mboost-dp1

Erfaring med Toshiba/Asus bærbare?

Gå til bund
Gravatar #1 - tube
2. jun. 2009 17:43
Hej,
Håber der er nogle der kan opklare et par spørgsmål for mig. Jeg står her til sommer over for at skulle udskifte min gamle bærbar (Acer TravelMate 4070 - 3 år gammel) da den ikke længere kan følge med.

Jeg har igennem de sidste tre år godt kunnet tænke mig en bærbar mindre end de 15,4 - og har derfor kigget på en Toshiba Satellite Pro U400-23N på 13,3, se http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenumm...
Jeg skal primært anvende den til skole/arbejdsbrug - hvor kravene er diverse Office-programmer, en lille smule programmering og simulering. Har en stationær derhjemme til spil etc. Jeg har ikke den store forstand på de specifikke krav til. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaring med Toshiba-bærbar, nok rettere - er det pengene værd? Og kan den klare tilstrækkeligt i forhold til førnævnte behov?

Eller skal jeg droppe min idé om at den bærbare skal være mindre end de 15,4 og gå efter en ASUS N51VG SX036C på 15,6, se http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenumm... ... Tænker dog, om det er over kill med det jeg skal anvende den til? Er der nogen der har nogle gode råd?

Havde vist ved en fejl fået placeret indlægget under tagwall.

Håber på noget god respons, på forhånd tak

Thomas
Gravatar #2 - tube
4. jun. 2009 10:39
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen herinde dr har nogle gode råd ved køb af en ny bærbar.
Gravatar #3 - reefermadness  
4. jun. 2009 10:44
Personligt ville jeg holde mig fra tohsiba satellite da de generelt er noget crap formet i det blødeste og billigste plastik de kunne finde.. (Selvfølgelig min personlige vurdering)

Ved ikke noget om ASUS kvaliteten
Gravatar #4 - ignuz
4. jun. 2009 11:58
De er begge 2 over kill i specifikationer til at køre office programmer og programering. Hvis det er kvalitet du går efter er Tohsiba og ASUS nok et dårligt valg, da de hvis er kendt som middelmådige mærker, som udmærker sig ved at have udemærkede specifikationer til billige penge. Af mærker med et godt ry er der blandt andet nogle af Lenovos serier ( ThinkPad serien).
Gravatar #5 - engfeh
4. jun. 2009 12:07
Hvad med sådan en her?
Gravatar #6 - tube
5. jun. 2009 12:16
#5 Linket virker ikke hos mig, men går ud fra du henviste til en Lenovo R500, ikke?

Jeg har lige siddet og kigget lidt på den, og synes faktisk at den ser ret interessant ud... Har jo efterhånden kunnet læse mig til flere steder at Lenovos ry er ret godt ifht. eksempelvis Toshiba.

Kan også se at Lenovoen kører med DDR3 frem for DDR2, hvor stor en forskel giver det, og er det mærkbart?
Gravatar #7 - engfeh
5. jun. 2009 12:33
Jo, det var en R500 - linket må være dødt efter EDBpriser gik tilbage til det gamle design. Ja, Lenovo'er er gode - så længe du går efter en ThinkPad (ikke SL) og ikke en 3000-serie.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login