mboost-dp1
Fladskærmsshoppen.dk ... kan de anbefales ??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg bestilte en Sony KDL32W4000 d. 7/1, som ikke var på lager. Den 12/1 blev den afsendt og ankom i et helt stykke. Så ganske tilfredsstillende.
har hørt om nogle problemer med at deres modeller er parallelimporteret fra Polen. Der har været problemer med MPEG4 tuner osv.
ja, og så er du dårligt stillet hvis selskabet går ned. så skal du reelt set sende den til polen for egen regning for at få den repareret.
ja, og så er du dårligt stillet hvis selskabet går ned. så skal du reelt set sende den til polen for egen regning for at få den repareret.
Jeg har aldrig haft problemer med teknik købt i udlandet. Har bare sendt det direkte til DK hovedkvarteret, og så har de fikset det. Og jeg har aldrig betalt en øre for det.
Warming - Hijacking of thread
#3 Okay, mine forældre står overfor at købe et nyt tv til stuen. De vil sidde cirka 3-4 meter fra det, de vil købe et i 32"-40"-klassen, og de regner med at bruge ca. 7-9.000 kroner. Stuen har vinduer mod syd og vest, hvor vestvinduerne kan dækkes til. Til sidst, så skal det bruges til at modtage DVB-C og input fra mediecenter.
Jeg har selv kigget på Sonys W4000, W4500 og W5500. Det lader til, at der er lidt tvivl om, hvad man skal købe (hvis man eksempelvis søger og spørger lidt rundt omkring), da W4000 stort set bare er et W4500 uden 100Hz-processor (som mange slår fra?), mens W5500 bare er en dyr W4500 med lidt ekstra features.
Jeg lurer derfor på, at hvis de vil gøre et godt køb nu, så skal de gå efter et W4500, da forskellene på det og et W5500 ikke er så store for dem.
Den store joker er bare plasmatv'ene, som jeg slet ikke har styr på. Hvad kan man få for ca. 8.000 kroner, og kan det konkurrere med et LCD-tv, når vi går efter en skærm på 40"?
#3 Okay, mine forældre står overfor at købe et nyt tv til stuen. De vil sidde cirka 3-4 meter fra det, de vil købe et i 32"-40"-klassen, og de regner med at bruge ca. 7-9.000 kroner. Stuen har vinduer mod syd og vest, hvor vestvinduerne kan dækkes til. Til sidst, så skal det bruges til at modtage DVB-C og input fra mediecenter.
Jeg har selv kigget på Sonys W4000, W4500 og W5500. Det lader til, at der er lidt tvivl om, hvad man skal købe (hvis man eksempelvis søger og spørger lidt rundt omkring), da W4000 stort set bare er et W4500 uden 100Hz-processor (som mange slår fra?), mens W5500 bare er en dyr W4500 med lidt ekstra features.
Jeg lurer derfor på, at hvis de vil gøre et godt køb nu, så skal de gå efter et W4500, da forskellene på det og et W5500 ikke er så store for dem.
Den store joker er bare plasmatv'ene, som jeg slet ikke har styr på. Hvad kan man få for ca. 8.000 kroner, og kan det konkurrere med et LCD-tv, når vi går efter en skærm på 40"?
Jeg har ikke set W4500'erens 100Hz i funktion, men jeg savner den ikke på min W4000. Jeg har set en Phillips 100Hz i funktion, og er langt fra imponeret.
46" W4000/W4500/W5500 sammenligning
46" W4000/W4500/W5500 sammenligning
#13 Efter lidt søgning på Sonys modeller lader det til, at man kan få en W5500 billigere end en W4500, så nu står kampen mellem W4000 og W5500 (samt outsideren Z4500, der er en smule dyrere). Jeg har dog fundet 10-20 links frem på Flatpanels.dk, som jeg skal læse, før jeg på nogen måde kan give dem min vurdering. Plasma er stadig ikke helt ude endnu.
Hvilke krav havde du til skærmen, og hvilke konkurrenter havde du med i din top 3?
Måske skulle man starte sin egen tråd? :P
Hvilke krav havde du til skærmen, og hvilke konkurrenter havde du med i din top 3?
Måske skulle man starte sin egen tråd? :P
vandfarve (13) skrev:#13 Efter...
...
Hvilke krav havde du til skærmen, og hvilke konkurrenter havde du med i din top 3?
