed issues with the latest 196.75 WHQL drivers on NVIDIA.co.uk. Until we can verify and root cause this issue, we recommend that customers do not download this driver. Instead, please stay with, or return to 196.21 WHQL drivers. Release 196.75 drivers have been temporarily removed from our website and we also are asking our partners and others to remove temporarily this 196.75 WHQL driver as well.

Er da værd at chekce?
Gravatar #7 - Systran
6. mar. 2010 12:55
Gravatar #8 - Dead Wood
9. mar. 2010 10:58
#7 Mwahahah :D Det tror jeg desværre ikke afhjælper mit problem.

Btw. har jeg fået støvet af i pc'en, støvfilter og blæsere, og det har hjulpet, men det sker stadig en gang imellem.

Det burde dog være forståeligt nu, hvor jeg sidder og spiller Bad Company 2 på medium details, og canirunit.com whiner om at jeg måske kan spille på minimum ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login