mboost-dp1

Dårlig oplevelse med HP bærbar(e)

Gå til bund
Gravatar #1 - tkj
20. maj 2009 19:58
Hej News.dk, og alle jer PC brugere.
Jeg har igennem flere år nu knoklet med HP's dårlige support og lange reparations-tider.
Jeg syntes derfor det var på tide at komme af med mit budskab, og høre andres meninger!

Det hele starter med at jeg får en HP Pavilion som gave. Dengang en bærbar til 10.000 (købt i Bilka), rigtig godt specificeret (1.83 GHz Intel Core 2 Duo processor, 256mb dedikeret NVidia Geforce 7600, 2gb ram, 300gb harddisk - alt i alt en god computer)

Pludselig opstår et grafikkort problem, hvor skærmen bar er sort, og hvor der bare er tilfældige farvede streger ud af VGA udgangen! Så bliver den sendt til reparation (direkte, da Bilka ikke havde service afdeling dengang), og der går omkring 3 uger før jeg får den tilbage.

Skærmen begynder pludselig at sige nogle mærkelig klik-lyde når den åbnes, og et par måneder senere (4-5 måneder) knækker hængslet i venstre side!
Da Bilka i mellemtiden har fået en serviceafdeling, går jeg til dem, og får dem til at sende den ind... Så går der hele 5 uger, og computeren er stadig ikke repareret.
Bilka vælger nu at sige at jeg kan få en anden computer, en helt ny computer, dog lidt billigere end dengang, men alligevel bedre specificeret (og dog!)

De tilbød os en HP Pavilion dv7 til 6799kr. (2.2 GHz Amd Turion X2 64-bit, 512mb dedikeret ATI Readoen Mobile grafikkort, 4gb ram, 1000gb harddisk (to seperate))
Den computer så dog god ud, men da valget i sin tid stod mellem en Intel og en AMD blev det Intel da de, test messigt klarer sig bedre! Nu skulle jeg så leve med en AMD, og desuden et ATI grafikkort som ikke har de samme 3D muligheder (stereoscopic) som NVidia'en. Jeg tog dog imod tilbuddet, og fik oven i købet 2 års ekstra forsikring.

Lige fra begyndelsen med den nye computer virkede venstre piletast lidt underlig, og pludselig begyndte den at falde af. Igen og igen! Subwooferen begyndte desuden at klikke underligt, også selvom computeren var mutet.

2 måneder efter jeg havde fået computeren gik jeg ud til Bilka igen, og fik dem til at sende denne nye computer ind.
Nu 1 måned senere, har jeg fået computeren igen. Taste og subwoofer problemet er løst, men plasticet bagpå (skærmen) er blevet ekstremt ridset!

Jeg passer altid rigtig godt på mine ting, især min bærbar, og jeg har en fin 17" taske til den, med special lomme til den, og alt muligt. Da jeg sendte den til reparation havde den ingen ridser, men nu kommer den hjem med en masse.

Hvad skal jeg gøre?
Skal jeg sende den ind igen for at få skiftet bagplasticet (er muligt, har snakket med Bilka)? Problemet er bare at den skal bruges til eksamen her i Juni!

Lad mig høre jeres mening på alle disse problemer med HP...
I hvert fald skal jeg ikke have nye HP-ting lige foreløbigt!

Med Venlig Hilsen
Thomas Jespersen
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
20. maj 2009 20:34
Prøv at se om du ikke kan lave en aftale om at de får den efter juni. Du skal bare huske enten at få det på skrift, eller have en diktafon i inderlommen, så de ikke kan løbe fra aftalen :D

Selv om det er en lille operation, så kan det sagtens tage flere måneder, hvis ikke den pludselig forsvinder.

Jeg har selv haft problemer med HP, dog primært med en Officejet printer.

Da jeg er privat person, kunne jeg ikke få den repareret hos HP buisness support?, og da det er en "pro" printer, ville HP privat support ikke have noget med den at gøre.

Det tog 5 måneder med utallige telefonsamtaler, før jeg endelig fik pengene tilbage, og for eftertiden, køber jeg ikke HP produkter.
Desuden er deres computere fyldt så meget med bloatware, at de dårligt kan starte op.
Gravatar #3 - tkj
20. maj 2009 20:37
Og det tror du er muligt, altså at spørge om den kan vente med at blive sendt ind?
Jeg afhentede den som sagt idag, kom hjem, så ridserne, og ringede med det samme derud og fortalte det.
De sagde at jeg skulle komme ud med computeren hurtigst muligt så de lige kunne se på det, altså på fredag!

Men hvis de så har set ridserne, så er det vel muligt at lave en sådan aftale som du snakker om :)

Edit:
Det skal lige pointeres, at Bilka har låne-bærbare, men de er ikke ret hurtige, og har ikke Word eller Powerpoint!
Gravatar #4 - tkj
20. maj 2009 23:38
Tilføjelse til det jeg har skrevet øverst:
Jeg har nu også fundet ud af at de har siddet og brugt min computer til internet-surfing. De (HP) har på en eller anden måde fået fjernet mit Vista-kodeord, kommet ind på min bruger, og været på Berlingske Tidende, BT og AOK.
Gravatar #5 - KC
21. maj 2009 01:11
Efter 5 år i en service-afdeling i et stort it-varehus, kan jeg sige at jeg ikke har oplevet et specielt mærke som udmærker sig i service eller holdbarhed.

Hvis du har fået fat i en uheldig version eller model kan du ikke lave andet end at sende den til rep konstant, mens du kan være heldig med samme mærke men en anden model at have en perfekt bærbar, indtil du vil have en ny og hurtigere.

Dog er jeg enig i at hp fylder deres maskiner og printdrivere med uanede mængder blaotware, det hader jeg dem for!
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
21. maj 2009 07:20

Der er mange, også computer producenter, der ikke laver et administrator password.
Det gør at man bare trykker ctrl+alt+del 2 gange, og så kan man frit logge ind som administrator.
Gravatar #7 - tkj
21. maj 2009 08:02
Jakob Jakobsen (6) skrev:

Der er mange, også computer producenter, der ikke laver et administrator password.
Det gør at man bare trykker ctrl+alt+del 2 gange, og så kan man frit logge ind som administrator.

Og det du siger er, at HP har lavet en "hidden" administrator bruger, uden kode?
Gravatar #8 - 3214N
21. maj 2009 08:46
Eller man fjerner koden - via 3. parts software.

Som IT-manager har jeg haft mange HP maskiner i hænderne, og har ikke haft den type problemer med deres produkter eller service. Med det har så også været deres business modeller, og med onsite support.

Kan du ikke "leve" med Bilka's låne maskine, og så installere OpenOffice på den?
Gravatar #9 - tkj
21. maj 2009 09:15
Jo, jeg kunne til dels godt leve med Bilka's låne PC, da der allerede er OpenOffice på den.
Det eneste problem er faktisk at min egen computer skal bruges til sidste skoledag fredag i næste uge, hvor der skal køres et Visual Basic program jeg har lavet, og nogle specielle drivere - højst sandsynlig noget jeg ikke kan få til at køre på låne-pc'en!
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
21. maj 2009 10:55

Du kam prøve at logge din bruger af, og trykke ctrl+alt+del 2 gange
Derefter skal du skrive "Administrator" som bruger og ingen kode.
Gravatar #11 - tkj
21. maj 2009 11:33
Hvis jeg genstarter min computer, klikker CTRL+ALT+DEL 2 gange ved login-skærmen, så sker der ikke noget..
Vær opmærksom på at det er Vista, ikke XP!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login