mboost-dp1

Computer slukker pludseligt?

Gå til bund
Gravatar #1 - Lomholt
15. okt. 2009 08:55
Hey folkens..

Jeg købte en Acer Aspire M7711 hos TDC for ca. 4 måneder siden, og den har ikke fejlet noget overhovedet, men her på de sidste 2 dage er den begyndt at slukke - lige pludselig, det er meget mærkeligt når den ikke har gjort det før, den anden dag da jeg spiste opdagede jeg den var slukket da jeg kom tilbage, så skrev avast der var fundet en virus, og at det lå inde under Acer Empowering Technology, jeg slettede den selvfølgelig, men det kan vel ikke være derfor? Skal jeg prøve at sætte den til at skanne uden net på, eller prøve med et andet antivirus program?

Jeg kan jo ikke tjekke hardwaren, om det er det der fejler noget, da jeg så har brudt garantien, hvis jeg begynder at åbne kabinetet op ...

Håber på hurtig hjælp, og håber det kan løses - uden at jeg skal til at bytte den, osv osv ...

På forhånd tak
Gravatar #2 - XorpiZ
15. okt. 2009 09:16
Du kan sagtens åbne kabinettet uden at bryde din reklamationsret.

Jeg ville tjekke om der er nogle blæsere, der er støvet til. Det lyder umiddelbart som et varmeproblem.
Gravatar #3 - Coney
15. okt. 2009 09:40
#2 Kommer MEGET an på hvad der står i garantibeviset.. Min gamle pc måtte jeg ikke røre det mindste ved før garantien blev brudt... Min nuværende skal jeg selv stå for at rense blæsere i for at garantien overhovedet gælder... Så det er altså ikke helt sikkert det er en god ide...
Gravatar #4 - XorpiZ
15. okt. 2009 09:47

Jeg er nu ret sikker på, at man ikke kan miste sin reklamationsret ved at åbne sit kabinet.

Se evt. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-281....

edit:

Hvis der er noget seperat garanti på computeren (f.eks. 1 års fuld garanti), så bortfalder denne formentlig, hvis man bryder klistermærket. Men reklamationsretten kan man ikke miste.
Gravatar #5 - Kris
19. okt. 2009 08:50
Jeg har googlet lidt på acer aspire pc'er og der er rigtig mange af deres computere som har samme problem som det du nævner: Læs bl.a. Ubuntu forums

Jeg fandt et sted online hvor det ser ud til at han har fundet løsningen, dog er det ikke samme model som den du render rundt med, men det er samme problem: Problem Solved!

Gravatar #6 - Dreadnought
19. okt. 2009 18:08
En lille chip som sørger for at styre blæseren er ikke et sted man skal spare. Det er altså ikke mange basseører den koster.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login