mboost-dp1

Ekstern til spil

Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
6. nov. 2010 13:39
Hej Newz'er...
Jeg har netop fået en
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=WDM...
ind af døren, efter den har været til ombytning.
Mit spørgsmål er så, at nu hvor jeg skal til LAN næste weekend, har jeg fået lov til at låne en vens computer, som har en SSD med win7 64bit installeret, og jeg vil nu høre ad om jeg kan installere spillene på min nyligt anskaffet eksterne HDD, og hvordan jeg evt. gør det, således at den kan tilsluttes computeren også køre spillene fra HDD...
Gravatar #2 - Slettet Bruger [760592226]
6. nov. 2010 14:06
Når du installere spillet udpeger du bare det eksterne drev.

Men det skal gøres med den maskine du skal spille på.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
6. nov. 2010 23:08
Det ville da være synd at spille fra et USB-drev på sådan en maskine
Gravatar #4 - squad2nd
7. nov. 2010 02:42
Jeg får den her meddelse når jeg besøger dit link (03:43 am):

Server Error in '/' Application.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>

De er fandeme nogen amatører.
Gravatar #5 - KC
7. nov. 2010 08:05
Du kan godt installere spillene på den eksterne, men jeg vil tro at det vil påvirke din performance negativt at skulle køre spillet over USB...

Og du skal installere dem på den maskine du skal spille fra, så du kan ikke installere dem på den eksterne hjemmefra og så bare plugge den ind.
Du kan muligvis spare noget hvis du alligevel installerer dem på den eksterne og så installerer oveni fra den anden PC. Nogle installere beholder filer hvis de kan genbruges.
Gravatar #6 - vandfarve
7. nov. 2010 09:24
KC (5) skrev:
Du kan godt installere spillene på den eksterne, men jeg vil tro at det vil påvirke din performance negativt at skulle køre spillet over USB...

På hvilken måde?

Alt, hvad du har brug for af data, vil med stor sandsynlighed blive loadet ind i hukommelsen fra starten. Jeg kan seriøst ikke forestille mig noget, som skal hentes fra HDD'en, når han nu sidder og spiller CS:S med gutterne over LAN.

Kan du da?
Gravatar #7 - Slettet Bruger [760592226]
7. nov. 2010 10:39
Det er nok ikke HELE spillet der bliver loadet ind i RAM. Tror den eneste effekt det har er på loading tider..

Men hvor mange harddiske kan alligevel maxe en USB2.0 forbindelse?
Gravatar #8 - vandfarve
7. nov. 2010 10:41
SlettetBruger (7) skrev:
Det er nok ikke HELE spillet der bliver loadet ind i RAM. Tror den eneste effekt det har er på loading tider..

Og i LAN-spillet betyder det bare 20 sekunder til at ryste sin Cocio i stedet for 15 sekunder.

Jeg tror, at det nok skal gå. :)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
7. nov. 2010 10:46
SlettetBruger (7) skrev:
Men hvor mange harddiske kan alligevel maxe en USB2.0 forbindelse?

Ca 99,5%?
Gravatar #10 - Mort
7. nov. 2010 10:58
Du kan sagtens installere spillene på den eksterne harddisk, men hvis spillene fylder meget (Og det gør de fleste spil i dag), så vil du tydeligt kunne mærke det på loadtiderne.

Hvis det ikke gør noget at dit spil loader 25-50% langsommere end ved den indbyggede harddisk, så behøver det ikke være noget problem. Spiller du et spil hvor spillet loader materiale fra harddisken mens du spiller, så kan det godt blive et irritations moment.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [760592226]
7. nov. 2010 11:03
Really?.. Det var jeg slet ikke klar over. Men nu jeg regner på det kan jeg godt se det.

Det var da træls at man angiver hastigheder for HDD i MB men USB i Mb :D
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
7. nov. 2010 12:22
Selv om USB 2.0 er 480Mbps, skal man være heldig hvis man kan få en USB harddisk til at levere meget over de 30MB/s.
Selv en langsom 2½" harddisk kan levere over 50Mb/s, så USB 2.0 er en stor flaskehals i det tilfælde.

Jeg er begyndt at bruge eksterne drev med både ESATA og USB. Så kan man bruge USB på farten og ESATA når man er der hjemme.
Gravatar #13 - KC
7. nov. 2010 12:40
vandfarve (6) skrev:
På hvilken måde?

Alt, hvad du har brug for af data, vil med stor sandsynlighed blive loadet ind i hukommelsen fra starten. Jeg kan seriøst ikke forestille mig noget, som skal hentes fra HDD'en, når han nu sidder og spiller CS:S med gutterne over LAN.

Kan du da?

Nej, CS og nok de fleste shooters loader hele mappet ind, men nogle spil loader fra HDD undervejs. Og som det bliver nævnt bliver han nok ikke populær, hvis loadtiderne før et spil kan gå igang bliver begrænset af hans USB. Kan forestille mig at f.eks. COH vil blive noget længere load end det i forvejen har.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login