mboost-dp1

Diverse HTC/Android-spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
12. feb. 2010 16:59
Jeg overvejer at udskrifte min Symbian-telefon med en telefon med stor skærm og Android.
Jeg har opgivet at finde rundt i de enorme mængder information om emnet, hvoraf langt de fleste er forældede. Jeg håber en HTC/Android-fan kan hjælpe mig.

Jeg kan vælge mellem dem her, hvis jeg vil have den skattefrit (plus nogle jeg allerede har fravalgt):

HTC Hero - Android ?
HTC Tattoo - Android 1.6
HTC Touch HD 2 - ?
HTC Touch Pro 2 - ?

Men jeg kan ikke overskue hvad forskellen på dem er. Halvdelen af dem kan jeg ikke engang finde på HTC's hjemmeside.

1) Hvad er forskellen på de fire telefoner, i store træk?

2) HTC har vist erstattet Androids brugerflade med sin egen. Kan jeg installere en original Android? I så fald, hvad er forskellen i hovedtræk?

3) Hvad med "på længere sigt" - kan jeg opgradere til en ny Android? HTC Tatoo er jo allerede forældet, kan jeg bare opgradere den til Android 2?

4) Hvordan har den det med at undvære Windows? (fx. kræver min Nokia Windows for at opgradere firmwaren, og så er der vist noget sync-software til windows også. Men fx. dataoverførsel er almindelige standarder som USB-mass-storage og bluetooth.)

5) Der er vel ingen problemer med synce kalender og kontaker med Google Apps? (Der er så meget som ikke lige virker når man bruger sit eget domæne på Google.) Hvad med todo-listen?

Andre tanker?
Gravatar #2 - Xill
12. feb. 2010 17:12
husk også lige at se på de nye, de snart kommer ...

Som fx HTC Bravo der er den hurtigste af de nye
Gravatar #3 - myplacedk
12. feb. 2010 17:23
Der er hvad der er, hvis jeg skal have det skattefrit. ;-)
Men jeg skal nu lige regne på hvor meget af besparelsen der bliver ædt af overpriser.

Fx. en Hero med forbrug på 150/md: 3.595,-
Hos Telmore: 2744 kr.
Gravatar #4 - rasmusv
12. feb. 2010 17:24
HTC Touch HD 2 - Windows Mobile custom skin
HTC Touch Pro 2 - Windows Mobile custom skin
HTC Hero - Android 1.5 custom skin
HTC Tattoo - Android 1.6 custom skin

1. Uden at skrive en lang stil så kan det gøres op i to overordnede ting. Performance & styresystem. HD2 er hardwaremæssigt toppen af poppen på smartphonemarkedet, mens det er fælles for de to android modeller at de er i "den sløve ende".

2. Afaik ja. Det rigtige spørgsmål er i midlertidigt om du vil hakke din mobiltelefon for at få den rigtige oplevelse eller bare et styk telefon der virker fra du trykker på tænd knappen.

3. Der florerer altid de her tossede rygter om, at der er nye softwaremodeller på vej. Sandheden er, at HTC et al. kun tjener penge på at sælge ny hardware og derfor sylter de softwaredelen på telefonerne. Det er ikke android som står herfor, men HTC et al.!! Så derfor bør du i din android-købsøjemed kun forvente at den kun har den nuværende version, medmindre du går i gang med at hakke på den, og eller bruge hjemmebrygget software.

Andre tanker?. Ja, du vil ikke have en telefon med en resistiv skærm (det har tattoo), men en med et kapacitativt (hero f.eks.) display. Du vil have en android 2.x mobil (det har ingen af de foreslåede). Du vil ikke have en sløv smartphone. Oplevelsen drejer sig primært om percieved performance, og min egen opfattelse er de to android modeller ligger lige i underkanten selvom de på papiret ser hotte ud. Hvis jeg stod og skulle bruge en android telefon, så ville jeg absolut kun kigge på googles nexus1. Fordelene er, at percieved performance er i en helt anden klasse end de andre, og det er google som står for softwareopdateringerne (dvs. der faktisk er nogen...) i smooth operator stil.
Gravatar #5 - tubintosh
12. feb. 2010 22:23
Har Nexus One og jeg er rigtig glad for den. En af mine venner har en Tattoo, men synes ikke touchdelen fungerer særlig godt, og den er samtidig også langsom. Nexus One er lynhurtig, og touchskærmen er næsten på højde med iPhones.

