mboost-dp1

En god elektroskraver!

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
15. mar. 2010 17:15
Jeg søger en billig barbermaskine, som er nem at rense (evt. selvrensende). Den skal helst ikke kunne glatbarbere, da jeg får bumseudslæt (både med og uden sprit). Hvilke mærker bør jeg gå efter? (Pris: 500-700 kr.)
Gravatar #2 - vandfarve
15. mar. 2010 17:30
Denne her koster ikke mere end 1-2 kroner i drift. Det koster intet at skifte ud og brugte barber"maskiner" sendes til genbrug hos Onkel Ignota.
Gravatar #3 - Mort
15. mar. 2010 17:31
Jeg har selv været rimelig glad for min Philips Coolskin. Den kan du bruge i badet og rengøre under hanen hvilket gør den let at vedligeholde. Samtidig kan du bruge den med barber creme hvilket blødgører huden (Reducerer riskoen for skægpest) eller flydende sæbe hvilket får den til at glide lettere hen over huden.
Gravatar #4 - gentox
15. mar. 2010 17:35
Du vil ALTID få udslæt i større eller mindre grad ved igangtagning af en ny barberingstype, det varer som regel 10-14 dage før huden helt har vænnet sig til den nye barbermaskine.
Så et godt råd, hold dig til det du er vant til og lån ALDRIG din maskine ud, da du derved indfører fremmede bakterier til din hud, og det ender i udslæt, stort set hver gang.

Når alt det er sagt så anbefaler jeg Panasonics maskiner som kan tages med i bad og vaskes med almindeligt vand og lidt sæbe.
feks den her:

http://www.shavers.co.uk/shopping.php?product_id=8...

http://www.pixmania.com/dk/dk/1823615/art/panasoni...
Gravatar #5 - gnаrfsan
15. mar. 2010 17:44
Braun og lignende drysser, men barberer tæt, også når der er kommet et par milimeter på stubbene. Philips drysser ikke, men river lidt, hvis stubbene bliver for lange, og barberer ikke lige så tæt som Braun, og dens flip-ud-skærer er nærmest ringe. Men da jeg HADER alt der heder husarbejde, så bruger jeg Philips.

Jeg har sådan en her: http://www.pixmania.com/dk/dk/1731326/art/philips/...

Dens skær kan skylles under vandhanen, og den kan af og til findes på tilbud.
Gravatar #6 - arne_v
15. mar. 2010 17:51
#Braun vs Philips

Philips holder også længere.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
15. mar. 2010 19:59
Hvis du netop har sart hud, kan jeg kun anbefale en model med roterende hoveder. De barberer også en del hurtigere, men ikke altid så tæt som dem med lineære skærehoveder.
Gravatar #8 - gnаrfsan
15. mar. 2010 20:38
Jakob Jakobsen (7) skrev:
Hvis du netop har sart hud, kan jeg kun anbefale en model med roterende hoveder.

Men pas på med at købe en alt for billig model, for de billigste Philips river en hel del. Køb en med flere forskellige huller.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
15. mar. 2010 20:39
gnarfsan (5) skrev:
Braun og lignende drysser, men barberer tæt, også når der er kommet et par milimeter på stubbene.

Uenig! Jeg har en Braun 9595 som kun drysser, når "stubbebeholderen"/hovedet er helt fuldt efter jeg har barberet mig 12-15 gange uden at have renset den.
arne_v (6) skrev:
#Braun vs Philips
Philips holder også længere.

Jeg har haft min Braun i 2 år nu (ca.) og den har intet fejlet. Min mors kæreste har i samme tidsrum haft 2 Philips maskiner (begge nogle af de dyre modeller til 2-2.500 kr.) som er gået døde, den ene var motoren (som blev skiftet på garanti) den anden batteriet (som ikke blev skiftet) Min far har haft sin Braun i over 3 år, uden den har fejlet noget som helst.

