mboost-dp1
Ekstern Harddisk der skal kunne tilsluttes TV
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej med jer, Newz.dk brugere.
Jeg leder efter en ekstern harddisk på minimum 500GB, der skal have mulighed for at tilslutte sig til TV'et, hvilket det skal kunne gøre via SCART eller HDMi kabel.
Den skal selvfølgelig kunne forbindes til PC'en via USB.
Prisen må ligge på omkring de 1.000,-
Har ledt rundt omkring på nettet, men eftersom jeg ikke har så meget forstand på det område, vælger jeg at spørge her.
Zoracka
Jeg leder efter en ekstern harddisk på minimum 500GB, der skal have mulighed for at tilslutte sig til TV'et, hvilket det skal kunne gøre via SCART eller HDMi kabel.
Den skal selvfølgelig kunne forbindes til PC'en via USB.
Prisen må ligge på omkring de 1.000,-
Har ledt rundt omkring på nettet, men eftersom jeg ikke har så meget forstand på det område, vælger jeg at spørge her.
Zoracka
For det første vil jeg forslå dig at gå efter en hovedregel på 1 kr = 1 gb, som minimum... har selv en My Passport som ikke opfylder dette, men jeg havde brug for en til at have med på farten, og der opfyldte denne mine krav.. men hvis du skal have en der skal være stationær (ekstern strømforsyning) så benyt den lille tommefingerregel, og det skal siges at gb prisen godt må være lavere end 1 kr/gb.
Okay, det skal jeg se om jeg kan huske når jeg leder :-)
Jo, den skal bruges som stationær, glemte jeg helt at skrive.
Har kigget lidt på følge harddisk. LINK
Som jeg sagde i øverste post, så har jeg ikke så meget forstand på mærker, osv., men jeg ved, at 1TB er mere end nok i hvert fald. Er der nogle, der har nogle anbefalinger/efraringer?
EDIT: Hovedformålet med den er at se film. Billeder og Musik er ret så ligegyldigt.
Jo, den skal bruges som stationær, glemte jeg helt at skrive.
Har kigget lidt på følge harddisk. LINK
Som jeg sagde i øverste post, så har jeg ikke så meget forstand på mærker, osv., men jeg ved, at 1TB er mere end nok i hvert fald. Er der nogle, der har nogle anbefalinger/efraringer?
EDIT: Hovedformålet med den er at se film. Billeder og Musik er ret så ligegyldigt.
Well, har søgt lidt og har fundet frem til, at en alm. ekstern harddisk vil være fin, men da dens indhold skal kunne afspilles via min PS3, så skal den være indstillet til FAT32 (Max 4GB pr. fil), som jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan man ser om en harddisk er eller ej.
Har fundet en på Elgigantens hjemmeside, LINK, 500,- for 1 TB er vel ret billigt. Men er den FAT32? Eller er det let at finde et program og lave den om med?
Har fundet en på Elgigantens hjemmeside, LINK, 500,- for 1 TB er vel ret billigt. Men er den FAT32? Eller er det let at finde et program og lave den om med?
Zoracka (6) skrev:Well, har søgt lidt og har fundet frem til, at en alm. ekstern harddisk vil være fin, men da dens indhold skal kunne afspilles via min PS3, så skal den være indstillet til FAT32 (Max 4GB pr. fil), som jeg endnu ikke har fundet ud af, hvordan man ser om en harddisk er eller ej.
Det handler om formatering... Hvis du skal bruge den til det der, vil jeg jo klart anbefale dig at køre FAT32, men hvis det er til andre ting, f.eks. film osv. til computeren, så vil jeg anbefale enten macs (kan ikke huske navn), eller NTFS, da de netop kan klare større filstørrelser...
I forlængelse af #0, ville jeg da lige spørge: Mht. til når man skal kunne afspille film fra USB på fjernsynet, skal man da have en bestemt hastighed (enten overførselshastighed eller rpm på den eksterne?) for at undgå at det lagger? Synes i hvert fald at nogle filer jeg har afspillet fra USB på TV har lagget. Og gør det en forskel om man tilslutter til PS3 eller direkte til tv'et?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.