mboost-dp1
Er denne PC god nok?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Heey.
Jeg ville bare lige spørge om hva i syntes om at købe denne computer:
Navn: Asus Elite PC
CPU: AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 6000+
Bundkort: Asus M2A-VM
Kabinet: Cooler Master i sort og grå. Super blæser og støjsvag.
Grafikkort: 8800GT 512mb DDR3 ram
Ram: 3 GB DDR PC6400 800mhz Corsair XMS2
Harddisk: 250GB hurtige og støjsvage
Drev: DVD R/RW drev
Operativsystem: windows vista 64 bit dansk
...Og så skifte processoren ud med denne: Intel Core 2 Duo E8400-GHz, cache L2 6 Mb socket??
??
Jeg har ikke meget forstand på computer, men jeg skal bruge computeren til at spille spil som left 4 dead, og battlefield 2, og måske warhammer online på i rimelig god grafik uden den lagger.
MVH
Adam.
Jeg ville bare lige spørge om hva i syntes om at købe denne computer:
Navn: Asus Elite PC
CPU: AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 6000+
Bundkort: Asus M2A-VM
Kabinet: Cooler Master i sort og grå. Super blæser og støjsvag.
Grafikkort: 8800GT 512mb DDR3 ram
Ram: 3 GB DDR PC6400 800mhz Corsair XMS2
Harddisk: 250GB hurtige og støjsvage
Drev: DVD R/RW drev
Operativsystem: windows vista 64 bit dansk
...Og så skifte processoren ud med denne: Intel Core 2 Duo E8400-GHz, cache L2 6 Mb socket??
??
Jeg har ikke meget forstand på computer, men jeg skal bruge computeren til at spille spil som left 4 dead, og battlefield 2, og måske warhammer online på i rimelig god grafik uden den lagger.
MVH
Adam.
Ja, den kan fint klare det du beder om, men hvis du skifter til en Intel C2D skal du også skifte bundkortet til et med et LGA775 Socket - Det er det, som din Intel CPU skal bruge for at passe til bundkortet (et eksempel er Asus P5Q Pro)
Hvad så med denne her:
Antec nine hundred kabinet ATX.
Antec Strømforsyning 500 Watt.
CPU: AMD Phenom x4 black edition 2,4 GHz.
Ram: Corsair 2GB x 2GB DDR2 800MHZ CL4
Graffikkort: Asus Geforce PCI-E - 8800GT - 512 MB Ram.
Harddisk1: 1 x Westeren Digital Raptor - WD1500ADFD - 150 GB sata 1.5 GB/s - 10.000 RPM - 4.5 MS - 16 MB cache
Harddisk2: 1 x Westeren Digital Raptor - WD360ADFD - 36 GB - sata 1.5 GB/s - 10.000 RPM - 4.5 MS - 16 MB cache
Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe/WIFI-AP (Trådløst netværk med indbygget adgangspunkt).
DVD RW med Lightscribe.
Er denne processor fin til at spille de nævnte spil i rimelig god grafik? Og kan man skifte processoren ud, uden at skifte bundkortet??
MVH
Adam.
Antec nine hundred kabinet ATX.
Antec Strømforsyning 500 Watt.
CPU: AMD Phenom x4 black edition 2,4 GHz.
Ram: Corsair 2GB x 2GB DDR2 800MHZ CL4
Graffikkort: Asus Geforce PCI-E - 8800GT - 512 MB Ram.
Harddisk1: 1 x Westeren Digital Raptor - WD1500ADFD - 150 GB sata 1.5 GB/s - 10.000 RPM - 4.5 MS - 16 MB cache
Harddisk2: 1 x Westeren Digital Raptor - WD360ADFD - 36 GB - sata 1.5 GB/s - 10.000 RPM - 4.5 MS - 16 MB cache
Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe/WIFI-AP (Trådløst netværk med indbygget adgangspunkt).
DVD RW med Lightscribe.
Er denne processor fin til at spille de nævnte spil i rimelig god grafik? Og kan man skifte processoren ud, uden at skifte bundkortet??
MVH
Adam.
#5 ...hvad må du slippe for sådan en maskine?!??
For mig virker det umiddelbart som om der bliver fokuseret på nogle tåbelige områder, hvis kravet er, den skal kunne trække de pågældene spil.
Det er klart, at du kan hælde hvad som helst af hardware i en maskine, og få den til at opfylde dine krav - spørgsmålet er så bare, om du kunne have gjort det billigere eller smartere, med samme resultat.
