mboost-dp1

Er DVD drev nødvendigt?

Gå til bund
Gravatar #1 - VonDoom
30. jan. 2011 21:57
Er ved at købe bærbar, mange sub-notebooks er uden DVD drev. Jeg kan naturligvis dele DVD drevet fra min stationære så ingen problem ved at installere programmer og spil.

Mit spørgsmål er:
Hvis man spiller spil der kræver at DVD'en findes i drevet, kan det klares via Daemon Tools og images?

Er det til eksempelvis at lave images af Sims 3 eller er moderne spil spækket til i DRM lort?
Gravatar #2 - vandfarve
30. jan. 2011 22:00
VonDoom (1) skrev:
Hvis man spiller spil der kræver at DVD'en findes i drevet, kan det klares via Daemon Tools og images?

Jep.

VonDoom (1) skrev:
Er det til eksempelvis at lave images af Sims 3 eller er moderne spil spækket til i DRM lort?

Det spørgsmål vil jeg helst ikke svare på...

VonDoom (1) skrev:
Er DVD drev nødvendigt?

Ja og nej. Det kommer an på, hvad du forventer at bruge din fremtidige bærbare til.

Jeg kan dog fortælle, at over de sidste 3 år har jeg ikke haft brug for mit DVD-drev, som et USB-stick eller image ikke kunne klare. Eller, jo, da jeg skulle installere Office-pakken, men det var også én enkelt gang.

Hvis du ikke opstiller det som et krav, og hvis du er villig til at arbejde lidt ekstra for at finde en løsning, hvis det bliver nødvendigt (hvilket slet ikke er særlig svært), så drop DVD-drevet som et krav.

Du kan sagtens leve uden.
Gravatar #3 - kasperd
30. jan. 2011 22:27
Hvis man endeligt har brug for det, så kan man jo købe et eksternt DVD drev til USB porten som man kan slutte til de sjældne gange, man har brug for drevet.
Gravatar #4 - Aputech
30. jan. 2011 23:00
Jeg er selv på vej til at pille mit drev ud og erstatte det med en ekstra harddisk, så jeg vil sige nej. Jeg er helt enig med #3.
Gravatar #5 - VonDoom
31. jan. 2011 13:31
Interessant!

Men..
Man skal vel bruge et DVD drev et eller andet sted hvis man, som jeg, har en del gamle spil på DVD liggende ;o)
Gravatar #6 - Bllets
31. jan. 2011 14:12
VonDoom (5) skrev:
Man skal vel bruge et DVD drev et eller andet sted hvis man, som jeg, har en del gamle spil på DVD liggende ;o)

Så har man enten et eksternt dvd drev eller laver man nogle .iso filer på en anden computer :)
Gravatar #7 - Aputech
31. jan. 2011 14:45

Ja, det er fedt. Det er godt til mac det her, og jeg ved ikke om der er alternativer til nogle af de andre producenter, men du kan lige kigge på det her.

http://lifehacker.com/5541774/how-to-install-a-sol...

'Journalisten' her laver godt nok en fejl og bytter om på de to drev, men man forstår pointen.

http://www.mcetech.com/optibay/ - kabinet til DVD-drevet.

Så nu skal jeg bare lige have råd til en SSD og så kører det.

Gravatar #8 - Emil
31. jan. 2011 17:27
Jeg har bare købt et eksternt USB dvd-drev, og det bruger jeg så godt som aldrig - faktisk kun når jeg skal vise film for ungerne i skolen, og jeg ikke gider bruge skolens langsomme og monstertunge computere.
Gravatar #9 - VonDoom
7. feb. 2011 22:00
Hej tak for input - Som altid gode og relevante ;o)

Jeg endte med at købe denne bærbare Samsung Q330, den har DVD drev.

Må indrømme at det vigtige var at den var let og handy, at Samsung så kan læsse et DVD drev oveni uden det betyder det store for vægten er jo bare dejligt ;o)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login