mboost-dp1
Død router?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Idag skulle jeg opgradere firmware på en D-link DI-514.
Jeg hentede firmware på deres hjemmeside og gjorde som beskrevet under "tools" i routerens menu.
Så genstartede den og jeg blev smidt af (var forbundet med kabel).
Så begyndte Wlan led'en at blinke og siden har jeg ikke kunnet få forbindelse, hverken wireless eller med kabel.
Jeg har forsøgt at resette den ved at trykke ind i det lille frække reset-hul bagpå, men stadig samme problem.
Skal den erklæres død?
Jeg hentede firmware på deres hjemmeside og gjorde som beskrevet under "tools" i routerens menu.
Så genstartede den og jeg blev smidt af (var forbundet med kabel).
Så begyndte Wlan led'en at blinke og siden har jeg ikke kunnet få forbindelse, hverken wireless eller med kabel.
Jeg har forsøgt at resette den ved at trykke ind i det lille frække reset-hul bagpå, men stadig samme problem.
Skal den erklæres død?
Efter en firmware opdatering, vil den gå tilbage til fabriksindstillinger.
Dvs. at hvis du har ændret på password og IP adresse, så skal du finde den oprindelige IP adresse og password frem igen.
Heldigvis kan man som regel gemme indstillingerne i en fil, så tingene hurtigt er tilbage til det normale igen.
Men hvis det ikke er tilfældet så er routeren nok død.
Dvs. at hvis du har ændret på password og IP adresse, så skal du finde den oprindelige IP adresse og password frem igen.
Heldigvis kan man som regel gemme indstillingerne i en fil, så tingene hurtigt er tilbage til det normale igen.
Men hvis det ikke er tilfældet så er routeren nok død.
30/30/30 er ofte overkill, men kan nogle gange redde brickede routere.
hold reset inde i 30 sek. sluk routeren uden at slippe reset og vent 30 sek, tænd igen uden at slippe reset og vent 30 sek.
Hvorfor i alverden den skal holdes inde i 30 sek mens den er slukket kan jeg ikke svare på, men har set fremgangsmåden på flere fora hovedsageligt til Linksys routere dog.
Mit gæt vil dog være at 30/2/30 ville være ligeså godt, men muligvis sværere at huske.
hold reset inde i 30 sek. sluk routeren uden at slippe reset og vent 30 sek, tænd igen uden at slippe reset og vent 30 sek.
Hvorfor i alverden den skal holdes inde i 30 sek mens den er slukket kan jeg ikke svare på, men har set fremgangsmåden på flere fora hovedsageligt til Linksys routere dog.
Mit gæt vil dog være at 30/2/30 ville være ligeså godt, men muligvis sværere at huske.
#5: Jeg brickede engang et linksys wap med en custom firmware, og der kunne jeg genskabe den original firmware med TFTP.. Det var dog lidt besværligt, skulle forbinde 2 ben på en chip på printet, også lyttede den på en bestemt ip efter TFTP connections.. Måske man kan noget i samme stil med et dlink?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.