mboost-dp1
fingerprint nøgleskab
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hey, jeg har googlet lidt, men har desværre ikke fundet det jeg søgte, så jeg håber at i evt kunne hjælpe!
Sagen er den at jeg bor i en ejelejlighed i en ældre villa, og både underboen og mig har nogle gange haft det problem at vi er kommet til at smække os ude, derfor tænkte jeg om der ikke fandtes et nøgleskab, med biometrisk lås, så vi kunne have en ekstranøgle liggende i kælderen uden at den kom til at ligge frit tilgængelig! :)
Det eneste jeg kan finde, er almindelige små pengeskabe, men vi har jo kun brug for et lille bitte skab, det ikke koster det hvide ud af øjnene!
nogen forslag?
Sagen er den at jeg bor i en ejelejlighed i en ældre villa, og både underboen og mig har nogle gange haft det problem at vi er kommet til at smække os ude, derfor tænkte jeg om der ikke fandtes et nøgleskab, med biometrisk lås, så vi kunne have en ekstranøgle liggende i kælderen uden at den kom til at ligge frit tilgængelig! :)
Det eneste jeg kan finde, er almindelige små pengeskabe, men vi har jo kun brug for et lille bitte skab, det ikke koster det hvide ud af øjnene!
nogen forslag?
Mit bud er at lige meget hvor lille det skab bliver så koster det, det gule ud af ørerne..
Læg dog nøglen under måtten, ligesom alle andre... det er der INGEN der opdager..
Eller køb et skab med kombinationslås..
http://www.kontorzonen.dk/default.asp?p=0&kID=...
Læg dog nøglen under måtten, ligesom alle andre... det er der INGEN der opdager..
Eller køb et skab med kombinationslås..
http://www.kontorzonen.dk/default.asp?p=0&kID=...
det vil desværre komme til at koste os to nye hovedøre, og det er lige ne tand tor voldsomt! :) men har tænkt på det!
det er bare for at have et sikkert sted til en reservenøgle.
Årsagen til at jeg vil have det, er at i morges kl 6 kommer min underbo hjem fra byen, han har smækket sig ude, og som den tømre han er begynde han at finde værktøj og stiger frem, første stige han prøver er en alu stige med 3 led på, den klapper sammen under ham og i frustration kyles den ad pommeren til, derfter hentes (min) træwienerstigen, og han begynder igen at pille vinduet til sit toilet ud, taber dette og smadre det, men kommer sikkert iseng, det var så der vi (konen og jeg) vågnede! :)
for dyrt i længden!
det er bare for at have et sikkert sted til en reservenøgle.
Årsagen til at jeg vil have det, er at i morges kl 6 kommer min underbo hjem fra byen, han har smækket sig ude, og som den tømre han er begynde han at finde værktøj og stiger frem, første stige han prøver er en alu stige med 3 led på, den klapper sammen under ham og i frustration kyles den ad pommeren til, derfter hentes (min) træwienerstigen, og han begynder igen at pille vinduet til sit toilet ud, taber dette og smadre det, men kommer sikkert iseng, det var så der vi (konen og jeg) vågnede! :)
for dyrt i længden!
Er det ikke bare at give underboen en anordning på ligesom børnehavebørn..du ved en snor igennem ærmerne hvor der er bundet vanter på i begge ender.. i hans tilfælde en adresse i den ene og så en nøgle i den anden..
Det lyder som en oplagt gaveide til jul, til en sådan klovn..
Det lyder som en oplagt gaveide til jul, til en sådan klovn..
Personligt ville jeg være mere tryk ved en kombinationslås en med en biometrisk lås.
Man skal dog lige være sikker på at der er tilstrækkeligt mange mulige kombinationer og at der ikke er nogen genvej til at finde koden.
Et fænomen jeg har set på nogle cykellåse og wirer til at låse laptops fast med er at man kan føle sig frem til koden. De har typisk fire hjul med 10 muligheder hver, altså 10000 muligheder. Men hvis man prøver at åbne den og dreje på hjul nummer to på samme tid kan man mærke om hjul nummer et står rigtigt. Når man har fundet det rigtige tal til første hjul kan man bruge samme trick med andet og tredje hjul. På den måde kan man finde koden ca. 100 gange hurtigere end ved at afprøve samtlige kombinationer.
Hvis man har en elektronisk lås med et numerisk tastatur skal man være opmærksom på, at det er forholdsvist nemt at se udfra slidtage og fingeraftryk, hvilke cifre, der indgår i koden. Hvis det er en fire cifret kode, og man kan se hvilke fire cifre det er, så skal man blot afprøve alle 24 mulige rækkefølger.
Man skal dog lige være sikker på at der er tilstrækkeligt mange mulige kombinationer og at der ikke er nogen genvej til at finde koden.
Et fænomen jeg har set på nogle cykellåse og wirer til at låse laptops fast med er at man kan føle sig frem til koden. De har typisk fire hjul med 10 muligheder hver, altså 10000 muligheder. Men hvis man prøver at åbne den og dreje på hjul nummer to på samme tid kan man mærke om hjul nummer et står rigtigt. Når man har fundet det rigtige tal til første hjul kan man bruge samme trick med andet og tredje hjul. På den måde kan man finde koden ca. 100 gange hurtigere end ved at afprøve samtlige kombinationer.
Hvis man har en elektronisk lås med et numerisk tastatur skal man være opmærksom på, at det er forholdsvist nemt at se udfra slidtage og fingeraftryk, hvilke cifre, der indgår i koden. Hvis det er en fire cifret kode, og man kan se hvilke fire cifre det er, så skal man blot afprøve alle 24 mulige rækkefølger.
http://www.amazon.com/Rock-Hide-a-Key-Warning-Deca... hvad med sådan en? Vist nemmere i længden :)
Tror faktisk det mest sikre er, at gemme nøglen et godt sted. Evt. gøre sådan at den ligger i et aflåst skur, hvortil denne nøgle også er gemt, således at man altså skal finde to nøgler. Ellers må i vel have nogle naboer som i kan kontakte, hvis i begge har smidt nøglen væk.
Det er satme smart!
Tanghaar (12) skrev:http://www.amazon.com/Rock-Hide-a-Key-Warning-Decal-Set/dp/B001JYYFZW hvad med sådan en? Vist nemmere i længden :)
Det er satme smart!
#13 Yeah, der er også termometer og alt muligt andet lir, til at gemme nøgler i.
#15 Nu skriver manden, at han bor i en villa, så jeg regner med, at det ikke er på Nørrebro. Bor ved siden af det frie gymnasium. Kender problematikken.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.