mboost-dp1
Gamer Pc - primært Starcraft 2
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hvordan fanden formåede du at bytte om på punktummet og spørgsmålstegnet?Aphex (1) skrev:Kan i hjælpe. Har også lidt problemer med at finde desktops med HDMI udgang?
Hvis der ikke er lyd i skærmen, så kan det vel gøre en om det er DVI eller HDMI?
EDIT: En gamer bruger vel ikke lyd i skærmen.
EDIT: En gamer bruger vel ikke lyd i skærmen.
@1
Bare lige i tilfælde af at du ikke er klar over det, og ikke lige kan gennemskue pointen i #3. Så er der ikke lyd via en DVI indgang/udgang. Modsat HDMIder både bære lyd og lys (billede).
Jeg er dog lidt i tvivl om det næste. Jeg mindes at DVI ikke er digitalt, modsat igen HDMI. Så et DVI kabel vil ikke automatisk kunne finde frem til skærmtype/model/opløsning/Refresh rate/etc... Men er som sagt lidt i tvivl...
Bare lige i tilfælde af at du ikke er klar over det, og ikke lige kan gennemskue pointen i #3. Så er der ikke lyd via en DVI indgang/udgang. Modsat HDMIder både bære lyd og lys (billede).
Jeg er dog lidt i tvivl om det næste. Jeg mindes at DVI ikke er digitalt, modsat igen HDMI. Så et DVI kabel vil ikke automatisk kunne finde frem til skærmtype/model/opløsning/Refresh rate/etc... Men er som sagt lidt i tvivl...
Chewy (5) skrev:Jeg er dog lidt i tvivl om det næste. Jeg mindes at DVI ikke er digitalt, modsat igen HDMI. Så et DVI kabel vil ikke automatisk kunne finde frem til skærmtype/model/opløsning/Refresh rate/etc... Men er som sagt lidt i tvivl...
DVI er digitalt, hence Digital Visual Interface. Og jo ofte er der lyd i et DVI stik, dog bliver det for det meste ikke overført af et DVI kabel. Ved at bruge en DVI til HDMI omformer kommer der også lyd med.
At DVI er digitalt er også grunden til at du kan gå fra DVI til HDMI uden en større process og omformer.
@6
Min erfaring er bygget på når jeg har min computer sat til via HDMI kabel -> HDMI-til-DVI omformer -> indgang på fjernsynet kontra når jeg har mit HDMI kabel sat til.
Der får jeg billede og ingen lyd.
Wikipedia er også enige med mig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interf...
Der er dog lidt over det:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#CEC
@7
Som sagt så er jeg ikke sikker, men med ovennævnte setup. Var der mere opsætning involveret ved brug af omformeren, end der var ved brug af HDMI...
Lidt "bonus info" efter at have læst lidt på det. Så er en yderligere fordel ved HDMI at signalet er "uncompressed" kontra DVI der er "compressed" (kan ikke lige huske det danske navn for det)..
Min erfaring er bygget på når jeg har min computer sat til via HDMI kabel -> HDMI-til-DVI omformer -> indgang på fjernsynet kontra når jeg har mit HDMI kabel sat til.
Der får jeg billede og ingen lyd.
Wikipedia er også enige med mig.
HDMI is a newer digital audio/video interface developed and promoted by the consumer electronics industry. Both DVI and HDMI share the same electrical specifications for the TMDS and VESA/DDC links. However, HDMI and DVI differ in several key ways. First, HDMI lacks analog VGA compatibility, as these signals are absent in the HDMI connector. Second, DVI is limited to the RGB color space, whereas HDMI supports both RGB and YCbCr. Finally, HDMI supports the transport of digital audio, in addition to digital video. An HDMI source differentiates between a legacy DVI display and an HDMI-capable display by reading the display's EDID block.
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interf...
Der er dog lidt over det:
Features specific to HDMI, such as remote-control and audio transport, are not available in devices that use legacy DVI-D signalling. However, many devices output HDMI over a DVI connector (e.g., ATI 3000-series and NVIDIA GTX 200-series video cards),[5] and some multimedia displays may accept HDMI (including audio) over a DVI input. In general, exact capabilities vary from product to product.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hdmi#CEC
@7
DVI er digitalt, hence Digital Visual Interface. Og jo ofte er der lyd i et DVI stik, dog bliver det for det meste ikke overført af et DVI kabel. Ved at bruge en DVI til HDMI omformer kommer der også lyd med.
At DVI er digitalt er også grunden til at du kan gå fra DVI til HDMI uden en større process og omformer
Som sagt så er jeg ikke sikker, men med ovennævnte setup. Var der mere opsætning involveret ved brug af omformeren, end der var ved brug af HDMI...
Lidt "bonus info" efter at have læst lidt på det. Så er en yderligere fordel ved HDMI at signalet er "uncompressed" kontra DVI der er "compressed" (kan ikke lige huske det danske navn for det)..
Lad os lige slå fast at det IKKE er et problem at overføre lyd gennem dvi til hdmi mere, bruger selv de her kabler http://www.av-connection.dk/?ML=304 , Samt at den sagtens kan identificere mit sony tv samt opløsninger og refresh rate gennem det kabel. Kører også uncompressed sound igennem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.