mboost-dp1

FAT 32 til NTFS

Gå til bund
Gravatar #1 - UmBrax
11. mar. 2010 23:11
Hej Newz.

Jeg har købt en ekstern hardisk på 1 TB, men fandt så ud af, efter at have fyldt 200 G på den, at den er i FAT 32 format. Jeg har prøvet følgende i cmd:
"Convert h: /fs:ntfs"
men den kunne ikke converte uden at genstarte, så det prøvede jeg. Når computeren så genstarter skriver den, at den ikke kan determine filetype på harddisken.
Hvad kan der være galt?
Er der noget jeg kan gøre UDEN at formatere den?
Gravatar #2 - Mort
12. mar. 2010 07:30
Sidder den koblet på via USB, SATA eller eSATA ?
Gravatar #3 - UmBrax
12. mar. 2010 08:35
#2 Via USB
Gravatar #4 - Mort
12. mar. 2010 09:03
Jeg kan forestille mig at det er det som er problemet. Hvis konverterings funktionen starter op inden USB driverne til harddisken er loadet, så kan den ikke konvertere disken.

Det at den sidder på via USB burde dog også betyde at du fra en kommando konsol burde kunne kalde Convert, som du har gjort det uden problemer. Dog skal du huske at for at konvertere disken, så må der ikke være nogen programmer der har filer åbne på disken.

Inden du kalder "Convert h: /fs:ntfs", så sørg for at alle Windows explorer vinduer er lukkede, så ingen af dem har fast i disken. Sørg også for at din kommando consol ikke står og kigger på drev H: mens du prøver at konvertere drevet (Ellers har kommando konsollen et handle åbent til disken).

Du kan evt hente handle viewer fra sysinternals (Findes på www.microsoft.com/sysinternals) og checke om nogen programmer har et handle åbent til dit H drev inden du forsøger konverteringen.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
12. mar. 2010 09:07
Prøv i windows:
"Convert h: /fs:ntfs /x"
Gravatar #6 - UmBrax
13. mar. 2010 22:53
Jeg har fundet problemet! Det var åbenbart det som Mort henviste til som var problemet. Jeg skulle bare skrive "Convert h: /fs:ntfs" istedet for først at skrive "h:" og så "convert h: /fs:ntfs", ved ikke hvorvor jeg gjode det, men nu ved jeg det til en anden gang. Takker!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login