mboost-dp1
Er en 400W strømforsyning nok?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej.
Dette skulle være et nemt Ja/Nej spørgsmål, men jeg har ingen viden inde for dette emner, så håber nogen kan hjælpe.
Mit nuværende system ser sådan her ud:
400W strømforsyning
GeForce 7600 GT 256mb
Intel Core 2 Duo E6600 @2.4gHz
2 gb RAM
Mainstream Asus bundkort.
320 GB harddisk
500 GB ekstern USB 2.0 harddisk.
Computeren er 1,5 år gammel og er ikke overclocket
Jeg overvejer at opgradere mit gamle grafikkort til et GeForce 8800 GT 512mb, men ved ikke om strømforsyningen kan klare det. Skal jeg også ud at opgradere den, eller kan den fint klare presset?
Dette skulle være et nemt Ja/Nej spørgsmål, men jeg har ingen viden inde for dette emner, så håber nogen kan hjælpe.
Mit nuværende system ser sådan her ud:
400W strømforsyning
GeForce 7600 GT 256mb
Intel Core 2 Duo E6600 @2.4gHz
2 gb RAM
Mainstream Asus bundkort.
320 GB harddisk
500 GB ekstern USB 2.0 harddisk.
Computeren er 1,5 år gammel og er ikke overclocket
Jeg overvejer at opgradere mit gamle grafikkort til et GeForce 8800 GT 512mb, men ved ikke om strømforsyningen kan klare det. Skal jeg også ud at opgradere den, eller kan den fint klare presset?
400 Watt skulle være nok, jeg har nu i 2½ år kørt med en 2400 mhz AMD 256 MB GFX 7-9 Harddiske med en 350 watt og den køre uden problmer 24 timer i døgnet
Nogle har den regle med 100 Watt for hver CPU/GFX (med mindre det er et monster stort) Harddisk, men ved ikke om det passer, hvis det var det burte du være OK med din.
Har en 500 Watt i min Q6600, 2 GB RAM, GeForce 8600GTS 256 , 500 GB SATA II, hvor jeg ingen problmer har der
Nogle har den regle med 100 Watt for hver CPU/GFX (med mindre det er et monster stort) Harddisk, men ved ikke om det passer, hvis det var det burte du være OK med din.
Har en 500 Watt i min Q6600, 2 GB RAM, GeForce 8600GTS 256 , 500 GB SATA II, hvor jeg ingen problmer har der
#1 Jo ældre strømforsyningen er, jo dårligere output leverer den. Din strømforsyning ville fra ny (og sikkert også nu) kunne levere nok strøm til den, men da 8800-kortene kræver en rimelig høj spænding på ledningen, og da din strømforsyning nok har 1-2-3 år på bagen, så er det tid til at skifte den.
For 5-600 kroner kan du få en PSU af høj kvalitet og med modulære kabler. Min personlige favorit er Corsair HX520 på 520 watt, som er mere end rigeligt, men det er selvføgelig et smagsvalg.
For 5-600 kroner kan du få en PSU af høj kvalitet og med modulære kabler. Min personlige favorit er Corsair HX520 på 520 watt, som er mere end rigeligt, men det er selvføgelig et smagsvalg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.