mboost-dp1
Dell Studio XPS 16 vs. Acer Aspire One 5738Z
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg skal have en bærbar i forbindelse med studiestart som Mediegrafiker. Telia har tilbud på de 2 i emnelinien, og bortset fra Dell maskinens længere batteritid og list større harddisk synes jeg de måler meget ens hvis man kigger på Notebookcheck.com og finder de 2 processorer. Hvad siger jeres erfaringer her?? Dell har dedikeret 512 MB grafikRAM, det må vel være at foretrække fremfor delt RAM på Acer?
Dell'en har en bedre processor, bedre ram, bedre grafikkort, bedre skærm og fået langt bedre anmeldelser.
Jeg håber derfor virkelig, at du er sarkastisk, for Dell'en er klart overlegen på ALLE punkter. Dell har måske et blakket ry, men deres XPS-serie er i mine øjne "rigtig god", ligesom den kæmper mod en Acer.
Dell. Så afgjort Dell.
Jeg håber derfor virkelig, at du er sarkastisk, for Dell'en er klart overlegen på ALLE punkter. Dell har måske et blakket ry, men deres XPS-serie er i mine øjne "rigtig god", ligesom den kæmper mod en Acer.
Dell. Så afgjort Dell.
....vandfarve... er det noget du har drukket eller dit nick? Jeg vidste det var et forkert forum så snart jeg havde trykket send. Plimmer.... har den PC du har købt til din fyr noget at gøre med den Dell jeg har spurgt om?? Helt ærligt. Hug på nogen jeres egen størrelse (hvis de findes så små) eller lad være med at svare. Kigger man på det nævnte Notebookcheck.com og sammenligner processorer er de faktisk næsten ens bortset fra at en Core 2 Duo T6400 processor har mere cache end en Pentium Dual Core T4400. Undskyld jeg spildte jeres kostbare tid med at lægge flamebait ud for jer.... Jeg har tydeligvis forhindret jer i at have et liv de få minutter det tog at svare........
Du må godt nok være nærtagende, hvis du kan blive fornærmet over Vandfarves indlæg.
Maskinen fra Dell er klart meget bedre end den fra Acer. Desuden er Acer berygtet for mildest talt dårlig kvalitet.
Du må godt nok være nærtagende, hvis du kan blive fornærmet over Vandfarves indlæg.
Maskinen fra Dell er klart meget bedre end den fra Acer. Desuden er Acer berygtet for mildest talt dårlig kvalitet.
Vandfarve........ Træsprit, og SuperBrugsen.... Besvarer det dit spørgsmål??? Jaja man bliver blind af lortet men jeg har sgu set nok ;=) Hvad jeg IKKE havde set var andre sider hvor XPS 16 blev omtalt åbenbart, for hos Telia (http://telia.dk/mobiltbredbaand/laptop/dell-studio-xps-16/) står der den kører på en Intel® Core 2 Duo T6400 processor - meget lig Pentium Dual Core på Acer'en. Jeg undskylder ydmygt. Mon Telia har en specialversion? Eller er der 2/flere versioner af en XPS 16??? Eller kanske det er sidste års model XPS 16???? Den der hjælper får lidt træsprit ;=)
#Mcdanish
I så fald burde du nok have linket til den eller blot skrevet specs'ene her. :)
Jeg vil stadig anbefale Dell, selv hvis den har samme middelmådige specifikationer som Acer'en. Dell har, som nævnt, måske et blakket ry, men det er 1) stadig bedre end Acers, samt 2) XPS-serien er faktisk meget god.
(Inb4 Terra-rant)
I så fald burde du nok have linket til den eller blot skrevet specs'ene her. :)
Jeg vil stadig anbefale Dell, selv hvis den har samme middelmådige specifikationer som Acer'en. Dell har, som nævnt, måske et blakket ry, men det er 1) stadig bedre end Acers, samt 2) XPS-serien er faktisk meget god.
(Inb4 Terra-rant)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.