Så mine pointer, for at skære lidt i costprisen er noget i stil med:
1. Genovervej dit bundkort - du behøver ikke betale +1.000 kr for et bundkort, for at du kan spille et par spil på det.
2. Genovervej dine diskvalg. Du måske de hurtigste diske på markedet, men det er latterlige penge at give ud, hvis det kommer til hvor lang tid du er om at loade et spil. for det halve kan du får 2 gode diske, med betydelig mere plads - er det hastighed du vil have, kan du overveje at stripe dem - er det plads, så hold dem adskilt, hvis du vil have sikkerhed kan de køre mirror.
3. Hvorfor køber du ikke et 9800-kort? 9800GT ligger i samme prisleje, som det 8800GT-kort du overvejer.
Hvis du har planer om at køre Vista 64bit, kan du passende flytte nogle af de penge du lige har sparet over i en større mængde RAM - det dobbelte ville ikke være i vejen.
Afvikler du det på en 32bit platform kan du forvente mere hastighed over feltet, og du kan beholde den mængde RAM du har angivet.
Og ja - du kan godt skifte din CPU ud uden at skifte bundkort, så længe CPU'en er kompatibel med bundkortet.
...just my 5 cent!
For mig virker det umiddelbart som om der bliver fokuseret på nogle tåbelige områder, hvis kravet er, den skal kunne trække de pågældene spil.
Det er klart, at du kan hælde hvad som helst af hardware i en maskine, og få den til at opfylde dine krav - spørgsmålet er så bare, om du kunne have gjort det billigere eller smartere, med samme resultat.
Så mine pointer, for at skære lidt i costprisen er noget i stil med:
1. Genovervej dit bundkort - du behøver ikke betale +1.000 kr for et bundkort, for at du kan spille et par spil på det.
2. Genovervej dine diskvalg. Du måske de hurtigste diske på markedet, men det er latterlige penge at give ud, hvis det kommer til hvor lang tid du er om at loade et spil. for det halve kan du får 2 gode diske, med betydelig mere plads - er det hastighed du vil have, kan du overveje at stripe dem - er det plads, så hold dem adskilt, hvis du vil have sikkerhed kan de køre mirror.
3. Hvorfor køber du ikke et 9800-kort? 9800GT ligger i samme prisleje, som det 8800GT-kort du overvejer.
Hvis du har planer om at køre Vista 64bit, kan du passende flytte nogle af de penge du lige har sparet over i en større mængde RAM - det dobbelte ville ikke være i vejen.
Afvikler du det på en 32bit platform kan du forvente mere hastighed over feltet, og du kan beholde den mængde RAM du har angivet.
Og ja - du kan godt skifte din CPU ud uden at skifte bundkort, så længe CPU'en er kompatibel med bundkortet.
...just my 5 cent!
#1: Jeg har fået et tilbud om at bytte min bærbare acer aspire 5920g med den computer, da jeg helere vil have en stationær. Og mine krav er kun at jeg skal kunne spille left 4 dead i høj grafik, og battlefield 2 i medium eller høj, og warhammer online i høj eller medium...
SÅ! Er det en god handel? Og kan den køre de spil, i den grafik???
For jeg aner kun en lille smule om computere.
Så hvad er jeres vurdering??
MVH
Adam.
SÅ! Er det en god handel? Og kan den køre de spil, i den grafik???
For jeg aner kun en lille smule om computere.
Så hvad er jeres vurdering??
MVH
Adam.
Min bærbar kostede 7000 da jeg købte den, og har sat den i dba for 4000, og hans ved jeg ikke hvad kostede fra ny af, men han har sat den i dba for 5000.
#11 Kender ikke lige specifikationerne for din Acer. Men kan med 99% sikkerhed sige at den stationære vil være langt bedere til de spil du nævner, samt alle andre spil.
1. Har aldrig stødt på en bærbar fra Acer som er en "gamer" bærbar
2. Gamer bærbar er en myte! De har aldrig eksisteret og kommer heller aldrig til det.
1. Har aldrig stødt på en bærbar fra Acer som er en "gamer" bærbar
2. Gamer bærbar er en myte! De har aldrig eksisteret og kommer heller aldrig til det.
#17 Bare glem det...
Har fundet noget der måske ser interresant ud:
Selvbyg , Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz, Gigabyte model GA-X38-DQ6, G-Skill 4 GB DDR2 PC2-6400 CL4, 2 stk. Sapphire Radeon HD 4830 512 MB GDDR3 Version 2.0 køre Crossfire, Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty, WD 2x 36 GB = 74GB Raptor 10.000 RPM, WD 2x 500GB = 1TB Raid 7200 RPM, samsung DVD-RW DL SATA, Kabinet Antec Sonata III, PSU Silverstone 650W Zeus, CPU køler - ASUS V60
Er det godt til de spil??