Skal jeg blande mig, eller vil du helst svare på dit eget spørgsmål selv? :D
I det prisområde jeg kiggede efter var der kun den KDL-32W4000 samt en Samsung model, som jeg ikke kan huske modelnummeret på. Valget blev Sony'en pga. design. Samsungs nuværende modeller er ikke særlig kønne. Sådanne apparaturer skal være rektangulære uden runde former.
En ting der irriterer er hvis man har sat en timer på et program og at den skifter fra HDMI til digital tuner, så låses mange funktioner i en 10-15 sekunder.
En anden ting som jeg ikke helt fatter er at den ikke har muligheden for at opdatere listen over digitale kanaler uden at den nulstiller rækkefølgen af de nuværende kanaler.
En tredje ting som undrer mig meget er at den digitale tuner og analoge tuner har hver sin liste af programmer.
Ellers er jeg ganske tilfreds med den. Kvaliteten af den digitale tuner helt i top. Den analoge er lige så ringe som alle andre lcd-TV'er. Fjernbetjeningen er fornuftigt opbygget. Husk dog at slå HDMI-zoom fra. Mere nytteløs funktion skal man lede længe efter.
Ja ok, til systemer der ikke understøtter 720p og 1080p kan den vel bruges. Men det er jo en fast zoom, som man så kan håbe på passer.
Okay, vi bliver nok nødt til at opføre os ordentligt, så nu kan vi altid tage evt. diskussioner i den dedikerede tråd i stedet.
(PS: Valget er næsten faldet på W5500, men Z4500 og W5E er stadig relativt realistiske bud. Jeg har i hvert fald sendt dem i byen for at kigge på/spørge ind til de to sidste.)
(PS: Valget er næsten faldet på W5500, men Z4500 og W5E er stadig relativt realistiske bud. Jeg har i hvert fald sendt dem i byen for at kigge på/spørge ind til de to sidste.)
#19:
Og PISSE irriterende for os sælgere, at vi skla bruge vores tid på at forkalre og og demonstrere, og så bare for at man kan gå hjem og bestille over nettet.. Det er det værste..
fint med mig hvis der kommer en kunde og sprøg, om man kan matche en pris, men at bruge tid på dem, for at de kan bestille over nettet, det går mig på nerverne...
:-)
Og PISSE irriterende for os sælgere, at vi skla bruge vores tid på at forkalre og og demonstrere, og så bare for at man kan gå hjem og bestille over nettet.. Det er det værste..
fint med mig hvis der kommer en kunde og sprøg, om man kan matche en pris, men at bruge tid på dem, for at de kan bestille over nettet, det går mig på nerverne...
:-)
#20 Det er fuldt forståeligt, og lad os endelig ikke rode os ud i en flamewar, men hvis i stopper med at tilbyde ligegyldige forsikringer eller faktisk kan svare på de spørgsmål, som vi stiller, så skal vi nok stoppe med at bruge jeres tid... Et eller andet sted går den lige over. :)
Desuden, hvis du kan sælge et W5500 til 8.500 kroner, så skal jeg nok sørge for, at mine forældre står neden for din butik på mandag kl. 10, men det er vel under fysiske butikkers kostpris, right?
Desuden, hvis du kan sælge et W5500 til 8.500 kroner, så skal jeg nok sørge for, at mine forældre står neden for din butik på mandag kl. 10, men det er vel under fysiske butikkers kostpris, right?
#21: Som jeg skrev er det ca. kostprisen købt igennem det danske kontor. Herudover skal du jo så lægge transport til butikken og avance.
Nu ved jeg ikke hvilke forsikringer du har prøvet, men kunne aldrig finde på at sælge en forsikring jeg ikke stod inde for. Har endnu ikke været ude for at forsikringsselskabet har sagt nej ved forsikringssager, så det kan ikke rigtig være det du er utilfreds med.
Det gav slet ikke mening det der? Vil det så sige du ikke vil bruge vores tid hvis vi ved noget? Og hvis du render i Bilka er det jo klart du ikke får svar på dine spørgsmål.vandfarve (21) skrev:..eller faktisk kan svare på de spørgsmål, som vi stiller, så skal vi nok stoppe med at bruge jeres tid... Et eller andet sted går den lige over.
Nu ved jeg ikke hvilke forsikringer du har prøvet, men kunne aldrig finde på at sælge en forsikring jeg ikke stod inde for. Har endnu ikke været ude for at forsikringsselskabet har sagt nej ved forsikringssager, så det kan ikke rigtig være det du er utilfreds med.
