mboost-dp1

Computer til programmering

Gå til bund
Gravatar #1 - Avisabonnementer
5. nov. 2009 20:45
Jeg søger en rigtig lækker laptop til webprogrammering
- Stor / kæmpeskærm.
- Lang batteritid ev.t mulighed for 2batterier, eller ekstra stort batterier.
- Vægt: ligegyldigt

Søger nærmest det modsatte af en netbook...

Har i nogle bud. Priside: 8.000,00
Gravatar #2 - illishar
10. nov. 2009 12:20
"Lang batteritid" er som regel det modsatte af "stor skærm". Men ok, du søger en laptop med stor skærm, lang batteritid, ingen GPU og CPU og Harddisk er ligegyldig:

Dell
(Den helt billige har ikke noget grafikkort.)

Dell har (ihvertfald tidligere haft) mulighed for at sætte et batteri i computeren i stedet for eg. DVD-drevet.

Tilgengæld vil 17" computere være tæt på umulige at bruge i eks. tog og bus. Hvilket nok vil konflikte med dit ønske, der munder ud i lang batteritid.
Gravatar #3 - illishar
10. nov. 2009 12:27
Jeg kan i stedet anbefale at købe en 15" og så have "arbejdsstationer" hvor du har opsat ekstra skærme. 15"'eren er bestemt ikke umulig at programmere på og den er mere realistisk at slå op i et tog.
Gravatar #4 - illishar
10. nov. 2009 12:30
Du siger "lækker" .... har du overvejet en Mac?
Dem har man som regel mere lyst til at slikke på, end at bruge :P
Og de er fremragende til webprogrammering.
Gravatar #5 - Thalion
12. nov. 2009 20:40

Jeg slikker ikke meget på min...

Men ja min 15" macbook pro er den maksimale størrelse jeg ville rende rundt med. At du så vil sprænge dit budget en smule, se det er en anden sag.
Gravatar #6 - johanmw
12. nov. 2009 20:58
En 13.3'' macbook kan også sagtens bruges, hvis man har mulighed for at slutte en større skærm til når man sidder stille på kontoret. Og mus og tastatur selvfølgelig.

Jeg synes personligt det er lidt fjollet at købe en kæmpe bærbar, og så synes jeg det er rart at have to forskellige skærme man kan se resultatet på umiddelbart. Sider ser jo forskellige ud på forskellige skærme.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login