Har fundet noget der måske ser interresant ud:
Selvbyg , Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz, Gigabyte model GA-X38-DQ6, G-Skill 4 GB DDR2 PC2-6400 CL4, 2 stk. Sapphire Radeon HD 4830 512 MB GDDR3 Version 2.0 køre Crossfire, Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty, WD 2x 36 GB = 74GB Raptor 10.000 RPM, WD 2x 500GB = 1TB Raid 7200 RPM, samsung DVD-RW DL SATA, Kabinet Antec Sonata III, PSU Silverstone 650W Zeus, CPU køler - ASUS V60
Er det godt til de spil??
Hvis du kun skal køre Left 4 Dead, Battlefield 2 og Warhammer er de to grafikkort langt over hvad du har brug for - 1 af de grafikkort ville være nok, og så måske en Intel Core 2 Duo E8400 i stedet for en quad core (som regel mere kraft for pengene)
Men eller ser det fint ud
Men eller ser det fint ud
Jeg har ikk en skid forstand på det så jeg er meget forvirret, vil bare gerne købe den rigtige computer...
Ehm? Troede det gik ud på du skulle bytte med din ven?
Men stadig væk, til L4D (samt alle andre spil med source engine, CSS, HL2 osv...) + battlefield 2 er den der computer alt rigeligt, min efterhånden 4 år gamle stationære kan køre spil med source engine i 1248 x 1024 med details i high og 4xAA og hvad det nu ellers hedder, med en fps på 40-60. Battlefield 2 kører den også upåklageligt med fin grafik. Så du skal ikke være bange for den ikke kan køre det. Men okay, source engine er også en af de eneste der er lavet så godt, ellers kender jeg da kun lige ureal enginge der kommer lidt der op ad : )
Men du skal lige være klar over en ting, kan godt være du får en rigitg god computer her og nu, men om en måned er det allerede forællet. Så det handler om at finde noget, og så være glad for den. Der kommer hele tiden noget nyt og bedere inden for hardware, og det går stærkt : )
Ehm? Troede det gik ud på du skulle bytte med din ven?
Men stadig væk, til L4D (samt alle andre spil med source engine, CSS, HL2 osv...) + battlefield 2 er den der computer alt rigeligt, min efterhånden 4 år gamle stationære kan køre spil med source engine i 1248 x 1024 med details i high og 4xAA og hvad det nu ellers hedder, med en fps på 40-60. Battlefield 2 kører den også upåklageligt med fin grafik. Så du skal ikke være bange for den ikke kan køre det. Men okay, source engine er også en af de eneste der er lavet så godt, ellers kender jeg da kun lige ureal enginge der kommer lidt der op ad : )
Men du skal lige være klar over en ting, kan godt være du får en rigitg god computer her og nu, men om en måned er det allerede forællet. Så det handler om at finde noget, og så være glad for den. Der kommer hele tiden noget nyt og bedere inden for hardware, og det går stærkt : )
Hvis du vitterligt ikke skal videoredigere, behøves du ikke de to 500GB i RAID. Én enkelt på en terabyte vil være fint der.
Hvis du vil installere mere end 10 nyere spil af gangen, er de to 36ere lige lovligt små. En enkelt 250-320 GB vil være fint her.
Mht. OS disk-størrelse skal man jo også huske at en disk med mindre end 15% ledig plads, ikke er sjov at defragmentere, endsige umuligt. Jeg har en gylden regel der hedder min. 30% ledig plads på mit system-drev. Så kører det altid godt.
Hvis du planlægger at køre andre ting i baggrunden mens du spiller, såsom rendering, meget down/upload, er et RAID system fornuftigt, Men lav det med to x 160GB HDere eller mere.
For hvis du virkelig vil have hurtig accesstid på dit OS drev, kommer du ikke uden om SSD, og det koster (endnu..).
Hvis du vil installere mere end 10 nyere spil af gangen, er de to 36ere lige lovligt små. En enkelt 250-320 GB vil være fint her.
Mht. OS disk-størrelse skal man jo også huske at en disk med mindre end 15% ledig plads, ikke er sjov at defragmentere, endsige umuligt. Jeg har en gylden regel der hedder min. 30% ledig plads på mit system-drev. Så kører det altid godt.
Hvis du planlægger at køre andre ting i baggrunden mens du spiller, såsom rendering, meget down/upload, er et RAID system fornuftigt, Men lav det med to x 160GB HDere eller mere.
For hvis du virkelig vil have hurtig accesstid på dit OS drev, kommer du ikke uden om SSD, og det koster (endnu..).