#21 Med ligegyldige forsikringer menes der forsikringer med det eneste formål at lade sælgeren score provision, mens forsikringen føres frem på at dække ting, som forbrugerloven også gør.
Jeg ved godt, at der er en verden til forskel på sælgere, og at nogle er langt mere reelle end andre (og at du sikkert er en af de bedre, uden pis), men det er jo ingen hemmelighed, at forsikringer kun tilbydes, fordi i tjener guldet på det.
Det er også helt forståeligt, men hvis man ikke kan konkurrere på prisen, og vi skal heller ikke udnytte jer. Mest af alt er det dog et wake-up-call til de fysiske butikker, hvis de mener, at for mange bruger deres tid uden at købe, og så må man udvikle andre parametre.
Grunden til at jeg anbefaler mine forældre at købe på nettet er bl.a., at 1) så bliver de ikke vildledt af en alt for ivrig sælger, 2) de sparer penge, og 3) de har 14-dages fuld returret. Det er i mine øjne svært at slå.
Bottomline:
Jeg vil på ingen måde starte en mudderkamp eller snakke dårligt om dit job, men der findes desværre brodne kar "derude", som kan være relativt besværlige at have med at gøre.
Jeg ved godt, at der er en verden til forskel på sælgere, og at nogle er langt mere reelle end andre (og at du sikkert er en af de bedre, uden pis), men det er jo ingen hemmelighed, at forsikringer kun tilbydes, fordi i tjener guldet på det.
Det er også helt forståeligt, men hvis man ikke kan konkurrere på prisen, og vi skal heller ikke udnytte jer. Mest af alt er det dog et wake-up-call til de fysiske butikker, hvis de mener, at for mange bruger deres tid uden at købe, og så må man udvikle andre parametre.
Grunden til at jeg anbefaler mine forældre at købe på nettet er bl.a., at 1) så bliver de ikke vildledt af en alt for ivrig sælger, 2) de sparer penge, og 3) de har 14-dages fuld returret. Det er i mine øjne svært at slå.
Bottomline:
Jeg vil på ingen måde starte en mudderkamp eller snakke dårligt om dit job, men der findes desværre brodne kar "derude", som kan være relativt besværlige at have med at gøre.
#23
"Grunden til at jeg anbefaler mine forældre at købe på nettet er bl.a., at 1) så bliver de ikke vildledt af en alt for ivrig sælger, 2) de sparer penge, og 3) de har 14-dages fuld returret. Det er i mine øjne svært at slå."
1) som du selv siger, der kan være brodne kar. men det er jo ikke alle der er sådan
2) Fint de spare penge, men de render aligevel ned til os, fordi de ikke forstå det ene og det andet, fordi de har købt noget over nettet. Der kan være så mange ting ved at købe over nettet. De fleste af dem der køber tv over enttet, står nede ved os alligevel for at fået forkaret hvordan de kan få deres dvb-c mpeg4 tuner til at virke.
3) Hvis valget står mellem 2 skærme, så prøver sælgeren da ikek at sælge noget 3. kunden skal selv bruge sine øjne, og vælge. Hvor imod på nettet, så kan de jo netop ikke se tv'et.
4) hvem siger at vi ikke giver 14dages returret ? hvem siger at vi ikke giver kunden lov til at prøve tv'et ?
over and out... lad os tænke positivt og vende tilbage til topic :D
"Grunden til at jeg anbefaler mine forældre at købe på nettet er bl.a., at 1) så bliver de ikke vildledt af en alt for ivrig sælger, 2) de sparer penge, og 3) de har 14-dages fuld returret. Det er i mine øjne svært at slå."
1) som du selv siger, der kan være brodne kar. men det er jo ikke alle der er sådan
2) Fint de spare penge, men de render aligevel ned til os, fordi de ikke forstå det ene og det andet, fordi de har købt noget over nettet. Der kan være så mange ting ved at købe over nettet. De fleste af dem der køber tv over enttet, står nede ved os alligevel for at fået forkaret hvordan de kan få deres dvb-c mpeg4 tuner til at virke.
3) Hvis valget står mellem 2 skærme, så prøver sælgeren da ikek at sælge noget 3. kunden skal selv bruge sine øjne, og vælge. Hvor imod på nettet, så kan de jo netop ikke se tv'et.
4) hvem siger at vi ikke giver 14dages returret ? hvem siger at vi ikke giver kunden lov til at prøve tv'et ?
over and out... lad os tænke positivt og vende tilbage til topic :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.