mboost-dp1

Driver til drev

Gå til bund
Gravatar #1 - Aggiz
5. jun. 2009 23:11
En ven har netop formateret sin PC, men kan ikke finde sit DVD-drev nu. Har søgt rundt på nettet, men kan ikke finde driveren til den, så vil hører om, der er nogle, som ved hvor de kan findes?

Drevet hedder: Hitachi GD-5000
Gravatar #2 - vandfarve
5. jun. 2009 23:21
#1 Kan drevet ikke findes i Enhedshåndtering, eller kan drevet godt findes, men virker ikke?

Der er en kæmpe forskel, og jeg har aldrig selv installeret en driver til mine drev, når jeg har installeret dem. Derfor vil jeg gerne vide, hvilket OS han har, samt om vi snakker om IDE eller SATA?
Gravatar #3 - Aggiz
5. jun. 2009 23:23
Har ikke kunne finde det i Enhedshåndtering, hvilket har undret mig lidt. Han kører Windows XP og er ret sikker på det er IDE.
Gravatar #4 - paradise_lost
6. jun. 2009 05:44
Kan han se den i BIOS?
Gravatar #5 - vandfarve
6. jun. 2009 09:17
#Aggiz er både strøm- og datakablet tilsluttet korrekt (som i 110% sikker)?
Gravatar #6 - reefermadness  
6. jun. 2009 09:28
Hvis det mangler i denne computer, men kan ses i BIOS, så er det sansynligvis UPPER/LOWER filters der er blevet pooched (Nogle brænder programmer har det med at fucke disse indstillinger op, f.eks NERO og ROXIO)

Søg på upper lower filters i google for at få en forklaring om hvordan de nulstilles...
Gravatar #7 - Aggiz
6. jun. 2009 11:45
Alle kabler er sluttet til og den bliver også vist i BIOS. vil lige afprøve det der upper lower filters ;)
Gravatar #8 - reefermadness  
8. jun. 2009 11:26
Forstår ikke lige hvorfor du er blevet rated som flamebait i din første post... Det kan være SKAK2000 kan give en forklaring på det..

Virkede det at nulstille filters?
Gravatar #9 - Aggiz
16. jun. 2009 22:10
Det endte med at han fik en computer kyndig til, at kigge på den og nu virker den igen :)

Har dog ingen ide om hvad, der blev gjort ved den.
Gravatar #10 - BurningShadow
16. jun. 2009 23:08

Det kan muligvis være fordi der aldrig er nogen på Newz der fucker noget op, det er altid "en ven" der har brug for hjælp. Lidt utroværdigt, men selvfølgelig ikke noget der berettiger en Flamebait rating.
Gravatar #11 - amokk
17. jun. 2009 00:04
drev skal ikke have specifikke drivere (det er derfor man har en standard som IDE eller SATA). Det skal den controller de sidder på, derimod. check producentens hjemmeside, der er sikkert nogle ekstra SATA/IDE drivere til motherboardet som skal installeres
Gravatar #12 - Aggiz
18. jun. 2009 19:48

Det var altså en ven ;)

Har intet imod at indrømme når jeg fucker noget op :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login