mboost-dp1
CPU Temp hopper
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hm, prøv at cehcke om der er en BIOS opdatering der løser netop det problem. Ellers er det muligvis din temp føler på mobo, eller dit software der rapporterer forkert. Det kommer også an på hvilket inteval softwaren aflæser temp på. Temp skal normalt ikke tage et hop på 10 grader, med mindre køleren f.eks. sidder løst, eller slet ikke er der (hvilket jo gerne skulle få maskinen til at slukke når den koger over).
Og til dem der mener at det er irrelevant at jeg påpeger hans NVIDIA chipsæt, i burde google lidt...NVIDIA chipsæt til Intel CPU'er er kendt for at være skod...sorry fanboys, men bare fordi NVIDIA laver gode GPU'er betyder de ikke at de kan lave chipsæts der er 5 potter pis værd...
Det kører smukt uden problemer. :D
Prøver at se med bios opdatering. Dog lige nu kører den stabilt på 34-35, det Core Temp, hvor i mod Speedfan hoppede med temperaturene. I spil kører den også stabilt på en hvis grad. 45-46 I Aion.
Har ikke selv overclocket, brugte en funktion hvor man kan OC 5/10/15/20% fra bios. Prøver lige at se om den begynder at hoppe igen, da den lige nu kører stabilt.
Ved ikke hvorfor folk ikke kan li' deres bundkort. Er da helt vild med mit 650i, som selv overclocker og bare kører 100% stabilt, for mig i hver fald. :)
Det kører smukt uden problemer. :D
Prøver at se med bios opdatering. Dog lige nu kører den stabilt på 34-35, det Core Temp, hvor i mod Speedfan hoppede med temperaturene. I spil kører den også stabilt på en hvis grad. 45-46 I Aion.
Har ikke selv overclocket, brugte en funktion hvor man kan OC 5/10/15/20% fra bios. Prøver lige at se om den begynder at hoppe igen, da den lige nu kører stabilt.
Ved ikke hvorfor folk ikke kan li' deres bundkort. Er da helt vild med mit 650i, som selv overclocker og bare kører 100% stabilt, for mig i hver fald. :)
terracide (9) skrev:Og til dem der mener at det er irrelevant at jeg påpeger hans NVIDIA chipsæt, i burde google lidt...NVIDIA chipsæt til Intel CPU'er er kendt for at være skod...sorry fanboys, men bare fordi NVIDIA laver gode GPU'er betyder de ikke at de kan lave chipsæts der er 5 potter pis værd...
Det er muligt, men det har intet med emnet at gøre.
Terracide, med al respekt for din alvidenhed, så er det da lidt irrelevant at komme med en "hurf durf - køb et nyt bundkort! producent X sucks Y is the shizzel" kommentar nå det ikke har den STORE relevans for spørgsmålet.
Klart at Nvidia chipsets ikke er det bedste det kan vi blive enige om (Dog hellere nvidia end SIS).. Har nu ikke haft de store problemer med nvidia chipset i min computer.. Bortset fra elendige 64bit drivere lige i starten.
On topic så er mit gæt at det er en sensor fejl, da det er usansynligt at den hopper 10C op fra det ene sekund til det andet.
Hvorfor du allerede overclocker den CPU forstår jeg ikke, men smag og behag.. (Den burde vel kunne trække det meste?)
Klart at Nvidia chipsets ikke er det bedste det kan vi blive enige om (Dog hellere nvidia end SIS).. Har nu ikke haft de store problemer med nvidia chipset i min computer.. Bortset fra elendige 64bit drivere lige i starten.
On topic så er mit gæt at det er en sensor fejl, da det er usansynligt at den hopper 10C op fra det ene sekund til det andet.
Hvorfor du allerede overclocker den CPU forstår jeg ikke, men smag og behag.. (Den burde vel kunne trække det meste?)
#13:
Hvorfor gjorde NVIDIA så, så meget ud af at prøve at eleminere de problemer du siger de ikke har?:
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=10286133...
Eller hvorfor dør 680i som fluer?:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1244339
Terra - Newz.dk...stedet for hardware n00b's...
Hvorfor gjorde NVIDIA så, så meget ud af at prøve at eleminere de problemer du siger de ikke har?:
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=10286133...
Eller hvorfor dør 680i som fluer?:
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1244339
Terra - Newz.dk...stedet for hardware n00b's...
Er det slemt at temperaturen ligger på 50 grader?
Fordi min GPU ligger altid på 51-53 grader, og jeg har kun firefox åben.
Når jeg spiller hopper den op på 57-63.... og jeg ved at hvis jeg var inde i computeren, så ville jeg blive stegt, men kan sådan et grafikkort holde til varmen?
BTW, kortet er et Radeon 4870 GDDR5
Fordi min GPU ligger altid på 51-53 grader, og jeg har kun firefox åben.
Når jeg spiller hopper den op på 57-63.... og jeg ved at hvis jeg var inde i computeren, så ville jeg blive stegt, men kan sådan et grafikkort holde til varmen?
BTW, kortet er et Radeon 4870 GDDR5
#14 - Jeg har ikke påstået at problemerne ikke findes, jeg har bare ikke stødt på problemet..
Dog har jeg påstået at chipset er mere eller mindre irrellevant i denne sammenhæng..
Desuden er det rigtig flot at argumentere ved at referere til flere år gamle tråde på et amatør/entusiast forum.. (den ene er fra 07, den anden fra 05)
(Ps. sjovt du skriver at newz er stedet for n00bs, når du er en af de mest aktive brugere herinde :P)
Dog har jeg påstået at chipset er mere eller mindre irrellevant i denne sammenhæng..
Desuden er det rigtig flot at argumentere ved at referere til flere år gamle tråde på et amatør/entusiast forum.. (den ene er fra 07, den anden fra 05)
(Ps. sjovt du skriver at newz er stedet for n00bs, når du er en af de mest aktive brugere herinde :P)
#16:
Ja, fordi alt der ikke er fra i dag af er irrelevant...det viser dog en "smuk" trend over flere år hvor NVIDIA chipsæt er subpar...
Hvad du så garenteret heller ikke ved er at NVIDIA chipsæts har problemer med at levere stabil strøm (Vcore) til CPU'er...er dette goså "irrelevant"?
Ja, fordi alt der ikke er fra i dag af er irrelevant...det viser dog en "smuk" trend over flere år hvor NVIDIA chipsæt er subpar...
Hvad du så garenteret heller ikke ved er at NVIDIA chipsæts har problemer med at levere stabil strøm (Vcore) til CPU'er...er dette goså "irrelevant"?
#18 Det problem kunne muligvis have en indflydelse ja, men det nævnte du jo intet om i dine forrige posts.. Har du en kilde eller er det bare noget du trækker ud af røveren?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.