mboost-dp1
dual grafikkort
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg ved ikke noget om 2 grafikkort.
har set på wikipedia, og der står der ikke noget.
Jeg har selv ét ATI 4870.
- Hvis man skal have dual, skal man så have PRÆCIS den samme grafikkort, for at det skal fungere?
- Skal man bruge det der "Cross Fire" som jeg fik med pakken til 4870?
- Er det 2x flere FPS man får ved at have 2?
- Bliver det varmer i kabinettet at have 2 grafikkort?
Mvh.
Peter
har set på wikipedia, og der står der ikke noget.
Jeg har selv ét ATI 4870.
- Hvis man skal have dual, skal man så have PRÆCIS den samme grafikkort, for at det skal fungere?
- Skal man bruge det der "Cross Fire" som jeg fik med pakken til 4870?
- Er det 2x flere FPS man får ved at have 2?
- Bliver det varmer i kabinettet at have 2 grafikkort?
Mvh.
Peter
1: Det ved jeg ikke
2: Hvis du mener et lille kabet, så ja der skal bruges et kabel til at forbinde de to kort.
3: I det optimale tilfælde ja, men så vidt jeg ved ligger ydelsen mellem 110 og 150% for de fleste spil.
4: Ja, men det kommer lidt an på kortet, hvis det selv blæser luften ud af kabinettet så er det er det formodentligt ikke så slemt, men hvis det ikke gør det så kan der godt blive lidt små lunt.
2: Hvis du mener et lille kabet, så ja der skal bruges et kabel til at forbinde de to kort.
3: I det optimale tilfælde ja, men så vidt jeg ved ligger ydelsen mellem 110 og 150% for de fleste spil.
4: Ja, men det kommer lidt an på kortet, hvis det selv blæser luften ud af kabinettet så er det er det formodentligt ikke så slemt, men hvis det ikke gør det så kan der godt blive lidt små lunt.
kimx (2) skrev:1: Det ved jeg ikke
2: 58.2 (H) x 21.3 (B) x 51.3 (L) i cm
3: Vil ydelsen blive hurtiger UDENFOR spil. Altså når jeg starter computeren vil den komme hurtiger til skrivebord?
4: Kabinettet er et antec 1200. Den har 7 kølere: 6x 120mm og 1x 200mm
Hvis jeg skulle have dual, skulle jeg købe en
ATI Radeon HD 4870 X2
Så har jeg:
ATI Radeon HD 4870 X2 OG en ATI Radeon HD 4870.
"ATI Radeon HD 4870 X2" Kortet, er altså Ét kort.
-Skal der Cross Fire på?
- Vil det være for varmt?
Temperature:
Temp1: 44C
Temp2: 33C
Temp3: 22C
Core: 46C
(Intallere måske også vandkøling hvis det nødvendigt)
Uden jeg dog længere følger med i dette vandvide Hardware Ræs, så er det vel også vigtigt at sikre sig at dine penge ikke kunne være brugt bedre.
Større CPU, anden CPU, Mere/bedre Ram
Større CPU, anden CPU, Mere/bedre Ram
Ja, altså det er 2 inde i ÉN, men computeren tager det jo som kun 2 ;D. Jeg håber det kan klare det 2D mario spil! ... Nah, just kidding. Skal bruge det til meget høj FPS i crysis.
Men det var altså mig der spurgte om det er et godt valg at købe et 2x, sammen med min 4780! Så jeg foventer der nogle der svare..
Men det var altså mig der spurgte om det er et godt valg at købe et 2x, sammen med min 4780! Så jeg foventer der nogle der svare..
#8 Prøv at opdatere dine driver og se, om det ikke giver en performance-forbedring.
For konkrete resultater om FPS-forbedringer i Crysis vil jeg anbefale dig at google efter det. Mon ikke nogle stilt de samme spørgsmål og endda fået dem besvaret, hvis ikke endda et webbaseret magasin har udført nogle tests?
For konkrete resultater om FPS-forbedringer i Crysis vil jeg anbefale dig at google efter det. Mon ikke nogle stilt de samme spørgsmål og endda fået dem besvaret, hvis ikke endda et webbaseret magasin har udført nogle tests?
Jeg vil ikke opgradere min CPU (AMD Phenom II x4 3,0 GHZ) eller mit bundkort (M3A79-T DELUXE)
Så det er vel kun RAM og Grafikkort jeg kan opgradere.
Men kan Radeon 4870 x2 og Radeon 4870 godt fungere?
Nej, ingen test af x2 og x1 tilsammen.
Jeg vil ikke opgradere min CPU (AMD Phenom II x4 3,0 GHZ) eller mit bundkort (M3A79-T DELUXE)
Så det er vel kun RAM og Grafikkort jeg kan opgradere.
Men kan Radeon 4870 x2 og Radeon 4870 godt fungere?
vandfarve (9) skrev:Mon ikke nogle stilt de samme spørgsmål og endda fået dem besvaret
Nej, ingen test af x2 og x1 tilsammen.
Umiddelbart tvivler jeg, og sikkert af samme grund som du ikke kan finde noget materiale der understøtter tanken.
Fordi selvom det i bund og grund er 3 x Radon 4870 Grafik chips, så er de 2 kort ret forskelligt opbygget.
Og det understøtter heller ikke princippet om at det skal være 2 eller flere(afhængigt af bundkortet) identiske grafikkort, for at køre Crossfire eller SLI.
Umiddelbart tvivler jeg, og sikkert af samme grund som du ikke kan finde noget materiale der understøtter tanken.