#23 hvad er dit budget?
...måske du skulle læse en del af de indlæg der er kommet til dg, folk prøver faktisk at hjælpe dig.
1. Drop de dyre diske, du får meget lidt værdi for dine penge, og slet ingen hvis den bare skal bruges til spil.
2. Drop de dyre bundkort - du, som gamer, får intet for de sidste 1.000,- kroner du ligger.
3. Lad være med at byg selv, hvis du ikke ved hvad du laver - det er ikke særlig sjovt at smadre en stump til 2.000,- kroner fordi man skal spare 200 kroner på at få den bygget.
4. Bestem dig for et OS, og køb RAM efter det. 32bit = 4GB og hurtigt. 64bit=8GB og noget mere trægt. Mit råd er 32bit.
5. læs hvad folk skriver, og spørg lidt mere retningsbestemt, istedet for bare at hælde en masse specs ud i æteren.
...måske du skulle læse en del af de indlæg der er kommet til dg, folk prøver faktisk at hjælpe dig.
1. Drop de dyre diske, du får meget lidt værdi for dine penge, og slet ingen hvis den bare skal bruges til spil.
2. Drop de dyre bundkort - du, som gamer, får intet for de sidste 1.000,- kroner du ligger.
3. Lad være med at byg selv, hvis du ikke ved hvad du laver - det er ikke særlig sjovt at smadre en stump til 2.000,- kroner fordi man skal spare 200 kroner på at få den bygget.
4. Bestem dig for et OS, og køb RAM efter det. 32bit = 4GB og hurtigt. 64bit=8GB og noget mere trægt. Mit råd er 32bit.
5. læs hvad folk skriver, og spørg lidt mere retningsbestemt, istedet for bare at hælde en masse specs ud i æteren.
Okay...
Jeg har faktisk ingen penge... Derfor sælger jeg nu min bærbar til 4000 kr. Og for snart omkring 3000 kr... Og har så nu fået et tilbud på dba, og at bytte computer med ham (#1) for min bærbare, så jeg har 3000 kr. i overskud. Det er derfor jeg er lidt forvirret... Jeg ved ikke om jeg ska acceptere det bud... Eller også så håbe på jeg for solgt min bærbar til en fornuftig pris, og så købe en anden...
Så alt i alt har jeg ingen penge til det her, men på en måde har jeg...
Men i skal have tak for alt hjælpen indtil videre.
Jeg har faktisk ingen penge... Derfor sælger jeg nu min bærbar til 4000 kr. Og for snart omkring 3000 kr... Og har så nu fået et tilbud på dba, og at bytte computer med ham (#1) for min bærbare, så jeg har 3000 kr. i overskud. Det er derfor jeg er lidt forvirret... Jeg ved ikke om jeg ska acceptere det bud... Eller også så håbe på jeg for solgt min bærbar til en fornuftig pris, og så købe en anden...
Så alt i alt har jeg ingen penge til det her, men på en måde har jeg...
Men i skal have tak for alt hjælpen indtil videre.
Hviken bærbar har du? Det kommer an på hvor god den er, om det kan betale sig for dig at bytte, men umiddelbart (uden at kende specs) lyder det som en god handel for dig - Får du 3000 kr og så computeren i #1, i bytte for din bærbare? Er det sådan det skal forstås?
Jeg har en Acer Aspire 5920G:
Processor: intel core 2 duo T5450.
(1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
Skærm: 15,4"
Grafikkort: Nvidia GeForce 8600 GS turbocache
RAM: 3 GB DDR2
Harddisk: 320 GB HDD
Drev: DVD-Super Multi DL
Og hvis jeg bytter, så for jeg computeren #1 for min bærbar + jeg her i april for ca. 3000 kr.
Processor: intel core 2 duo T5450.
(1.66 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2 cache)
Skærm: 15,4"
Grafikkort: Nvidia GeForce 8600 GS turbocache
RAM: 3 GB DDR2
Harddisk: 320 GB HDD
Drev: DVD-Super Multi DL
Og hvis jeg bytter, så for jeg computeren #1 for min bærbar + jeg her i april for ca. 3000 kr.
Eller ville denne pc være bedre??
