mboost-dp1

En død computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Elledinho
2. sep. 2008 16:52
Hejsa alle I Railgum-brugere :-)

Jeg har i en længere periode læst mange fede artikler her på siden, som jeg dels har fået inspiration og ikke mindst fået interesse for.

Når alt ros er givet, vil jeg gerne spørge jer nørder (Undskyld, men I er nok klogere end mig =]) om hvad I tror fejlen på min PC skyldes.

Selve fejlen går ud på, at computeren efter en månede bogstaveligtalt ikke kommer videre, når jeg tænder den. Meget præcist sagt; Når der er gået ca. en måned, og jeg tænder computeren og den når til det sted, hvor skærmen er sort og der er et lille bindestreg oppe i venstre hjørne, som bliver VED og VED og VEd med at blinke. - Den stopper aldrig.

Fejlen har stået på i... siden den dag, jeg købte computeren, men jeg har aldrig ville tage fingeren ud af røven, fordi jeg havde for travlt med programmering og designing, til at få gjort noget ved den.

Tror I fejlen skyldes skade på hardware eller er det mit genoprettelses CD, som jeg fik med computeren? (Windows XP)
Gravatar #2 - cyandk
2. sep. 2008 16:58
Det kunne godt lyde som om din harddisk er død, bootsectoren.
Gravatar #3 - 3214N
2. sep. 2008 17:20
Er den ny, så er der garanti på, og er det vel bare tilbage til butikken?
Hvilken maskine taler vi om?

Hvor i landet befinder den sig? Hvis der ikke er garanti på, vil du måske have nogen til at kigge på den?
Gravatar #4 - Elledinho
2. sep. 2008 19:23
Undskyld jeg holdte jeg uinformeret.

Maskinen er år gammel.... Vidst nok 3 år. - Ingen garanti.

Men jeg er mere en sikker på, at det har noget at gøre med boot-noget, som min ven også har fortalt mig. Har så prøvet at lave om på de 4 boot-ting under settings, når computeren tændes, men det hjalp ikke det store.
Gravatar #5 - Elledinho
2. sep. 2008 19:25
Kender I det, når man har sat en CD i sin PC og man slukker den. Når man så tænder igen kommer man til et sted, hvor skærmen er sort med en bindestreg oppe i venstre hjørne, som blinker? - Det er normalt, men mit vedkommende forbliver den i det stadie, og kommer ikke videre.
Gravatar #6 - 3214N
2. sep. 2008 19:36
Hvis du heller ikke kan boote op på en CD, så har du lidt af et problem... Men, ja - måske har du pillet ved boot-settings, og den derfor ikke kan boote nu.

Hvis den er i Kbh., kan jeg kigge på den?
Gravatar #7 - Elledinho
11. sep. 2008 16:26
Den ligger i KBH - Nærmere Rødovre.

Men jeg mener, at problemet kan løses ved at skifte mit RAM ud, ikke sandt?
Gravatar #8 - 3214N
11. sep. 2008 17:55
Perfekt, Rødovre er lige i mit kunde-område.

Jeg tvivler på at det er et RAM problem. Jeg tror nærmere det er harddisken eller BIOS, da du ikke kan boote fra en CD. Men, jeg skal med glæde kigge på det.

Professional onsite support til private med Newz rabat, tilbydes til 300,-Kr. pr time.

Du kan sende mig en PM hvis det har din interesse.
Gravatar #9 - Elledinho
13. sep. 2008 07:05
Tak, men nej tak - Desværre :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login