mboost-dp1

Er min skærm ved at dø?

Gå til bund
Gravatar #1 - Meassi
19. maj 2008 11:25
Min dejlige LG L1915S har prikker =(
Der er rækker af prikker hist og her på program vinduer, bittesmå prikker, røde, blå og grønne der ligner grafikfejl.
Jeg synes det bliver værre og værre - er min skærm ved at dø?

På forhånd tak

Mette
Gravatar #2 - 3214N
19. maj 2008 11:29
Sidder prikkerne altid samme sted, eller skifter de placering?
Gravatar #3 - siliankaas
19. maj 2008 11:47
Det kunne måske også være dit GFX kort der har det for varmt (??)

Måske din blæser på GFX kortet er fuld af støv - det kan måske fixes med en støvsuger :-)
Gravatar #4 - Xill
19. maj 2008 11:53
sidder de altid det samme sted, så er det formentlig din skærm, men hvis de flytter sig er det formentlig sine RAM på dit grafikkort.
Gravatar #5 - Meassi
19. maj 2008 13:05
Ok, de flytter sig - ikke i noget bestemt mønster, men bare rundt omkring.
Tak for jeres svar - det kan så være gfx kortet der er ved at stå af i stedet? Jeg må lige støvsuge det indre af maskinen en gang og se om det gør en forskel - måske tage gfx kortet ud og sætte det i igen?

Mette
Gravatar #6 - 3214N
19. maj 2008 14:02
Du kan prøve at støvsuge det værste støv op, men endelig ikke direkte på "indmaden". Hvis der er støv i køleren på gfx kortet, kan du få det ud med en dåse komprimeret luft.

Jeg tror ikke det ville gøre en forskel at tage kortet ud og i igen, men det er da et forsøg værd...
Gravatar #7 - Azuria
19. maj 2008 14:22
Uhm ja.. der er nu ikke noget så godt som støv der bevæger sig hastigt igennem et plastik rør og får det ladet godt op med statisk elektricitet :)

Brug nu trykluft... og hvis du bruger en kompressor, så husk at det skal være med fugt udskiller...
Gravatar #8 - siliankaas
19. maj 2008 14:34
Hehe, kan godt se #7 har en pointe - det kommer måske an på hvor meget risiko man er villig til at tage - jeg har altid blot støvsuget mit kabinet når det trængte - selvfølgelig med en vis forsigtighed, det har aldrig brændt noget af for mig - men klart nok - på den sikre side kan du måske bruge trykluft :-)
Gravatar #9 - Meassi
19. maj 2008 15:01
Ok, jeg ser lige om jeg kan finde et sted hvor man kan købe trykluft her i byen :)
Gravatar #10 - myplacedk
19. maj 2008 15:51
Du kan evt. prøve en foto-forhandler, de plejer at have olie-fri trykluft på dåse. Det er rigeligt rent til dit behov.
Gravatar #11 - Meassi
19. maj 2008 17:02
Jeg fandt en dåse luft i byen og slæbte dyret udenfor og gav den hele armen :)
Derefter pillede jeg gfx kortet ud, sagde en velsignelse over det og satte det i igen.
Og nu er der ingen prikker - så det var - hvis det holder - altså en rensning der skulle til :)

Mange mange tak! Jeg håber jeg en dag kan betale tilbage med et godt råd...

Mette
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login