Selvbyg, 2, 66 GHz, 2gb DDR Ram, 500 GB, DEN INDHOLDER INTEL 2.66 Ghz 4 MB L2 Cache DUO CORNER 500GB HDD HITACHI
2,00 GB RAM PC2 6400 ET GF8800GT 512 MB RAM GRAFIKKORT 600W STRØMFORSYNING MED ET LUXOR KABINET NY PRIS CA 6000KR
Selvbyg, 2, 66 GHz, 2gb DDR Ram, 500 GB, DEN INDHOLDER INTEL 2.66 Ghz 4 MB L2 Cache DUO CORNER 500GB HDD HITACHI
2,00 GB RAM PC2 6400 ET GF8800GT 512 MB RAM GRAFIKKORT 600W STRØMFORSYNING MED ET LUXOR KABINET NY PRIS CA 6000KR
#32 skrev:Selvbyg, 2, 66 GHz, 2gb DDR Ram, 500 GB, DEN INDHOLDER INTEL 2.66 Ghz 4 MB L2 Cache DUO CORNER 500GB HDD HITACHI 2,00 GB RAM PC2 6400 ET GF8800GT 512 MB RAM GRAFIKKORT 600W STRØMFORSYNING MED ET LUXOR KABINET NY PRIS CA 6000KR
Jeg elsker den slags folk... :)
Hva ska jeg være opmærksom på hvis jeg bytter med ham? Den er jo brugt... Er der nogle smarte tips til at tjekke hurtigt om den er ok?
Hey igen.
Jeg har helt droppet det med at bytte (#1). Så nu ligger det helt anderledes. Nu er mit budget på 7000 kr.
Så har kigget lidt på denne pc til 7000 kr.:
Enermax Phoenix Neo kabinet (ECA3162BS)
Intel Core2Duo E8400 3.0GHz 6MB processor
Abit IP43 bundkort
2x2048MB DDR2 800/PC6400 Dual ram
Geforce GTX260 896MB DDR3 PCI-Express grafikkort
500GB Samsung SATA-II harddisk, 7200RPM, 16MB cache
Samsung SH-S223F SATA DVD-RW, dual-layer brænder drev
OCZ StealthXStream600SXS EPS12V 12cm Fan 600W strømforsyning
7.1 Kanals lydkort
Netkort 10/100/1000Mbit
4 x USB 2.0 porte
Alle drivere og manualer medfølger
2 års garanti
Har i nogle bedre forslag??
Jeg har helt droppet det med at bytte (#1). Så nu ligger det helt anderledes. Nu er mit budget på 7000 kr.
Så har kigget lidt på denne pc til 7000 kr.:
Enermax Phoenix Neo kabinet (ECA3162BS)
Intel Core2Duo E8400 3.0GHz 6MB processor
Abit IP43 bundkort
2x2048MB DDR2 800/PC6400 Dual ram
Geforce GTX260 896MB DDR3 PCI-Express grafikkort
500GB Samsung SATA-II harddisk, 7200RPM, 16MB cache
Samsung SH-S223F SATA DVD-RW, dual-layer brænder drev
OCZ StealthXStream600SXS EPS12V 12cm Fan 600W strømforsyning
7.1 Kanals lydkort
Netkort 10/100/1000Mbit
4 x USB 2.0 porte
Alle drivere og manualer medfølger
2 års garanti
Har i nogle bedre forslag??
Jeg har lige samlet en pc til min lillebror faktisk... grafikkortet bør nok udbyttes til dine krav.
CPU 775 CORE2 DUO E7400 2.8GHz FSB1066 3MB 45nm BO
RAM 2048 MB DDR2 PC2-8500 KINGSTON HYPERX 1066 MHz
HD SATA2 320 GB WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 8MB 7200
DVD-BRÆNDER SAMSUNG SUPER-WRITEMASTER SH-S223Q SAT
MB 775 XFX NForce 750i SLI / NVIDIA nForce 750i SL
VGA PCI-E 512 MB GEFORCE 9600 GT XFX XXX GDDR3
+ kabinet og PSU
4300 incl. forsendelse... Det kan gøres ret billigt, men kommer jo an på så meget.
Ram er sindsyge billige i øjeblikket, så det er i hvert fald ikke det der bestemmer prisen ;)
CPU 775 CORE2 DUO E7400 2.8GHz FSB1066 3MB 45nm BO
RAM 2048 MB DDR2 PC2-8500 KINGSTON HYPERX 1066 MHz
HD SATA2 320 GB WESTERN DIGITAL CAVIAR SE 8MB 7200
DVD-BRÆNDER SAMSUNG SUPER-WRITEMASTER SH-S223Q SAT
MB 775 XFX NForce 750i SLI / NVIDIA nForce 750i SL
VGA PCI-E 512 MB GEFORCE 9600 GT XFX XXX GDDR3
+ kabinet og PSU
4300 incl. forsendelse... Det kan gøres ret billigt, men kommer jo an på så meget.
Ram er sindsyge billige i øjeblikket, så det er i hvert fald ikke det der bestemmer prisen ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.