mboost-dp1

For meget ampere til min laptop?

Gå til bund
Gravatar #51 - Bllets
13. feb. 2011 14:01
terracide (49) skrev:
Elsker at få ret :)

Homies ligefrem?

Jeg ser os mere som ANTI-TERRA®-PI

Hvor PI så selvfølgelig står for "Pun Intended"
Gravatar #52 - DiZaster
13. feb. 2011 16:58
Jakob Jakobsen (31) skrev:
Ja, vi kan meget nemt vælge hvad vi vil huske og hvad vi vil glemme.
Bruger du ikke en specifik viden jævnligt, så glemmer du den, så simpelt er det.

Må sige jeg er med terracide på den her. Blot fordi du ikke bruger en viden, og derfor "glemmer" den, betyder det ikke at denne viden er helt væk.

Samt er det da helt hen i skoven at sige man selv bestemmer hvilken information man vil glemme. Besidder du denne unikke evne, er jeg meget sikker på der er mange krigsinvalide, psykologer ol. rundt omkring i verden der gerne vil modtage din Googlede "visdom"

Mht. til at glemme viden, så har vi alle garanteret haft en af de her aha oplevelser, hvor man får vist eller hører et eller andet, og man udbryder "Det vidste jeg godt", eller "det havde jeg glemt".

Det er imo. mere evnen til at hente denne lagrede information frem igen, der er den store forskel de enkelte imellem. Dette er dog en evne der let kan trænes til at blive bedre.
Gravatar #53 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2011 17:23
DiZaster (52) skrev:
Samt er det da helt hen i skoven at sige man selv bestemmer hvilken information man vil glemme.

Jeg har ikke påstået at man lige kan glemme ting på stedet efter forgodtbefindende.

Derimod kan du kontrollere hvad du vil huske, ved at studere det gentagne gange eller bruge den viden jævnligt. Gør du ikke dette, så vil den lige så langsomt forsvinde, indtil hjernen "overskriver" den viden med ny information.

Hvis man ikke glemte noget, som terra påstår, hvorfor skal man så have det samme at vide flere gange før man kan huske og bruge det?
Gravatar #54 - terracide
13. feb. 2011 17:37
Jakob Jakobsen (53) skrev:
Jeg har ikke påstået at man lige kan glemme ting på stedet efter forgodtbefindende.

Mere udensom fluff, skal vi ikke lgie kigge på hvad du skrev?

Ja, vi kan meget nemt vælge hvad vi vil huske og hvad vi vil glemme.

Nej, vi kan ikke meget nemt vælge hvad vi vil og ikke vil huske.

Derimod kan du kontrollere hvad du vil huske, ved at studere det gentagne gange eller bruge den viden jævnligt. Gør du ikke dette, så vil den lige så langsomt forsvinde, indtil hjernen "overskriver" den viden med ny information.

Nu modsiger du et link du selv brugte...hvor eget til grin kan du blive?!

http://psychology.about.com/od/cognitivepsychology...

Det er hvad der sker når man prøver at spille smart via google om ting man ikke har sat sig ind i...man skyder sig i foden...bigtime.

Hvis man ikke glemte noget, som terra påstår, hvorfor skal man så have det samme at vide flere gange før man kan huske og bruge det?

Du skulle nok læse de links du brugte før igen:

Jakob Jakobsen (39) skrev:
#38 Thou win at failing.... again and again and...

Kilde 1.
Kilde 2.
Kilde 3.

Så må det være din tur til at komme med noget dokumentation der viser det modsatte.

Terra - Nu kan jeg så vente på at dig og dine homies prøver at dække over dit mundlort...should be slighty funny to observe...
Gravatar #55 - Jakob Jakobsen
13. feb. 2011 17:59
terracide (54) skrev:
Nej, vi kan ikke meget nemt vælge hvad vi vil og ikke vil huske.

Jo så længe vi snakker om lærdom fra skolen, som faktisk var det vi diskuterede, og ikke tragiske hændelser så som de personer der faktisk har mødt dig, har været ude for.

Et simpelt spørgsmål der kan svares med ja eller nej:
Vil du påstå at det er lige meget om man repeterer ret man prøver at lære?
Gravatar #56 - Daniel-Dane
13. feb. 2011 18:08
Jakob Jakobsen (53) skrev:
Ja, vi kan meget nemt vælge hvad [...] vi vil glemme.
???
Gravatar #57 - gnаrfsan
13. feb. 2011 18:11
56: det er ikke selvmodsigende. Han siger at vi kan vælge, men valget er ikke øjeblikkeligt.
Gravatar #58 - Daniel-Dane
13. feb. 2011 18:14
Sådan læser jeg det slet ikke. Hvis det ikke er på stedet, er det jo ikke meget nemt! ):
Gravatar #59 - markjensen
13. feb. 2011 18:23
Seriøst. I diskuterer om man selv kan gå ind i sin hjerne og vælge hvad man vil glemme og hvad man vil huske.... Please stop
Gravatar #60 - Daniel-Dane
13. feb. 2011 18:39
Det lyder som en god film; "A guy's travel into HIS OWN BRAIN! (not virtual or through the use of robots, it's the real deal)"
Gravatar #61 - gnаrfsan
13. feb. 2011 19:43
Daniel-Dane (58) skrev:
Hvis det ikke er på stedet, er det jo ikke meget nemt! ):

Du oplever det som at glemme det på stedet, fordi informationen ryger på "fjernlager". Hvis du skal bruge det, kan du tænke dig længe om, eller sove på det. Hjernen optimerer hukommelsen om natten, i forhold til hvilke informationer, du bruger mest i en periode.
Gravatar #62 - Bachy
13. feb. 2011 20:18
gnarfsan (61) skrev:
Hjernen optimerer hukommelsen om natten, i forhold til hvilke informationer, du bruger mest i en periode.

Ahaaa ... Den defragmenterer ;)

Snak dog nørdsk knægt, så har vi en chance for at forstå dig ;)
Gravatar #63 - gnаrfsan
13. feb. 2011 20:23
Bachy (62) skrev:
Snak dog nørdsk knægt, så har vi en chance for at forstå dig ;)

Det er nærmere en indexering ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login