mboost-dp1

DVD mareridt! HJÆLP!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
9. aug. 2009 17:33
Der er bidemærker i bordpladen til min computer, og de udrevne hår fra mit hovede ligger spredt over hele lejligheden!!! (bare for at sætte mine frustrationer i perspektiv!)

Siden jeg har købt en ny computer virker alting, på nær: Den vil KUN spille VISSE DVD film. Der er visse den bare ikke VIL spille, enten chrasher de, de starter slet ikke, eller jeg får fejlmeddelelser som: konflikt mellem dvd og skærmkort.

Jeg har prøvet et væld af codecpakker - og vlc player - intnet virker! nogen film kan afspilles med VLC men ikk WMP, andre omvendt - andre overhovedet ikke!

Jeg har endda prøvet at udskifte DVD drevet, men det virkede heller ikke!!!
Jeg ar opdateret drivere, firmware og bios u name it -i et væk... intet!
Lave jeg en ISO fil af en DVD film som ikke virker og loader den i Daemon virker det heller ikke!

Jeg sammensatte computeren for eet årstid siden og den består af:
mobo: gigabyte EP43-DS3
cpu: E8400
Powercolor radeon HD 4670
4gb ram
pioneer sata DVD-RW DVR-216D

HVAD KAN VÆRE GALT???

Please advise . I am at my wits end!!!
Gravatar #2 - vandfarve
9. aug. 2009 19:50
Prøv at komme med nogle eksempler på, hvilke DVD-skiver der kan afspilles, og hvilke der ikke kan afspilles. Måske er det et generelt fænomen hos en enkelt eller få filmselskaber?

Desuden, det forudsætter, at fejlene ikke er periodiske, men tilbagevendende for alle problemerne.
Gravatar #3 - 3214N
9. aug. 2009 20:03
Måske noget kopi-sikring på visse medier? Virker de hvis man fjerner kopi-sikringen?
Gravatar #4 - Dr.pikkuk
9. aug. 2009 20:58
fejlen er IKKE periodisk. Den viser sige med frustrerende stædighed.

Det er blandt andet på min nyindkøbte madagascar, min komplette pippi (ja bare grin)

ellers virker pedersen og findus og en række andre børnefilm...

Det nævnes noget om kopi sikring, kunne det specificeres, det er både på brændte såvel som originale dvd'er.
Gravatar #5 - 3214N
9. aug. 2009 21:11
Jeg ved ikke om man kan kopiere sikringen med, det lyder usandsynligt. Så det kan næsten ikke være pga. det.
Hvad med et decideret DVD player program ala PowerDVD - gør det nogen forskel?
Gravatar #6 - gentox
9. aug. 2009 21:15
Det nemmeste vil være og se om Anydvd fra slysoft gør en forskel.

Det kan lade sig gøre, men ikke specielt sandsynligt da det er en hel del lettere at fjerne sikringen, end at kopiere det hele med.
Og ja en software afspiller som windvd/powerdvd kan muligvis hjælpe.
Gravatar #7 - Dr.pikkuk
10. aug. 2009 07:30
Jeg har installeret den 21 dages gratis prøve af anydvd, uden resultat, fejlen persisterer.

Jeg hånber virkelig at flere byder ind... jeg er meget ked af denne situation.
Gravatar #8 - vandfarve
10. aug. 2009 07:36
#7 Okay, jeg har virkelig ingen ide, når du har prøvet så mange ting. Dog, da du skiftede DVD-drevet ud, var det så det samme drev, men ny udgave eller købte du et helt nyt DVD-drev af en anden producent?
Gravatar #9 - Dr.pikkuk
10. aug. 2009 09:37
Hey! jeg har installeret corel windvd 9 - og det ser sgu ud til at det virker!!! foreløbigt ser det sgu ud til at afspille ALLE de film jeg ikke kunne før! godt nok koster programmet 400,- men det gir jeg gerne hvis bare jeg kan få mine dvd'er afspillet!

Er der nogen der ved hvorfor den virker når alle andre ikke gør?
Gravatar #10 - Jonasee
10. aug. 2009 09:47

måske har det været et decoding problem
Gravatar #11 - Plimmer
10. aug. 2009 09:56
Jonasee (10) skrev:

måske har det været et decoding problem

VLC bruger ikke external codecs..

Til OP: Du kan prøve Kmplayer inden du giver 400,- for det andet program. Det bruger heller ikke external codecs.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login