Jakob Jakobsen (7) skrev:
Hvis du netop har sart hud, kan jeg kun anbefale en model med roterende hoveder.

Det er vidst meget individuelt. Personligt får jeg udslæt af Philips maskiner (også efter lang tids brug), det samme gør min far. Min mors kæreste har det omvendt og får udslæt af Braun maskinerne. Og min kammerat får udslæt af både Braun og Philips, men ikke af de billige BIC barberblade..

Det der irritere mig ved Braun, er at deres rensestationer er dyre i drift. Min maskine siger den er meget snavset efter 6-8 gange barbering (tror måske den tæller antal minutter?) og så skal den renses i rensestationen. Hvis jeg skal følge maskinen (gør jeg ikke..) anvisninger, så skal jeg altså rense den 1 gang om ugen. Med sådan en rense"patron" fra Braun kan man rense den cirka 4-6 gange, altså 1-1,5 måned. Det vil sige, at man på et år skal bruge ca. 9 patroner, som koster 50 kr. hver, altså 450 kr. om året i rensepatroner. Nu er de dog på tilbud i bl.a. Kop&Kande til 3 for 99 kr. et par gange om året, og så ryger prisen ned på 300 kr. hvis man hamstre..
Problemet er så, at hvis man som mig, ikke renser den hver gang den siger den skal renses, så fordamper den der væske ret hurtigt, og så skal man skifte den næsten lige så tit..

Men alt i alt er min Braun 9595 den bedste barbermaskine jeg har haft, ud af de 5 forskellige (3 braun, 1 philips (dyr model) og 1 panasonic)

Edit:
Mener at både Braun og Philips har 30 dages prøve-periode, således at du kan købe den, prøve i 30 dage om det er dig, gå ned og aflevere den hvis det ikke er, og få pengene tilbage.
Har selv gjort det med en Braun (den jeg har nu, kostede 3.600 kr. i DK, 1799 kr. i Tyskland) og det var uden problemer overhovedet. Damen i Imerco i Køge stillede ikke engang spørgsmål ved det. Jeg skulle bare udfylde en kupon med navn, adresse og kontonummer og en grund (skrev den var for dyr) og så blev pengene overført efter to uger til min konto..

Men da jeg HADER alt der heder husarbejde, så bruger jeg Philips.

Man skal huske at give den symaskine olie en gang imellem hvis man renser den under vand.
Desuden, så vil jeg mene det er nemmere at smide maskinen i en rensestation og trykke på 1 knap end at skulle rense den selv og tørre den bagefter ;D
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
15. mar. 2010 21:14
Du behøver ikke bruge de rensepatroner. Når min Braun brokker sig over den skal renses, tager jeg bare hovedet af og banker det et par gange i bordet, så er det rent igen.
Bruger slet ikke rensestationen mere.

Men hvis du alligevel vil bruge rensestationen, kan du bare skifte indholdet af en af dine patroner ud med isopropylalkohol. Der er godt nok ikke parfume i, men det virker lige så godt, men til under 50Kr literen.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
15. mar. 2010 21:21
Jakob Jakobsen (10) skrev:
Du behøver ikke bruge de rensepatroner. Når min Braun brokker sig over den skal renses, tager jeg bare hovedet af og banker det et par gange i bordet, så er det rent igen.
Bruger slet ikke rensestationen mere.

Men hvis du alligevel vil bruge rensestationen, kan du bare skifte indholdet af en af dine patroner ud med isopropylalkohol. Der er godt nok ikke parfume i, men det virker lige så godt, men til under 50Kr literen.