Fordi selvom det i bund og grund er 3 x Radon 4870 Grafik chips, så er de 2 kort ret forskelligt opbygget.
Og det understøtter heller ikke princippet om at det skal være 2 eller flere(afhængigt af bundkortet) identiske grafikkort, for at køre Crossfire eller SLI.
Før du køber så se på denne sammenligning:
=on&prod[2113]=on&prod[2114]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,758.html?prod[2253]=on&prod[2113]=on&prod[2114]=on
Hvor de 3 konfigurationer er sat op mod hinanden.
1 Radeon HD 4870
2 Radeon HD 4870 i Crossfire
og til sidst et enkelt Radeon HD 4870 med 2 chips.
Forskellen i ydelse er for det meste minimal eller ikke eksisterende.
Med andre ord så tror jeg du vil blive skuffet.
Før du køber så se på denne sammenligning:
=on&prod[2113]=on&prod[2114]=on]http://www.tomshardware.com/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/compare,758.html?prod[2253]=on&prod[2113]=on&prod[2114]=on
Hvor de 3 konfigurationer er sat op mod hinanden.
1 Radeon HD 4870
2 Radeon HD 4870 i Crossfire
og til sidst et enkelt Radeon HD 4870 med 2 chips.
Forskellen i ydelse er for det meste minimal eller ikke eksisterende.
Med andre ord så tror jeg du vil blive skuffet.
ATIs drivere tillader et 4870X2 at køre i CF med et 4870. (Så vidt jeg husker er deres driver endda i stand til at lave CF med visse Onboard-GPUer)
Hvis Crysis skal spilles i høje opløsninger med snask på (max details, AA+AF) er CF en fin løsning. Men som du selv og andre er inde på, skal strøm og køling være iorden.
Men NEJ, din maskine vil ikke være hurtigere i almindelige desktop ting - hverken opstart eller nedlukning eller lign. Det er endnu kun spil der udnytter CF.
En fornuftig 'mellemløsning' ville være at sælge dit 4870 og købe et 4870X2. Det larmer mindre end to seperate kort, færre strømledninger samt et lidt lavere forbrug (10-20 Watt) og du undgår at skulle bruge CF-'dongle'.
Hvis Crysis skal spilles i høje opløsninger med snask på (max details, AA+AF) er CF en fin løsning. Men som du selv og andre er inde på, skal strøm og køling være iorden.
Men NEJ, din maskine vil ikke være hurtigere i almindelige desktop ting - hverken opstart eller nedlukning eller lign. Det er endnu kun spil der udnytter CF.
En fornuftig 'mellemløsning' ville være at sælge dit 4870 og købe et 4870X2. Det larmer mindre end to seperate kort, færre strømledninger samt et lidt lavere forbrug (10-20 Watt) og du undgår at skulle bruge CF-'dongle'.
#22:
Og Anandtech har iøvrigt lige testet hvornår det er fornuftigt med multi-GPU-løsninger:
Dual GPU
Triple GPU
Og Anandtech har iøvrigt lige testet hvornår det er fornuftigt med multi-GPU-løsninger:
Dual GPU
Triple GPU
xXgmzorXx (23) skrev:Hmm, jeg tror jeg køber et nyt 4870. Så spare jeg penge.
750W strømforsyning burde da være nok til at køre det med CF.
Er der andet jeg kan opgradere så min computer, så den bliver hurtiger i desktop ting..?
Hvad er din harddisk? hvis du har 7200 rpm harddisk kunne du måske overveje 10000 rpm eller endda 15000 rpm.
#27????
Er det vigtigt????
....sort... og blå LED..
...nårh nej, den er grøn.. eh og blå? med fine lyserøde streger?
også har den en bøf plakat på... Og ehh, den camouflere sig selv... oh .. eh.. ???
Også for at skjule alt det klamme, har jeg dækket den til med gaffa tape. Putter også nogle klatter ketchup på for at rigtig blære mig, så det kommer til at ligne blod...
- Så det er lidt forskelligt hvordan den ser ud...
Hvorfor skal du vide hvad farve den har?? xD
Er det vigtigt????
....sort... og blå LED..
...nårh nej, den er grøn.. eh og blå? med fine lyserøde streger?
også har den en bøf plakat på... Og ehh, den camouflere sig selv... oh .. eh.. ???
Også for at skjule alt det klamme, har jeg dækket den til med gaffa tape. Putter også nogle klatter ketchup på for at rigtig blære mig, så det kommer til at ligne blod...
- Så det er lidt forskelligt hvordan den ser ud...
Hvorfor skal du vide hvad farve den har?? xD
Sort/Grøn... Det går nok, det har nogle meget kraftigt thermiske egenskaber.
Men Blå LED, puha, den var lige straks værere. Jeg er bange for at frekvensområdet for lige præcis den farve er meget drilsk. Den skaber noget vi populært kalder "Zenbrianisme". Hvilket hurtigt udledt betyder du med stor garanti kommer til at spilde massere af penge på at få kabinettet til at svinge.
Men ketchup er elektrisk ledende, så det ville jeg passe på med.
Men Blå LED, puha, den var lige straks værere. Jeg er bange for at frekvensområdet for lige præcis den farve er meget drilsk. Den skaber noget vi populært kalder "Zenbrianisme". Hvilket hurtigt udledt betyder du med stor garanti kommer til at spilde massere af penge på at få kabinettet til at svinge.
Men ketchup er elektrisk ledende, så det ville jeg passe på med.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.