mboost-dp1

Flere computer til en printer

Gå til bund
Gravatar #1 - milionerking
24. jun. 2009 17:52
Jeg har en printer der er koplet til min bærbar pc, og jeg er træt af at skulle sende mails med ting der skal printes, for mine forældre. kan man ikke lave et netværk system, så mine forældre kan printe ud fra deres pc.

håber der kommer noget hjælp.
Gravatar #2 - siliankaas
24. jun. 2009 18:46
Du kan godt købe en Printserver, havde selv engang en til et par 100 kr, men uden jeg skal kloge mig alt for meget er den bedste/letteste løsning sikkert at købe en printer med indbygget netværk, de er slet ikke så dyre mere :-)
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
24. jun. 2009 18:48
Hvis du i forvejen har netværk derhjemme, kan du bare dele printeren på den computer der nu sidder til den.
Det kræver bare at den er tændt når du skal printe ud.
Gravatar #4 - 3214N
24. jun. 2009 18:53
Ja, del printeren på netværket, eller køb en printserver. Hvis du da ikke har mulighedden i din router (en USB port).
Gravatar #5 - siliankaas
24. jun. 2009 19:02
Det er så bare for egen regning, men jeg mener ikke at sådan en (low prize) printserver virker ret optimalt, da de er sjælden 2 vejs ( ikke dem jeg havde set på)

Og Lokal printer deling kræver som #3 skriver at den computer man har tilsluttet printeren fysisk til, er tændt når printeren skal bruges.

Set i lyset af at en ny netværksprinter ikke er så volsom dyr, ville jeg overveje det :-)
Gravatar #6 - cazotaro
27. jun. 2009 10:45
Har lavet samme nummer herhjemme.

Først ville jeg sætte en printserver op mellem routeren og vores gamle printer. Men printserveren kunne jeg ikke finde til en fair pris, og den lokale hardware pusher anbefalede det heller ikke. Fordi de bla. var usikre på om scanner funktionen i min printer ville virke via printserveren.

Så efter anbefaling fra den førnævnte hardware butik, købte vi en DCP-560CN Printer til en små 600 kr. Og jeg må sige at det virker bare.

Den skal lige sættes op på netværket, og der skal smides en driver på alle computere der skal printe fra den. Men så kører det også. Printkvaliteten er desuden meget bedre end vores gamle DCP-115CN. Skal dog siges at jeg ikke har teste scanner delen over netværket endnu, da jeg sjældent scanner noget som helst.

Så ved mindre du har en eller anden monster kvalitetsprinter med indbygget køleskab og jukeboks. Så vil jeg klart anbefale dig at investere i en netværksprinter. Men jeg ved ikke om de allesammen er lige så lette at sætte op som den vi valgte, så det er måske en idé lige at læse et review eller to :)

God jagt.
Gravatar #7 - hgul
27. jun. 2009 11:23
cazotaro (6) skrev:
Skal dog siges at jeg ikke har teste scanner delen over netværket endnu, da jeg sjældent scanner noget som helst.

Det virker i hvert fald fint med min DCP-540CN som er modellen før 560CN.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login