mboost-dp1
D-link DIR-615 falder konstant ud
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mornings...
Min lillebror har fået anskaffet sig en D-link router og den virker såmænd ganske fin... Problemet er bare at din pludselig slukker for internetforbindelsen flere gange om dagen... Hvis man tilgår kontrolpanalet for den så siger den at internettet virker fint, og hvis man pt har forbindelser åbne kan de som regel også godt køre videre, men man kan ikke åbne nye - hvilket gør det ret svært at surfe på nettet for eksempel..
Nogen andre der har oplevet dette problem? Eventuelt en løsning? Jeg har flyttet kanalen for den nu, da der var en del andre i området på samme kanal, men ved endnu ikke om det har løst noget som helst...
Min lillebror har fået anskaffet sig en D-link router og den virker såmænd ganske fin... Problemet er bare at din pludselig slukker for internetforbindelsen flere gange om dagen... Hvis man tilgår kontrolpanalet for den så siger den at internettet virker fint, og hvis man pt har forbindelser åbne kan de som regel også godt køre videre, men man kan ikke åbne nye - hvilket gør det ret svært at surfe på nettet for eksempel..
Nogen andre der har oplevet dette problem? Eventuelt en løsning? Jeg har flyttet kanalen for den nu, da der var en del andre i området på samme kanal, men ved endnu ikke om det har løst noget som helst...
Har ikke nogen specifikke råd, men prøv evt. en maskine på med kabel uden trådløs, for at finde ud af, om problemet er WAN eller WLAN siden (lyder som om, at det er på WAN-siden).
Du kører ikke noget torrent på en computer, som tvinger den i knæ?
Tjek evt. efter, om der er en firmware opdatering på D-links hjemmeside, hvis det nu skulle være et kendt problem på en "kun lige pakket ud af kassen"-model.
Du kører ikke noget torrent på en computer, som tvinger den i knæ?
Tjek evt. efter, om der er en firmware opdatering på D-links hjemmeside, hvis det nu skulle være et kendt problem på en "kun lige pakket ud af kassen"-model.
#2 Er igang med at teste med kabel... Angående firmware så er der godt nok en der er en smule nyere, så den prøver jeg selvflgelig også... Problemet er mere at jeg synes at huske at min tidligere D-link router også gjorde samme irriterende trick, dog ikke nær så tit... Men jeg håbede lidt at der var nogen der vidste noget om en generel løsning til D-link routere:P
Men tak for forslaget med kabel... Jeg tænkte selv at det sikkert bare var DHCP funktionaliteten der fejlede, så overvejede ikke at teste det:)
Men tak for forslaget med kabel... Jeg tænkte selv at det sikkert bare var DHCP funktionaliteten der fejlede, så overvejede ikke at teste det:)
Lyder mest som et session loft, hvis du siger eksisterende forbindelser som regel ikke falder ud, men nye forbindelse fejler.
Så lyder det som om at WLAN kører OK, internettet ud af til også er OK, men D-linken simpelthen bare afviser nye forbindelser.
Og det bør du næsten kun komme ud for med et meget højt antal aktive brugere, eller pga torrent.
Måske D-linken har en status side, som viser aktive sessions, eller en log, som kan give lidt information.
Så lyder det som om at WLAN kører OK, internettet ud af til også er OK, men D-linken simpelthen bare afviser nye forbindelser.
Og det bør du næsten kun komme ud for med et meget højt antal aktive brugere, eller pga torrent.
Måske D-linken har en status side, som viser aktive sessions, eller en log, som kan give lidt information.
Hvis i har et volt/multimeter, så prøv at måle spændingen på strømforsyningen, den skal være minimum 5V
Jeg har rodet med over ti D-link routere, forskellige modeller, hvor strømforsyningen er brændt af, eller blevet "dårlig".
Et par gange har jeg været ude for at strømforsyningen har leveret 3-4V og at routeren har kørt meget ustabilt af samme grund.
Efter der blev sat en ny strømforsyning til, har de alle virket igen.
Jeg har rodet med over ti D-link routere, forskellige modeller, hvor strømforsyningen er brændt af, eller blevet "dårlig".
Et par gange har jeg været ude for at strømforsyningen har leveret 3-4V og at routeren har kørt meget ustabilt af samme grund.
Jakob Jakobsen (6) skrev:Hvis i har et volt/multimeter, så prøv at måle spændingen på strømforsyningen, den skal være minimum 5V
Nogle gange kan det være så simplet som at bruge et andet 220V out-let...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.