mboost-dp1

DVI til HDMI kabler, virkelig kun 720p på det billige?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mirk
19. apr. 2009 15:07
Sidder og kigger efter et Dvi til hdmi kabel. 5m.

Kan det virkelig passe at det billige kun kan trække 720p?
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/...

Og at man skal længere op i pris for at få 1080p

???
Jeg kender godt de fleste kabel myter. Men nu er jeg sq lidt i tvivl.
Gravatar #2 - Dreadnought
19. apr. 2009 15:17
Der er ikke noget i kablet der forhindrer 1080p. Spørgsmålet er bare hvor meget støj den udsættes for, og hvor "godt" den opfanger det.
Jeg plejer typisk at sige at hvis man skal op over 3 meter, så kan det godt betale sig at give lidt ekstra for kablet.
Gravatar #3 - vandfarve
19. apr. 2009 15:19
#1 Der er to grunde:

1) De er en virksomhed, som skal tjene penge, og som selvfølgelig gerne vil overbevise kunderne om, at de skal købe de dyreste produkter, fordi de er de bedste (og sjovt nok også ofte dem, som de har størst indtjening på).

2) Den primære årsag er dog nok også, at der er forskel på kablerne, og at du skal overveje, hvor meget "støj" det vil blive udsat for. Overvej, hvor meget du har givet for dit TV, surround-anlæg, PC eller DVD-maskine, og om du måske ikke har råd til at betale de 100 kroner ekstra for et kabel, som er bedre, og som du måske vil kunne se forskel på.
Gravatar #4 - DanaKaZ
19. apr. 2009 16:02
#3 Det er et digitalt signal. Enten får du et billede eller også gør du ikke. Der er ingen forskel på billedkvaliteten af kablerne. Dog kan billige kabler have svært ved 1080p på afstande over 10m.
Gravatar #5 - Ronson ⅍
19. apr. 2009 16:40
DanaKaZ (4) skrev:
Det er et digitalt signal. Enten får du et billede eller også gør du ikke.

Ikke helt rigtigt.
Ved HDMI kommer der "pixelstøj" i billedet hvis signalet ikke er kraftigt nok. Små lysende pixels der går helt amok.

Bare fordi det er digitalt er det jo ikke "perfekt eller sort billede".

Jeg var tilfældigvis så dum at købe et 10m billigt kabel til mine forældre og det var ikke meget værd, gav netop billedfejl ved høje opløsninger.

Har sidenhen købt et brugt 10m til dem som sælger havde testet i 1080p. Hvis jeg skulle købe igen vil jeg enten købe brugt. Eller købe et nyt som sælger garanterer virker i nævnte opløsning. For så er det pludselig sælgers ansvar hvis løfterne ikke holder.
Gravatar #6 - Rufo
19. apr. 2009 16:50
har selv købt

også med den omformer fra Grafikkortet køre det fint 1080p med lyd :)

Men det er svært at sige når vi snakker 5M men du skal ihvertfald ikke op og give en masse.
Som sagt er det jo ikke så langt.. men har du overvejet og købe en DVI->HDMI adapter også et HDMI kabel ? går ud fra du skal have fra pc til tv og jeg købte som sagt selv et hdmi kabel bare sådan så hvis jeg nu engang skal bruge et 10M HDMI kabel, i stedet for DVI til HDMI kabel :P man ved jo aldrig

Held og lykke ihvertfald og håber jeg var bare lidt til hjælp :)
Gravatar #7 - Mirk
19. apr. 2009 17:21
Det var nogle blandede meninger :D.
Lige nu hælder jeg mest til bare at få en adapter og et billigt hdmi kabel.

Sidder og har en ide om, at hvis det er den ferrit støjfilter ring der adskeller de billige fra de dyre. har jeg da lige nogle clamp-on nogle til at ligge jeg kan smække om et billigt kabel.

6#
Ja, det er fra min computer til mine forældres fullHD fjernsyn, jeg lige har lånt mens de bygger hus om ;].
Gravatar #8 - DanaKaZ
19. apr. 2009 19:40
#7 Der er en god forklaring her.

Som Ronson siger kan man opleve artefacts ved digitale signaler. Men så længe du har fuldt signal, vil billedet være det samme lige meget hvilken kvalitet kabel vi snakker om. På 5 m, tror jeg ikke at du får nogen problemer.
Gravatar #9 - Rufo
19. apr. 2009 19:53
Mirk (7) skrev:

6#
Ja, det er fra min computer til mine forældres fullHD fjernsyn, jeg lige har lånt mens de bygger hus om ;].

jeg havde helt sikkert valgt en adapter så også et hdmi kabel som jo så gerne skulle kunne klare 1080p på 5M :)
hvor billigt det kan findes ved jeg så ikke :)
Gravatar #10 - Ronson ⅍
19. apr. 2009 20:41
159,-
Ved dette mærke kabel skriver de 0-10m = 1080p

249,-
HQ er et kendt mærke, 0-10m = 1080p

Specielt HDMI-stikkene har det med at bøje der hvor metal møder plastik. De dyrere er oftest meget mere holdbare og uden så stor dæmpning i stikkene (guldbelagt og jeg ved ikke hvad).

Der er ingen umiddelbar grund til at gå længere op i pris end HQ-kablet. Begge klarer det du skal bruge, vil du have det lidt mere holdbare vælger du HQ.

(Du kan også vælge et IXOS kabel til 1589,-. Det har en IXOS-certificering........)

((Jeg har certificeret min diller i RONSON® Digital Full-Speed TRU-XLNT-QUAD-HD™))
Gravatar #11 - Mirk
19. apr. 2009 22:54
Okay, så røg der lige en ordre afsted efter det første kabel Ronson linkede, og en apdapter. Så der skulle vidst ikke blive nogle problemer der

Dømt film aften på tirsdag
Gravatar #12 - Ronson ⅍
19. apr. 2009 23:33
Har du husket lydkablet eller har du noget ordentlig lyd på computeren?
Gravatar #13 - Mirk
20. apr. 2009 08:15
12# Ja. Creative x-fi platinum og logitech z5500, så det er helt fint nok
Gravatar #14 - Rufo
21. apr. 2009 17:14
hvis han nu har et godt grafik kort kan han smide lyd ud af hans DVI udgang og dermed med i HDMI kabelt :) det er så lækkert kun at have et kabel ..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login