mboost-dp1

DVI-D adapter eller DVI-D kabel

Gå til bund
Gravatar #1 - hjorslev
23. jan. 2011 16:38
Hej alle :-)

Jeg er på udkig efter en ny skærm til min computer, og er faldet over nogle stykker.

Fælles for de fleste er - i hvert fald i den prisbillige klasse - at der medfølger et VGA kabel.

Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen forskel på, om man benytter en DVI-D adapter på et VGA kabel, eller hvis man benytter sig af et "rent" DVI-D kabel.

Vil jeg opleve en mærkbar forskel?
Gravatar #2 - Ronson ⅍
23. jan. 2011 16:43
DVI-D og VGA går ikke sammen, mig bekendt.

VGA = kun analog
DVI-I = analog + digital
DVI-D = kun digital

Så ja, du vil mærke en mærkbar forskel (sort skærm)
Gravatar #3 - hjorslev
23. jan. 2011 17:25
Okay :-)

Jeg siger tak for hjælpen.
Gravatar #4 - Faergemeister
23. jan. 2011 17:37
Brug et dvi-kabel fra din pc til din skærm og smid vga kablet ud.
Gravatar #5 - Bundy
26. jan. 2011 09:30
Lad være med at være så nærig og købe en skærm uden DVI indgang - Så kommer jeg og giver dig lammere.
Gravatar #6 - Niversen
29. jan. 2011 23:23
det går fint med adapter... ved ikke hvilken verden #5 lever i, men der er mange skærme som har både dvi og vga, men bliver leveret med vga....

der vil altid være tab i at omforme, men om det er pengene værd kan jeg ikke vurdere for dig
Gravatar #7 - Bundy
31. jan. 2011 08:32
#6 : Yes - men der er også en del billige skærme der kun har VGA input.
Gravatar #8 - terracide
31. jan. 2011 09:09
hjorslev (1) skrev:

Jeg er på udkig efter en ny skærm til min computer, og er faldet over nogle stykker.

Fælles for de fleste er - i hvert fald i den prisbillige klasse - at der medfølger et VGA kabel.

Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen forskel på, om man benytter en DVI-D adapter på et VGA kabel, eller hvis man benytter sig af et "rent" DVI-D kabel.

Hvilket grafikort har du der kun har DVI-D udgang?
Gravatar #9 - hjorslev
31. jan. 2011 10:04
terracide (8) skrev:
hjorslev (1) skrev:

Hvilket grafikort har du der kun har DVI-D udgang?

Det har HDMI udgang, men det har skærmen ikke. Så vidt jeg har læst, er der ingen forskel kvalitetsmæssigt på DVI-D og HDMI.

Har Sapphire Radeon HD 5770 og vil gerne prøve at køre eyefinity, så har heller ikke nok HDMI-udgange.

Men ret mig lige, hvis jeg tager fejl med kvaliteten.
Gravatar #10 - terracide
31. jan. 2011 10:08
#9:
Sikker på du ikke mener DVI-I?

Alle de 5770 kort jeg har set kører 2 x DVI-I (dual link), IKKE DVI-D?
Gravatar #11 - hjorslev
31. jan. 2011 15:35
terracide (10) skrev:
#9:
Sikker på du ikke mener DVI-I?

Alle de 5770 kort jeg har set kører 2 x DVI-I (dual link), IKKE DVI-D?

Det var sgu dual-link.. Var nu ret overbevist om, at jeg havde set DVD-D, men det er 2 x DVI-I, som du siger.
Gravatar #12 - terracide
1. feb. 2011 05:09
#11:
Så har du ikke et problem ;)
Gravatar #13 - hjorslev
1. feb. 2011 08:29
terracide (12) skrev:
#11:
Så har du ikke et problem ;)

Jeg siger tak for hjælpen. =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login