mboost-dp1

Forklar venligst

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
11. maj 2010 21:26
Nogen der kan forklare følgende..

Jeg modtager en pc som har det skidt.. uheldigvis har jeg en kollega der er igang med at skrive et bachelor projekt på den.. uden backup *SUK

Jeg starter maskinen op, første gang ser jeg windows logo efterfulgt af en Blue screen..
Dette fænomen kan jeg ikke fremprovokere igen.. da den for fremtiden siger ingen bootdevice fundet.

Jeg hiver disken ud, og det er self. hverken sata eller ata,.. så jeg tyer til at smide windows på en USB disk.. dette virker fint, indtil windows logo'et kommer frem... Blue screen. Dette sker nu statisk.. så ikke den samme fejl. Så tror det er en XP ting, hvormed jeg har tænkt mig at prøve windows 7 i morgen.

Jeg installere en UbuntuLive på min usbpen og smider den "døde" harddisk i igen, dermed får jeg adgang til indholdet..

Men på harddisken er der 4 boot tekst filer.. og intet andet..

Hvordan kan nongen.. eller noget gøre dette? For harddisken ser ud til at være funktionel?

Har endnu ikke hørt en forklaring af hvad der blev fortaget sig da den døde.. men brugeren er næppe i stand til at formatere en harddisk, da specielt ikke windows filerne.

*Prøver at køre en getDATAback for NTFS i morgen.. men det er altså en underlig omgang...

Any ideas?
Gravatar #2 - vandfarve
11. maj 2010 21:31
Norrah (1) skrev:
Jeg hiver disken ud, og det er self. hverken sata eller ata,..

Så vi snakker om SCSI?
Gravatar #3 - Norrah
11. maj 2010 21:34
Nej, det hedder Zif
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
11. maj 2010 23:08
Det er almindelig IDE/P-ATA, dog med et ZIF-stik(Zero Insertion Force) for at tillade den mindre størrelse.

ZIF kan være mange connectorer, blandt andet så sidder alle moderne processorer i en ZIF-sokkel.
Gravatar #5 - Norrah
18. maj 2010 22:46
Min konklusion.

Harddisken var blevet formateret.. gudskelov ikke grundigt nok.

De sidste 40% indholdte alt den vigtige data.. thank god for getDataBack..

Jeg forstår dog ikke hvordan det er sket..!
Den døde godt nok omkring MacAffe patch fejlen, men såvidt jeg husker så ville de ikke resultere i at harddisken blev formateret!?

Og windowssystem filer sletter man jo ikke sådan bare uden videre, så det er næppe en virus, med mindre brugeren self. har installeret et eller andet fancy program der får adgang ved opstart eller what ever..?

Hvis nogen har en fantasi der er større end min, så hører jeg gerne teorier!! For selvom krisen er løst, så ville jeg da gerne vide hvorfor det er jeg sender en regning.. :)
Gravatar #6 - Bundy
19. maj 2010 11:18
Brugeren fortalte ikke sandheden?

"Amen jeg sad bare og arbejdede med den, også vupti, så virkede den ikke mere.."

Måske prøvede han at installere windows 7? Måske var den gået i kage og han havde selv prøvet at fikse den?
Gravatar #7 - Norrah
19. maj 2010 11:25
#6 Brugeren har hverken adgang til windows medier, eller for den sags skyld evnen til at boote fra en cd.

Ville også være min umiddelbare konklusion at det her var en windows install gone bad.. Hvis ikke det var fordi jeg ikke ser hvordan det kan lade sig gøre!
Gravatar #8 - OxxY
19. maj 2010 12:41
Windows automatisk self-repair halløj funktion? Kan være brugeren har valgt den under opstart uden lige at have nævnt det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login