mboost-dp1
Forskel mellem NVidia 8600GT og 9600GT
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej Newz.dk'ere,
overvejer at købe mig et nyt grafikkort. Jeg har været ATI fanboy gennem længere tid, men overvejer denne gang at købe et NVidia kort.
Valget står imellem et 8600GT og et 9600GT. Har hørt og læst mange gode ting om 8600GT (så som "mest bang for the bucks"), men 9600GT modellen er jo en generation nyere.
Hvad er de fordele man får ved at vælge 9600GT kortet frem for 8600GT?
Begge kort er jo DirectX 10 kompatible?
overvejer at købe mig et nyt grafikkort. Jeg har været ATI fanboy gennem længere tid, men overvejer denne gang at købe et NVidia kort.
Valget står imellem et 8600GT og et 9600GT. Har hørt og læst mange gode ting om 8600GT (så som "mest bang for the bucks"), men 9600GT modellen er jo en generation nyere.
Hvad er de fordele man får ved at vælge 9600GT kortet frem for 8600GT?
Begge kort er jo DirectX 10 kompatible?
8600GT ?
Er du sikker på at det ikke var 8800GT du mente?
anyways hvis du googler lidt så kan du jo finde nogle benchmarks..
men iforhold til et 8600GT så er 9600GT vist nok en del bedre
Er du sikker på at det ikke var 8800GT du mente?
anyways hvis du googler lidt så kan du jo finde nogle benchmarks..
men iforhold til et 8600GT så er 9600GT vist nok en del bedre
Du har ret... 8800 GT, det var jo det kort.
Regner med max. at bruge 1500 pp for kortet, og har ikke brug for det ASAP, har et ATI HD2600 XT siddende i min primære maskine, og det fungerer jo sådan set godt nok.
Hvis der er noget helt nyt på trapperne, så vil jeg nok hellere vente 1-2 måneder og så få det med.
Du har ret... 8800 GT, det var jo det kort.
Regner med max. at bruge 1500 pp for kortet, og har ikke brug for det ASAP, har et ATI HD2600 XT siddende i min primære maskine, og det fungerer jo sådan set godt nok.
Hvis der er noget helt nyt på trapperne, så vil jeg nok hellere vente 1-2 måneder og så få det med.
#4 Nvidia smider nye kort på banen her indenfor kort tid (vi snakker om 1-2 måneder), så hvis du kan vente, så vil det alt andet lige være en god ide. Enten kan du få en helt ny generation af kort til den pris, eller også kan du få de nuværende kort til en billigere penge - altså, en win-win situation.
Mht. performance vil jeg ikke mene, at hverken 8600GT eller 9600GT vil leverer så meget mere i forhold til dit nuværende, så dem vil jeg droppe. Du kan få et 8800GT med 512 MB til ca. 1.500 kroner, der yder væsentlig mere, og som du helt klart vil blive tilfreds med.
Under alle omstændigheder vil jeg dog anbefale dig at vente et stykke tid endnu. Et HD2600XT er alligevel ikke så dårligt, og når det er sommer, så behøver man ikke at game så mange timer endda.
Mht. performance vil jeg ikke mene, at hverken 8600GT eller 9600GT vil leverer så meget mere i forhold til dit nuværende, så dem vil jeg droppe. Du kan få et 8800GT med 512 MB til ca. 1.500 kroner, der yder væsentlig mere, og som du helt klart vil blive tilfreds med.
Under alle omstændigheder vil jeg dog anbefale dig at vente et stykke tid endnu. Et HD2600XT er alligevel ikke så dårligt, og når det er sommer, så behøver man ikke at game så mange timer endda.
Okay! Jeg havde ingen anelse om, at der kom nye kort fra Nvidia om 1-2 måneder! Synes ikk der har været så meget snak om dem?
Hvor kan jeg finde noget om det? Synes Tomshardware er en jungle af artikler.
Jeg er selv ved at finde komponenter til et nyt monster.. Jeg kan næsten ikke vente, men hvis der kommer nye kort om lidt så har jeg jo nærmest intet valg ;)
Okay! Jeg havde ingen anelse om, at der kom nye kort fra Nvidia om 1-2 måneder! Synes ikk der har været så meget snak om dem?
Hvor kan jeg finde noget om det? Synes Tomshardware er en jungle af artikler.
Jeg er selv ved at finde komponenter til et nyt monster.. Jeg kan næsten ikke vente, men hvis der kommer nye kort om lidt så har jeg jo nærmest intet valg ;)
Har lige akkurat afgivet bestilling på denne processor:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419...
(Intel Core 2 Duo E8400 3Ghz, for dem der ikke gider klikke på linket.)
Har lige akkurat afgivet bestilling på denne processor:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419...
(Intel Core 2 Duo E8400 3Ghz, for dem der ikke gider klikke på linket.)
#8 Jeg søgte faktisk lidt efter mulige releasedates, da der nemlig er meget stille lige nu. Dem, der kender til de nye grafikkort, plejer at indgå en NDA (Non-disclosure Agreement) med producenten, men i sådanne tilfælde plejer de alligevel at lave nyheder og artikler, hvor de blot fortæller, at de ikke må sige noget.
