mboost-dp1

Ekstern skærm til MacBookPro

Gå til bund
Gravatar #1 - A.Jensen
15. mar. 2010 15:40
Håber I kan hjælpe mig med et spørgsmål om ekstern skærm.

Jeg har en MacBookPro i den "gamle" Intel-model fra lige før Unibody modellerne kom på markedet. Der sidder NVIDIA GeForce 8600M GT grafik i maskinen med DVI udgang.

Jeg har besluttet mig for at købe en ekstern skærm til mit hjemmekontor og var først meget hooked på en Apple 20" HD Cinema Display (alu-model), men har undersøgt andre muligheder. Eneste krav er ikke under 20" og det skal kunne køre fuld HD1080P

Brugt i DBA ligger Apple skærmene på omkring 2500-3000 kr.

Hos Dell har jeg kig på disse to skærme:
Dell SX2110 21,5" fuld HD til 1600,- kr
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail...

og

Dell Professionel 2009W Silver monitor til 1300,- kr.
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail...

Jeg aner kort sagt ikke hvilken af de 3 skærme jeg skal gå efter. Apple, eller en af de to Dell.

Umiddelbart tænkte jeg mest på SX2110, men er det de ekstra kr. værd at købe en Apple skærm?

Mvh
Anders, Odense
Gravatar #2 - Makey
15. mar. 2010 15:47
Først kan du jo lige overveje om du overhovedet skal have en Dell skærm: http://bureaubiz.dk/content/dk/artikler/2010/uge_1...

Jeg ville til enhver tid vælge en Samsung, om det så er TV eller computer.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
15. mar. 2010 17:04
Apple skærme er virkelig gode skærme, der sjældent går i stykker og har få fejl (pixel), men de er også virkelig dyre...
Så hvis du bare skal bruge den til almindelig kontorarbejde, så ville jeg vælge en Dell (#1 hvad har Dells optræden på TV noget med det her at gøre?) skærm, som er virkelig god og bliver rost meget eller en Samsung skærm.
Gravatar #4 - Makey
15. mar. 2010 17:13
MiniatureZeus (3) skrev:
Apple skærme er virkelig gode skærme, der sjældent går i stykker og har få fejl (pixel), men de er også virkelig dyre...
Så hvis du bare skal bruge den til almindelig kontorarbejde, så ville jeg vælge en Dell (#1 hvad har Dells optræden på TV noget med det her at gøre?) skærm, som er virkelig god og bliver rost meget eller en Samsung skærm.

Har du set det afsnit af Kontant som ligger til baggrund for det interview? Så ville du forstå.
Gravatar #5 - Troelssp
16. mar. 2010 18:03
Har du set det afsnit af Kontant som ligger til baggrund for det interview? Så ville du forstå.

Tror du virkelig på alt hvad du hører og ser, hvis du vidste hvor mange computere dell sælger så er det sq ikke så underligt der jo er nogen som er uheldige at få dårlig behandling. Har du overhovedet selv haft en dell pc ?
Gravatar #6 - Makey
17. mar. 2010 08:12
Troelssp (5) skrev:
Tror du virkelig på alt hvad du hører og ser, hvis du vidste hvor mange computere dell sælger så er det sq ikke så underligt der jo er nogen som er uheldige at få dårlig behandling. Har du overhovedet selv haft en dell pc ?

Nej det gør jeg ikke. Ved du hvor mange computere Dell sælger? Hvorfor er det relevant for diskussionen?.. sq.
En ting er at kunderne har fået så dårlig behandling, det er fuldstændigt irrelevant i for mig, for som du selv nævner sælger Dell så mange PC'er at 100 klagesager er ingenting (men stadig for mange). Det er heller ikke relevant hvorvidt jeg har haft en Dell PC (jeg har til gengæld arbejdet med en hel del af dem, som support og bruger). Det er til gengæld interessant hvorledes den danske direktør for Dell vælger IKKE at svare på nogle af spørgsmålene. Det er ikke fair at stille ham konkrete krav på TV når han bliver stillet over for nogle sager han ikke har set før og som er inden for et arbejdsområde han måske slet ikke ved noget om. Bare fordi man er chef for et computerfirma ved man jo ikke nødvendigvis noget om dem. Noget han til gengæld helst skal være opmærksom på er PR og hvordan det får ham og Dell til at se ud når han står og opfører sig sådan. Ved ikke at benægte at Dell benytter sig af kundesupport der mest af alt går ud på at at vildlede og spilde tid, samt bryder købeloven i deres salgsbetingelser.
http://www1.euro.dell.com/content/topics/topic.aspx/emea/topics/footer/terms?c=dk&l=da&s=gen&~lt=popup skrev:
8.8 Bortset fra det i disse Betingelser udtrykkeligt anførte, yder eller påtager Dell sig ingen udtrykkelige eller stiltiende garantier vedrørende Produkternes stand, kvalitet, ydeevne, salgbarhed eller holdbarhed, og alle sådanne garantier fraskrives hermed. Kunden er ansvarlig for at fjerne produkter, der ikke er leveret af Dell, og tage sikkerhedskopier af og hemmeligholde alle data i Produktet, herunder før levering af Services.

Og det kan man ikke da:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1419 skrev:
§ 42. Angår købet en bestemt genstand, og lider denne af en mangel, kan køberen hæve købet eller kræve et forholdsmæssigt afslag i købesummen. Må manglen anses som uvæsentlig, er køberen dog ikke berettiget til at hæve købet, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

Dell forsøger at stille forbrugeren dårligere end købeloven ved at fratage sig ansvaret for eventuelle mangler (fx. at produktet ikke er af den kvalitet de anfører på computerens indpakning).

Ydermere bør det nævnes at din anvendelse af "uheldig" er, uheldig, når den anonyme kundesupporter i det omtalte afsnit af kontant forklarer hvorledes de systematisk foreslår kunderne løsninger de med 100% garanti ved ikke virker.

Jeg vil gerne trække min tidligere udtalelse omkring, at hvis du har set afsnittet af Kontant, så vil du forstå. Det er jo så åbenbart ikke tilfældet. Du skal huske at se tingene i et større perspektiv (herunder bl.a. gældende lov som er et af de helt store kritikpunkter). Det har jeg nu hjulpet dig med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login