mboost-dp1
elektrisk sum fra macbookpro
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
hej vil bare lig høre om der er ander der oplever dette, når jeg har sluttet strøm til min MBP kan man mærke at den Summer af elektrisk ud over det virker f.eks
min fjenbetjening til mit Tv ikke når den er i nærheden af MBPen men kun hvis der er slutter strøm til den. hvis den kører på batter virker alt fint også Fjenbetjening
det er den nye model
min fjenbetjening til mit Tv ikke når den er i nærheden af MBPen men kun hvis der er slutter strøm til den. hvis den kører på batter virker alt fint også Fjenbetjening
det er den nye model
Tror han skylder skylden på sin macbook pro, over at han ikke kan finde fjernbetjeningen når hans kæreste skal bruge den, og hun/han derfor summer og bliver helt elektrisk af raseri...
Har ikke haft den store kontakt med MacBook pro, men er der IR kommunikation på den?
Hvis ja, så kan det være, som på mange andre bærbare, at den automatisk bliver slået fra når der køres på batteri, netop for at spare strøm.
Prøv at se om du ikke kan finde et sted at slå det helt fra, undtagen når du skal bruge det.
Med hensyn til den summen, så er det noget du kan føle når du kører fingrene hen over kabinet eller touchpad?
Hvis ja, så er det meget normalt på mange ikke jordede enheder.
Hvis ja, så kan det være, som på mange andre bærbare, at den automatisk bliver slået fra når der køres på batteri, netop for at spare strøm.
Prøv at se om du ikke kan finde et sted at slå det helt fra, undtagen når du skal bruge det.
Med hensyn til den summen, så er det noget du kan føle når du kører fingrene hen over kabinet eller touchpad?
Hvis ja, så er det meget normalt på mange ikke jordede enheder.
#4 Det er jo ikke den fjernbetjening han mener, det er den til tv'et, der holder op med at virke.
Ja netop.
Når IR er slået til, kan den prøve at søge efter enheder i nærheden. Dette vil så forstyrre fjernbetjeningen.
Ja netop.
Når IR er slået til, kan den prøve at søge efter enheder i nærheden. Dette vil så forstyrre fjernbetjeningen.
#7 Der er ingen IRDA på en Macbook Pro. IR-dioden er kun beregent til Apple-fjernbetjeningen. Tvivler stærk på, at den søger efter noget som helst.
Tak for info.
Så ved jeg ikke hvad der kan være grunden, andet end at fjernbetjeningen må være meget følsom over for det magnet eller elektriske felt der opstår når strømforsyningen er sat til.
Tak for info.
Så ved jeg ikke hvad der kan være grunden, andet end at fjernbetjeningen må være meget følsom over for det magnet eller elektriske felt der opstår når strømforsyningen er sat til.
#9 Kan evt være selve husets ledningsnet. Har oplevet det med forstærkere, bare det at vende selve stikket fra forstærkeren i stikdåsen kan hjælpe :S
Men ja, det lyder fanneme sært.
Men ja, det lyder fanneme sært.
Ja i sjældne tilfælde kan det hjælpe. Jeg har dog ikke været ude for det med digitale strømforsyninger.
Ja i sjældne tilfælde kan det hjælpe. Jeg har dog ikke været ude for det med digitale strømforsyninger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.