En hjemmeside, som jeg nok vil kunne finder pr. request, nævnte perioden d. 16-18. juni, men jeg tør ikke stå inde for det. Derfor vil jeg blot anbefale alle at vente minimum en uges tid endnu, eller i hvert fald til der kommer definitive nyheder omkring det.
En hjemmeside, som jeg nok vil kunne finder pr. request, nævnte perioden d. 16-18. juni, men jeg tør ikke stå inde for det. Derfor vil jeg blot anbefale alle at vente minimum en uges tid endnu, eller i hvert fald til der kommer definitive nyheder omkring det.
10#
Okay, tak for indlægget, det er jeg sgu glad for at vide. Jeg har været meget tæt på at bestille dele, men venter mindst en uge nu
- Vandfarve, by the way, TUSIND tak for dine artikler "Computerguide 1 & 2 " . Specielt 1'eren var til stor hjælp for mig, har læst meget på de links du sagde som tomshardware, hwt osv.
Og selvfølgelig en masse tråde her på forummet hvor du har hjulpet andre brugere i samme situation som mig selv..
Synes lige du fortjente et skulderklap for dig arbejde, selvom denne tråd måske ikke er det rette sted at gøre det i ;)
Okay, tak for indlægget, det er jeg sgu glad for at vide. Jeg har været meget tæt på at bestille dele, men venter mindst en uge nu
- Vandfarve, by the way, TUSIND tak for dine artikler "Computerguide 1 & 2 " . Specielt 1'eren var til stor hjælp for mig, har læst meget på de links du sagde som tomshardware, hwt osv.
Og selvfølgelig en masse tråde her på forummet hvor du har hjulpet andre brugere i samme situation som mig selv..
Synes lige du fortjente et skulderklap for dig arbejde, selvom denne tråd måske ikke er det rette sted at gøre det i ;)
12#
Hehe okay thanks anyway ;)
Men du må meget gerne poste nogle links i den her debat, hvis du finder noget nyt omkring den nye serie fra Nvidia
Hehe okay thanks anyway ;)
Men du må meget gerne poste nogle links i den her debat, hvis du finder noget nyt omkring den nye serie fra Nvidia
Vandfarve :
Var det disse kort der ville komme her i juli/august?
http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-gtx-280...
Og vil du vurdere der vil komme et kort der vil være en direkte trussel til 8800 GT , altså et der er bedre i samme prisklasse? Og tror du 8800 GT's pris vil falde her inden for de næste par måneder ;p
Jeg underskylder hvis du blvier nød til at gentage dig selv..
Var det disse kort der ville komme her i juli/august?
http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-gtx-280...
Og vil du vurdere der vil komme et kort der vil være en direkte trussel til 8800 GT , altså et der er bedre i samme prisklasse? Og tror du 8800 GT's pris vil falde her inden for de næste par måneder ;p
Jeg underskylder hvis du blvier nød til at gentage dig selv..
#14 Jep, nu åbner både AMD og Nvidia for godteposen. Det var særligt GTX260, som jeg mente, men når jeg ser, hvad AMD HD4850 (samt den kommende HD4870) kan præstere, så er der håb forude.
Jeg har dog ikke læst mange reviews nok til at finde hoved og hale i det hele, men tjek de nyeste benchmarks ud og se, om du kan finde et godt i din prisklasse. 8800GT er bestemt truet af HD4850, som allerede er på markedet, mens GTX260 vist ikke er kommet endnu (?), så hvis du skal have en computer med det samme, så er HD4850 nok det bedste bud.
Jeg har dog ikke læst mange reviews nok til at finde hoved og hale i det hele, men tjek de nyeste benchmarks ud og se, om du kan finde et godt i din prisklasse. 8800GT er bestemt truet af HD4850, som allerede er på markedet, mens GTX260 vist ikke er kommet endnu (?), så hvis du skal have en computer med det samme, så er HD4850 nok det bedste bud.
#16 Jo GTX260 og GTX280 er kommet :) SHG.dk sælger dem, men billige er de bestemt ikke :)
3000,- for den lille
og 4000,- for den store :D
3000,- for den lille
og 4000,- for den store :D
#20 heh ja okay, men det jeg mente med posten var at grafikkortene var kommet og at de var dyre :)
Wow tak for alle jeres indlæg ;p
Jeg er faktisk ret imponeret over mig selv, over at jeg fandt infoen om de Gtx 260 og gtx 280 før det blev postet på newz ;D
Ret voldsomt/overvældende hvordan alle de nye kort kommer fra det ene øjeblik til det andet..
Tror lige jeg skal ha undersøgt alle de nye muligheder..
Jeg er faktisk ret imponeret over mig selv, over at jeg fandt infoen om de Gtx 260 og gtx 280 før det blev postet på newz ;D
Ret voldsomt/overvældende hvordan alle de nye kort kommer fra det ene øjeblik til det andet..
Tror lige jeg skal ha undersøgt alle de nye muligheder..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.