mboost-dp1

Din egen multi touch skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - happy_hippie
21. maj 2008 22:12
Synes du at MS Surface er noget cool noget på grund af at man kan bruge alle sine fingre samtidig?
Vil du ikke give 55000 kr for den?
Hvorfor så ikke bygge din egen!
Jeg har selv prøvet at lave en multi touch skærm ved hjælp af et wabcam, en kasse, glas og et stykke papir.
Det ingredienser jeg lige har omtalt kan bruges til at bygge en MTmini som ikke er så godt som den langt bedre version.
Den bedre version bruger webcam, en plexiglas plade, projektor, infrarøde dioder og en kasse til at bygge det ind i. Man kan finde MEGET information om at bygge den på nuigroup, og jeg skal selv til at bygge en. Men grundet lavvande i pengekassen, bliver jeg nød til at sprede købene over flere måneder.
Men hvis der er nogen der vil i gang med at lave en selv eller allerede har lavet en, ville jeg meget gerne se det færdige resultat :)
Gravatar #2 - Dreadnought
22. maj 2008 05:07
Jeg har en smule erfaring med acrylglas, og ved at der findes et kemikalie som kan give en acrylplade en mat overflade. Jeg kender ikke navnet på det, men en glarmester bør vide det. Det vil da være et forsøg værd istedet for et stykke papir.
Hvis du er i nærheden af Trekantsområdet så kan jeg anbefale:
Lyngbye Plast. Han ved alt.
Gravatar #3 - rackbox
22. maj 2008 06:33
#2 Hvorfor skal akrylpladen have en mat overflade - og er det i så fald ikke lettere at enten

1. købe pladen matteret
eller
2. montere en mat folie på pladen
?

#1 kontakt en skiltemand vedr. akryl. De bruger det dagligt og har ofte stumper liggende i alverdens tykkelser og varianter.

(Hint: jeg er skiltemand :P)
Gravatar #4 - Dreadnought
22. maj 2008 13:06
Det kunne være at den matte overflade var nok til "fange" billedet fra projektoren. Hvis man bruge folie eller papir, kan det bølge lidt hvis det ikke er spændt ordenligt ud.
Gravatar #5 - happy_hippie
22. maj 2008 18:01
Der er vist noget med at man ikke kan bruge mat baggrund, da det infrarøde kamera så vil tro at der bliver trykket over det hele.
Når man tager og sætter sin finger på pladen, vil lyset blive brudt og kameraet registrere et "blob".
Der er nogle der har spurgt om det samme inde på forummet, men de sagde det ikke var en brugbar løsning
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login