mboost-dp1

Eksternharddisk Skrivebeskyttet På Min Mac

Gå til bund
Gravatar #1 - Marc2105
16. apr. 2011 09:33
Hej.
jeg har lige købt den helt nye Macbook Pro og jeg har et problem. jeg har en ekstern harddisk og jeg kan se film fra den og kopirer filer fra den til min Mac, men jeg kan ikke overføre filer fra min Mac til min eksternharddisk. jeg har 2 eksterne harddiske og der er det samme problem ved dem begge. den ene er en Iomega pocket harddisk med 232GB og den anden er en stor en hvor der skal strøm til fra Iomega med 2TB. nogen der ved hvordan jeg kan gøre så at jeg kan overføre filer fra min Mac til min ekstern harddisk og redigere ting i min harddisk?

PS: jeg har også en Computer med Windows XP hvis man skal gøre noget under Windows før man kan bruge den til Mac OS
Gravatar #2 - Mnc
16. apr. 2011 10:12
Jeg ved hat om OSX, men google bilder mig ind at OSX ikke per default fatter at skrive til NTFS (hvilket jeg gætter dine diske er).

Prøv kig på:
http://hints.macworld.com/article.php?story=200909...
eller
http://www.lifehack.org/articles/lifehack/how-to-r...
Gravatar #3 - DanaKaZ
16. apr. 2011 10:43
#2 Jep, det er rigtigt. Ingen write til NTFS i Mac OS X.

Man kan bruge et program som MacFuse til at få read/write, men sidst jeg prøvede det, forsvandt der 30gb filer fra min bros hdd.

Er dog ved at være et stykke tid siden, så kan være det er mere stabilt nu.
Gravatar #4 - PowerPatrick
16. apr. 2011 14:31
#2: ADVARSEL: Apples indbyggede NTFS driver (ntfs.kext) er desværre hamrende ustabil, hvor den kan være til stor fare for dine data, hvis dens skrivetilstand bliver benyttet. Det eneste sted dette overhovedet kunne bruges, er til caching, da den har det hurtigste overførselshastighed, i forhold til de stabile drivere.

#3: Det du snakker om, er NTFS-3G, som er selve driveren, da FUSE kun er en filsystems API. Personligt har jeg aldrig haft problemer NTFS-3G, hverken på Linux eller Mac.

Ellers har jeg har en samlet en lille liste over filsystems drivere.
Gravatar #5 - DanaKaZ
16. apr. 2011 15:04
#4 Nej, jeg snakker nu godt nok om MacFuse. Som er det program man bruger til at loade NTFS-3G driveren med.
http://macntfs-3g.blogspot.com/2010/09/ntfs-3g-for-mac-os-x-201088.html skrev:
NTFS-3G includes and depends on MacFUSE.
Gravatar #6 - PowerPatrick
16. apr. 2011 15:29
#5 MacFUSE er kun en implementationsmekanisme af FUSE på OS X. Et af hovedforskellene er dog, at den har et Objective-C framework, samt andre API der giver mere platformsspecifikke integration. Dog er det ikke forkert af mig at referere til FUSE, selvom du nævnte MacFUSE.
To get the most out of MacFUSE, you need to understand the difference between FUSE itself and the various FUSE filesystems. If it is not clear, you can get lost in all the terminology.

In a nutshell, FUSE is an application program interface (API). When you install the MacFUSE Core package, you are installing OS X system hooks to the FUSE API. To add any particular filesystem module (such as sshfs) requires installing its own package. The sshfs and SpotlightFS installers at the MacFUSE project are two such packages; MacFusion provides more of its own.
Gravatar #7 - DanaKaZ
16. apr. 2011 15:43
#6 Jebus, ikke nok med at du er bedrevidende, så er du også stædig.

Kan man bruge MacFuse til at få read/write til NTFS eller ej?
Gravatar #8 - kinaholm
16. apr. 2011 16:23
#7 ja, det kan man, men kun hvis man efterfølgende installerer NTFS-3G driveren, som MacFuse skal bruge.
MacFuse kan intet alene...
Gravatar #9 - DanaKaZ
16. apr. 2011 16:38
kinaholm (8) skrev:
ja, det kan man... bla bla bla

Godt så, så er vi enige.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login