mboost-dp1
Er mit grafikkort brændt sammen? & Skærm til seriøst billed red.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, min PC vil gerne tænde, men jeg har ikke noget signal til min skærm, jeg har prøvet følgende:
At slutte anden skærm til - samme problem
At slutte skærm til anden pc - Intet i vejen
At pille mit grafikkort ud og sætte i igen - stadig problem
Det skete uden videre, den virkede da jeg slukkede og da jeg tændte intet signal
Jeg bruger samsung fladskærm
Hvis den er gal med Grafikkortet, hvad skal jeg så købe?
Jeg har en Packard Bell anno 2006 (November)
AMD 3600+
2 gb ram
250 WD HDD
NVidia et eller andet med 256 mb dedikeret
Medie verison XP SP2
jeg skal bare spille lidt Fifa, høre musik, køre et bilspil og noget CSS
Måske noget foto red.
Kan det betale sig at købe et nyt; evt. hvilket (edbpriser link)
eller er det en ny PC?
På forhånd tak
/Lars
PS. kan i anbefale en skærm til at billedredigere på?
At slutte anden skærm til - samme problem
At slutte skærm til anden pc - Intet i vejen
At pille mit grafikkort ud og sætte i igen - stadig problem
Det skete uden videre, den virkede da jeg slukkede og da jeg tændte intet signal
Jeg bruger samsung fladskærm
Hvis den er gal med Grafikkortet, hvad skal jeg så købe?
Jeg har en Packard Bell anno 2006 (November)
AMD 3600+
2 gb ram
250 WD HDD
NVidia et eller andet med 256 mb dedikeret
Medie verison XP SP2
jeg skal bare spille lidt Fifa, høre musik, køre et bilspil og noget CSS
Måske noget foto red.
Kan det betale sig at købe et nyt; evt. hvilket (edbpriser link)
eller er det en ny PC?
På forhånd tak
/Lars
PS. kan i anbefale en skærm til at billedredigere på?
Prøv lige allerførst at sætte dit grafikkort over i en anden maskine (kunne evt. være en vens maskine - hvis du ikke selv har 2 computere), eller låne et grafikkort af en kammerat (og sætte det i din computer, istedet for at bruge dit nuværende.
Det er næsten den eneste måde du kan udelukke at andet er galt.
Bare fordi der ikke er billede på din skærm, betyder ikke at det er grafikkortet det er galt med.
Prøv lige allerførst at sætte dit grafikkort over i en anden maskine (kunne evt. være en vens maskine - hvis du ikke selv har 2 computere), eller låne et grafikkort af en kammerat (og sætte det i din computer, istedet for at bruge dit nuværende.
Det er næsten den eneste måde du kan udelukke at andet er galt.
Bare fordi der ikke er billede på din skærm, betyder ikke at det er grafikkortet det er galt med.
Prøv det #5 siger eller bare reset din bundkort bios med jumper på bundkortet, du kan se i din manual hvordan du gør det.
Okay, mange tak!
PCIe tror jeg, men ved ikke helt hvor jeg har det fra :)
1.
den har en ringe rundt om start knappen, den bliver kun gul og maskinen kører, men den skal gerne blive grøn
2. Jeg har ikke mulighed for at skifte grafikkortet til en andens - ikke sådan lige.
#5. Hvordan ser det lille batteri ud.?
#4. Den kommer ikke med nogle bib eller noget
#6 hvad er jumper?
PCIe tror jeg, men ved ikke helt hvor jeg har det fra :)
1.
den har en ringe rundt om start knappen, den bliver kun gul og maskinen kører, men den skal gerne blive grøn
2. Jeg har ikke mulighed for at skifte grafikkortet til en andens - ikke sådan lige.
#5. Hvordan ser det lille batteri ud.?
#4. Den kommer ikke med nogle bib eller noget
#6 hvad er jumper?
Det kan også være, at din PSU er for lille og nu til sidst har måtte give op. Jeg har i et års tid kørt med en computer, som pludselig ikke ville starte mere. Det var fordi PSU'en (af mystiske årsager) pludselig ikke længere kunne give den tilstrækkelig med power til en opstart. Jeg vidste godt, at den lå lige på grænsen, men hvorfor den fra den ene dag til den anden ikke længere vil, forbliver mig dog en gåde, eftersom PSU'en nu fint trækker min nye computer, der bruger lidt mindre strøm. På samme måde fungerede den gamle computer fint, da der kom en ny PSU til.
Så undersøg det.
Så undersøg det.
Det er vel ikke fysiske umuligt and der kan gå en fejlstrøm, som rister grafikkortet, når du slukker, men jeg har aldrig oplevet det.
Du er sgu nok nødt til at prøve dit grafikkort i en anden maskine, eller prøve et andet grafikkort i din maskine.
Eller evt. prøve en anden (kraftigere) PSU i din egen PC.
Kan du ikke lave hardware tests, så tvivler jeg på at vi kan hjælpe.
Er der en anden port du kan sætte grafikkortet i? Så kunne du evt. prøve det.
Du er sgu nok nødt til at prøve dit grafikkort i en anden maskine, eller prøve et andet grafikkort i din maskine.
Eller evt. prøve en anden (kraftigere) PSU i din egen PC.
Kan du ikke lave hardware tests, så tvivler jeg på at vi kan hjælpe.
Er der en anden port du kan sætte grafikkortet i? Så kunne du evt. prøve det.
Du spørger også efter en god skærm.
Køb den her fra Dell, hvis den passer dig i størrelsen.
De har nemlig netop nu 25% tilbud på deres topserie af skærme, så de er faktisk billigere end deres billige serie.
Hvis du har dårlig smag kan du også få den i sølvfarvet i stedet for sort.
Køb den her fra Dell, hvis den passer dig i størrelsen.
De har nemlig netop nu 25% tilbud på deres topserie af skærme, så de er faktisk billigere end deres billige serie.
Hvis du har dårlig smag kan du også få den i sølvfarvet i stedet for sort.
#33 > Øøøh... Dell? Er du sindssyg? :D For det første er det da pisse dyrt, taget i betragtning af at han kan få en 22" Samsung til samme pris, og for det andet, så kan du jo aldrig rigtig vide, hvad fanden det er for et panel, der sidder i Dells skærme, eftersom de bare køber noget bambus-gejl og smækker deres eget klistermærke på.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.