Mulighederne er rigtig mange på Android, fordi systemet er så frit, hvad angår tredjepartsprogrammer. Et stort plus fra min side er også, at den fungerer så godt med Googles services som gmail, gcalendar, gcontacts, osv.
Gravatar #6 - sissy
13. feb. 2010 01:56
Altså, hvis du vil have en winmo med et "rigtigt" tastatur så skal du vælge HTC Touch Pro, ellers så skal du helt klart vælge HTC HD2, den får også en winmo 7 opgradering.
Hvis det er de to android skal du tage Hero'en, det er den bedste af de to.
Men du bliver nød til at vælge, vil du have en der køre Windows eller vil du have en der køre Android.

Hvis det var mig der skulle have en nu telefon skulle det helt klart være en Nexus one.

Men hvis det stod mellem de fire ville jeg helt klart vælge HD2'en, da den har det bedste hardware..
Gravatar #7 - myplacedk
13. feb. 2010 06:05
No way, ikke Windows. ;-)

Så skal det være, skal det være en Hero.
Gravatar #8 - Bornslippy
13. feb. 2010 06:25
Kan man købe HTC's Nexus One i DK?
Gravatar #9 - Thalion
13. feb. 2010 07:48

Sense er et UI, det giver nogle nye widgets fra HTC og så får man 7 istedet for 3 skærme. Men det er en virkelig god addon til android. Men jeg kan helt klart anbefale en hero, jeg har magic men da hardware speccs er ens og nu er software også ens så er det basalt den samme telefon hvor en hero bare har en større skærm og noget jeg savner en 3,5 mm jackstik.

Du kan selv skrive apps til den der skal du bruge android SDK. Jeg aner ikke hvilket sprog, men det burde du kunne læse om i linket.

Ellers er de eneste problemer ved Magic/hero at den skal genstartes engang imellem da du ellers får opbrugt alt for mange ram, og så at der ikke er direkte adgang til betalings apps på market.
Gravatar #10 - myplacedk
13. feb. 2010 07:48
Jeg har regnet lidt på det, og det ser ud til at jeg takket være en flink arbejdsgiver kan få en Hero ganske gratis. Så skal den jo ikke være meget bedre end den gamle telefon, for at det kan betale sig.

Anyway, et spørgsmål mere jeg ikke lige kan finde svar på (Nokia er godt nok bedre til at informere):

Hvis jeg selv vil programmere, hvad har jeg så af muligheder på en Hero? (Ud over at lave det som et website, som koster internet-trafik) Sprog, API'er? Hvor finder jeg artikler om at komme i gang?

Det er vel både Android- og Sense-apps man kan lave? Eller er Sense bare et ekstra API?
Gravatar #11 - Thalion
13. feb. 2010 07:59
Hmm wierd jeg blev #9, anyhow det var til #10 ^^
Gravatar #12 - myplacedk
13. feb. 2010 08:09
Jeg skal lade være med at søge på "Hero" osv., det er Android-apps det handler om, og der er masser af materiale. :-D

Umiddelbart ser det ud til at skal man lave noget selv, så skal det være Java eller en web-app. Hvilket passer mig fint, for det er de to ting jeg alligevel arbejder med til dagligt. :-D
Gravatar #13 - kimx
13. feb. 2010 09:08
#10 #12

Du kan bare hente sdk'et http://developer.android.com/intl/fr/sdk/index.htm... . Du kan også tage et smut ind på version2.dk og kigge lidt på deres android skole http://www.version2.dk/artikel/12752-android-skole... .
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login