Plejer også bare at banke hovedet rent :) Kan dog godt lige citruslugten :)
Gravatar #12 - Fjolle
15. mar. 2010 21:25
MiniatureZeus (11) skrev:
Plejer også bare at banke hovedet rent :) Kan dog godt lige citruslugten :)

http://www.dutyfreeperfume.co.uk/

Og rigtige mænd bruger ragekniv :)
Gravatar #13 - Mort
16. mar. 2010 07:22
MiniatureZeus (9) skrev:
Jeg har haft min Braun i 2 år nu (ca.) og den har intet fejlet. Min mors kæreste har i samme tidsrum haft 2 Philips maskiner (begge nogle af de dyre modeller til 2-2.500 kr.) som er gået døde, den ene var motoren (som blev skiftet på garanti) den anden batteriet (som ikke blev skiftet) Min far har haft sin Braun i over 3 år, uden den har fejlet noget som helst.

Jeg tror jeg har haft min Phillips shaver i 5-6 år nu og den har aldrig fejlet noget. Hvor længe den holder kommer nok an på hvilken model det er og hvor godt den bliver behandlet.
Gravatar #14 - Mamad (moveax1ret)
16. mar. 2010 07:26
jesus fucking christ hvor er i da metrosexuelle at høre på- skal i ikke have en håndtaske til jeres shavers?

Jeg klarer mig fint med en melissa shaver til en 100 kr- intet skægpest, vedligeholdelse eller andet pis- det er sådan en man normalt bruger til håret, men uden afstandsdimsen på er det den mest økonomiske og bedste måde jeg nogensinde har justeret mit skæg.
Gravatar #15 - XorpiZ
16. mar. 2010 07:27
Kæft i er en flok tøser.

Rigtige mænd barberer sig ikke.
Gravatar #16 - Mamad (moveax1ret)
16. mar. 2010 07:33
tjahh- barbering som sådan er sq ok.... det er bare de her ord der er for meget:

symaskine olie, rensepatroner, rensestation, parfume, sart hud, kop og kande

tag jer sammen nørder!
Gravatar #17 - vandfarve
16. mar. 2010 17:57
XorpiZ (15) skrev:
Kæft i er en flok tøser.

Rigtige mænd barberer sig ikke, og får kontor på anden kælderetage, hvor hverken chefen eller kunderne ser én.

Optimus Fixem!
Gravatar #18 - XorpiZ
16. mar. 2010 18:10
vandfarve (17) skrev:
XorpiZ (15) skrev:
Kæft i er en flok tøser.

Rigtige mænd barberer sig ikke, og får kontor på anden kælderetage, hvor hverken chefen eller kunderne ser én.

Optimus Fixem!

Pft. Jeg sidder tæt på hovedindgangen og har jævnligt møder med samarbejdspartnere. :D
Gravatar #19 - vandfarve
16. mar. 2010 18:13
XorpiZ (18) skrev:
Pft. Jeg sidder tæt på hovedindgangen og har jævnligt møder med samarbejdspartnere. :D

Fra skumgummi til fredede delfiner, hvor meget hulemand er der så over dit skæg?
Gravatar #20 - XorpiZ
16. mar. 2010 18:47
vandfarve (19) skrev:
Fra skumgummi til fredede delfiner, hvor meget hulemand er der så over dit skæg?

Min skægvækst er ikke så voldsom heldigvis, så et par cm over det meste af underansigtet. :D
Gravatar #21 - gnаrfsan
16. mar. 2010 18:47
XorpiZ (18) skrev:

Er du Carl-Mar Møller?
Gravatar #22 - vandfarve
16. mar. 2010 19:04
gnarfsan (21) skrev:
Er du Carl-Mar Møller?

Meget relevant spørgsmål, hr. Gnarfsan!
Gravatar #23 - arne_v
16. mar. 2010 19:16
MiniatureZeus (9) skrev:

Tekniske defekter er jo lidt tilfældige, så man skal have en statistik på et større antal for at vurdere fejl-hyppigheder.

Når jeg snakker "holder længere" snakker jeg om barbermaskiner uden fejl som fungerer. P.g.a. den roterende konstruktion kan bladene i en Philips holde laengere end de lodrette frem og tilbage blade i en Braun.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login