mboost-dp1

Forsikring og død elektronik..

Gå til bund
Gravatar #1 - pvt.hudson
12. mar. 2012 08:02
Hej, er der nogen som ved om ens forsikring dækker, hvis ens TV/bærbar eller lignende lige pludselig dør pga. fejl i elektronikken? Min bærbar begyndte at lugte godt brændt efter en lang forelæsning, så jeg er bekymret for at den lige pludselig vil bryde i brand (især under en anden forelæsning). Det er en Packard Bell købt for 4 år siden, så kan ikke rigtig sende den til producenten. Den eneste mulighed jeg kan se er at lade den stå med Linpack, og hvis den ikke er brændt sammen efter f.eks. 6 timer med det, ja så var det forhåbentligt bare en forbigående duft af brændt elektronik o_O Men spørgsmålet er som sagt om forsikringen vil dække skaden i tilfælde af at den brænder sammen. Nogen som ved det?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
12. mar. 2012 08:06
Med mindre du har en decideret elektronikforsikring skal du ikke regne med at der er noget der dækker.
Det ville dog være en god ide lige at kigge dine forsikringer igennem.
Gravatar #3 - Alrekr
12. mar. 2012 08:17
Det står, uden tvivl, i dine policer. Men som #2 siger, så plejer man at skulle tegne en decideret (og rimelig dyr) elektronikforsikring for at forsikringen dækker den slags.
Gravatar #4 - Svindleren
12. mar. 2012 08:28
og hvis den er så gammel, og hvis din forsikring vil dække, så har du sikkert en rimelig høj selvrisiko og nedskrivning.. ergo kan det IKKE betale sig.
Gravatar #5 - pvt.hudson
12. mar. 2012 08:41
Ah okay, jeg tænkte lidt at når de skrev "indboforsikringen dækker private ejendele som f.eks. computer, stereoanlæg, bøger, tøj mv., hvis det bliver stjålet eller ødelagt." Og når det brænder sammen, så er det jo ødelagt ^^ Men kan da godt se når jeg søger på elektronikforsikring på deres side, så lyder det til at det er hvad jeg skulle have haft. Pis også :(
Gravatar #6 - Alrekr
12. mar. 2012 08:43
Hvis din computer skulle kategoriseres som 'ødelagt' skulle du være ude i en ulykke med computeren i en taske ved siden af. Jeg tvivler på at "almindeligt slid" tæller som at det er ødelagt.
Gravatar #7 - Manofsciencemanoffaith
12. mar. 2012 09:48
En 4 år gammel PC med nedskrivning og selvrisiko osv... selv om forsikringen ville dække, kan det nok ikke betale sig at forsøge.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login