mboost-dp1

Er denne nye PC et OK køb?

Gå til bund
Gravatar #1 - Danish Dude
17. apr. 2009 16:57
Hejsa!

Jeg har fået penge tilbage i skat, og da den gamle kværn er ved at stå af, overvejede jeg at købe denne: (Klippet fra MM-vision.dk - Monster Special m. tilretninger)

Motherboard: Gigabyte X58-UD4P motherboard (Nyhed)
(Intel X58 chipset)
CPU: Core i7-940 4x2.93GHz 4,8GT/sec
CPU køler: Scythe Core i7 CPU-køler
Ram: 12 GB DDR3 RAM TriChannel (1333MHz)
Harddisk: Samsung 1000GB S-ATAII 3Gb/s 32mb cache
Grafik: nVidia GF GTX295 1792MB
Kabinet: Raidmax Smilodon Miditower LowNoise (Ekstra køling)
Strømforsyning 750W Gaming strømforsyning supersilent
Lyd: 8 kanals HD audio codec ALC889a Dolby (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-216 DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: 100/1000 Mb/s Realtek 8111 Gigabit LAN
Køling: Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling

Kunne det være et godt bud?

Dude
Gravatar #2 - Jonasee
17. apr. 2009 16:59
Se det komme jo helt ande på hvad du skal brug den til.
Gravatar #3 - gentox
17. apr. 2009 17:04
Et eller andet sted ville det være spild af kraft, hvis det ikke var til spil.
Men selv der er RAM mængden uhyrlig, og leder mine tanker hen på denne artikel og test:
http://www.tomshardware.com/reviews/memory-module-...
Gravatar #4 - Clauzii
17. apr. 2009 17:07
Hvis man har penge nok, er det da en fin sag, men jeg har på fornemmelsen at der kan spares adskillige tusind, hvis man ikke skal have top-of-the-pops.

Personligt bygger jeg altid med to (fysiske) harddiske, da det gør mange ting nemmere: Man kan altid have en Ghost liggende klar på drev to, hvis etteren 'smutter'. Instllationsfiler kan også med fordel placeres på disk 2, da det går væsentligt hurtigere at installere fra en fysisk disk til en anden.

#2:
Ja, 12GB er totalt overkill. Selv et rimeligt krævende program som SONY Vegas kører perfekt med 2 GB på XP. MED Photoshop, Firefox, Word åbne samtidigt.
Gravatar #5 - Danish Dude
17. apr. 2009 18:48
Hej igen!

Tak for input..

Ja - formålet fik jeg jo ikke nævnt, men altså: Spil, Photoshop, videoredigering og alm. hjemmekontorbrug.
Da jeg er medlem af MSDN, havde jeg tænkt mig at køre nogle testscenarier med noget virtuel server/pc og få prøvet nogle af alle de ting af på den samme PC.

Er det helt overkill med ram? Umiddelbart er konfigurationen sat til de 12. Skulle jeg selv have valgt antallet af RAM, havde 12 Gb ikke nok ikke været mit valg, men jeg ser nu, at jeg kan sætte det ned til 6. Så kan man selvfølgelig sætte de 6 ekstra i, når vi kommer til Windows 7/8.

God ide med 2 diske. Jeg plejer at bruge mit NAS, men hurtigt er det ikke. Der kommer en mere i. De har en WD Raptor med 10000 rpm. Giver det noget i forhold til en alm. disk - for så kunne den vel bruges til Vista?!

Mange tak for de gode kommentarer - interessant test, i øvrigt, selv om overskriften minder mig lidt om Bill Gates og de 680(?) Kb.. 8~)
Gravatar #6 - Jonasee
17. apr. 2009 19:10
Vis du skal køre flere viratuel maskiner på en gang kan det betalle sig at have godt med ram, men 6 GB skulle kunne gøre det
Gravatar #7 - Clauzii
17. apr. 2009 19:10
Ja, en Raptor til systemet, og den store til data.

Ang. RAM, så kan jeg måske godt se fornuften i 12 GB hvis du har f.eks. 3 gange 2GB VMs kørende+det normale OS med programmer osv. åbne. Så er det lige pludseligt nok ret fornuftigt.

Dog ville jeg ønske man havde muligheden for realtids skift af hardware profiler i ens OS, så alle spil kunne nøjes med 6 GB RAM; slukke for de andre 6GB og dermed spare ~20 Watt.
Gravatar #8 - Clauzii
17. apr. 2009 19:13
#6:
Ha, det var lige før det kun var pingtiden i forskel :D
Gravatar #9 - Jonasee
17. apr. 2009 19:21
:)
Gravatar #10 - Danish Dude
18. apr. 2009 06:33

Hej igen!

Okay. Så holder jeg fast i de 12 Gb - så må resten af skattepengene gå til strøm.

8+9 - I mener altså ikke, at de ekstra 6 Gb er super vigtige, selvom man tilsyneladende kan spare 1-2 sekunder i WinRar pr. 330 Mb?! 8~)

Tak for feedback.
Gravatar #11 - Clauzii
18. apr. 2009 14:34
Danish Dude (10) skrev:
8+9 - I mener altså ikke, at de ekstra 6 Gb er super vigtige, selvom man tilsyneladende kan spare 1-2 sekunder i WinRar pr. 330 Mb?! 8~)

Så resten af pengene kan du gi' til os, så vi kan få noget mere RAM :)

Held og lykke med maskinen. Og du må da gerne poste når den er oppe at køre!
Gravatar #12 - Plimmer
20. apr. 2009 12:02
Tvivler på du kan mærke forskel på en 10k disk og de nyeste 1tb diske. Ellers meget lækker pc du har sat sammen der.
Gravatar #13 - Danish Dude
22. apr. 2009 18:28
Jeg kender een, som har en Raptor disk liggende, så den prøver jeg lige i. Jeg skal hente maskinen i morgen - det bliver en god weekend! 8~)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login