mboost-dp1

Cpu på indstikskort

Gå til bund
Gravatar #1 - Larsm1980
22. sep. 2009 15:51
Fandt den her på da jeg kiggede rundt på nettet. syntes ikke jeg kan se om den kan sidde i en normal pc (Pci port / Pci express), håber der måske var nogle der vidste det, evt hvad det kan gøre ved ydelsen, eller kender et produkt som kan evt.
http://www.evoc.com/products/FSC-1813V2NA/detail.a...
Gravatar #2 - mvoigt27
22. sep. 2009 16:08
den er til at bygge servere osv, den skal i sådan en her, http://www.evoc.com.cn/english2008/catalog_pdf/IPC...
så kan man køre wmx ware og så videre..... og bygge den større efter behov.
Gravatar #3 - Larsm1980
22. sep. 2009 16:18
Møg.. håbede lige jeg kunne fordoble min cpukraft uden at skulle skifte bundkort osv... kunne være godt.
Gravatar #4 - mvoigt27
22. sep. 2009 16:21
Så rate det dog relevant, men hvad system har du, og så lad os se om man ikke kunne finde en anden løsning, skriv dine system specs?!
Gravatar #5 - Larsm1980
22. sep. 2009 16:32
kunne være i har en bedre ide :) Selv mener jeg et nyt grafikkort er den næste del.

Motherboard: MSI P7N SLI Platinum 750i
Ram: 4 G kingston 800mhz sli
Grafikkort: 2 stk. ASUS EN8600GT SILENT/HTDP (512 MB) i sli.
Cpu: Intel Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz
Strømforsyning: 600W
Gravatar #6 - mvoigt27
22. sep. 2009 16:41
Alt afhængig af hvad du bruger maskinen til, lad os sige spil.... Så er det klart dine graffikkort du skal kigge på, de fleste spil understøtter ikke engang sli, så ET kraftigt graffikkort ville gavne dig meget mere da dine kort alderede er en smule gamle... din cpu er skam fin til næsten alle spil pt..... bare et billigt GTX260 ville gøre underværker.. Eller kunne du sætte en quadcore processor i, men da din processor allerede er på 3.16 mhz, skal det være en af topmodellerne i quadcore medmindre programmet undetstøtter fire kerner, ellers er der ingen vej uden om I7 fra intel hvis du vil have mere fart end de andre muligheder gir dig....
Gravatar #7 - Larsm1980
22. sep. 2009 16:52
Jeg har så oc'et så min cpu ligger på 3,4 så tror heller ikke at quardcore er en løsning. specielt ikke da mange spil ikke er understøttet af quardcore. Men troede faktisk at SLI var understøttet i alle spil efterhånden. men ja en 260'er eller 280 er den løsning jeg går efter. så håber jeg at SLI er understøttet når det bliver sløvt :)
Gravatar #8 - mvoigt27
22. sep. 2009 17:38
til den tid vil det nok/måske være standard at sli er understøttet, fortrækker dog selv et kraftigt kort, skal dog nævnes at unreal samt specielt GTA4 får et ordenligt boost af quadcore cpu.... ville mene at vente med cpuen når du ikke laver for meget video editing og gå efter det bedre grafikkort, GTX295 er et dobbelkort i et, altså quad sli med to styks, ellers ser det nye radeon HD 5870 fra amd/ati rimelig int. ud...
Gravatar #9 - Plimmer
22. sep. 2009 22:14
Langt størstedelen af spil understøtter SLI (80%+). At det ikke er 100% forbedring er en anden sag.
Gravatar #10 - Clauzii
22. sep. 2009 23:25
#9:
Tja, der skal jo 'switches' i ny og næ, så 100% er nok umuligt. Selvom der var en overgang ATI havde en CF kombination der gav omkring 114% i et spil jeg ikke kan huske hvad hedder..., altså 14% 'for meget'..!
Gravatar #11 - mvoigt27
23. sep. 2009 06:01
Rigtigt at mange spil understøtter Sli efterhånden, dog tit rimelig skidt, var bedre dengang det var mere hardware præget, havde selv to voodoo2 12mb i sli så det gav hele 24mb, der styrede kortenene det selv, skiftede til et ATI Rage Fury MAXX 64mb, en af de allerførste dual gpu kort, kæft det var dyrt. Har også haft nyere sli kombier selfølgelig, derfor foretrækker jeg et enkelt kraftigt kort, da der tit er for lidt at hente på sli, samt for meget bøvl strømspild.
Gravatar #12 - Gnyffe
23. sep. 2009 06:45
ATI kører med crossfire, og der styrer grafikdriveren om man kan bruge det eller ej. Om spillene skal understøte det har jeg ingen ide om. Det er testet til at give 100% mere ydelse i diverse tests. SLI ved jeg ikke om også blive styret af driverne, og hvis 80% af spillene kan udnytte det er det fint. Desværre performer SLI kun med omkring maks. 80% oveni mår man sætter 2 sammen, hvilket desværre ikke bliver bedre så vidt jeg ved.
Jeg ville smide et radeon4890 i, eller lige vente til det nye 5870 kommer, da jeg pt tror ATI har det stærkeste gfx kort....men måske tager jeg fejl
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
23. sep. 2009 07:36
Jamen, hvis du vil have power så køb en i7 og et af de hersens dual gtx 285 mars GPU'er. SHG har dem, grænsen går kun ved hvor mange penge du har lyst til at kyle efter det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login