mboost-dp1

Gaming computer

Gå til bund
Gravatar #1 - SnackAttack
16. feb. 2009 17:33
Hejsa.
Min egen computer er gået død, så jeg tænkte det var på tide at investere i en ny. Jeg kunne godt tænke mig en hurtig gaming pc, som kan køre de nyeste spil (Fallout 3, Crysis, L4D, etc.) hurtigt og på højeste grafikniveau. Jeg skal derfor også have en god skærm til at se det på.
Jeg har ikke rigtig nogen forstand på computer hardware, så tænkte det ville være en god idé at spørge til råds herinde :)
Jeg har kigget i lidt tråde her og har fundet nogle computere der ser gode ud på MM-Vision.dk. Jeg har hørt at det bedst kan betale sig at købe delene enkeltvis og så samle dem selv, men da jeg aldrig har prøvet at samle en computer, hælder jeg mere til at få andre til at samle den for mig, så derfor virker linket som en god side.
Til gengæld aner jeg ikke rigtig noget om de forskellige specifikationer på computerne - jeg vil gerne have en hurtig computer, men det er sikkert "overkill" at købe en Quadprocessor 4*3.2 GHz CPU..jeg prøvede selv at sammensætte en som på linket, med lidt opgraderinger til ram+cpu og valgte desuden skærm, tastatur, mus, højtalere og headset med da jeg også godt kunne bruge en opgradering af disse - prisen blev 22.000 hvilket var lidt mere end jeg havde regnet med xD
Jeg havde mere regnet med en 10-15.000 med, hvis den til 22.000 er virkelig god kunne jeg da godt overveje at hoste op med de mange penge... :)
Håber nogle kloge hoveder herinde kan hjælpe mig.
Gravatar #2 - stevns
16. feb. 2009 17:49
Det er lidt misvisende på siden. Du får ik 4x3.2GHz cpu, du får en 3.2 GHz CPU med 4 kerner : )

Jeg ville ik bruge meget mere end en 10-13k på en ny, synes det bliver for hurtigt til det kan betale sig, så hellere købe en lidt billigere man skifter ud noget oftere : )

Men hvis du opgradere grafikkortet på den pc som den er nu, altså til et Geforce GTX285 eller GTX295, tror jeg du kan være sikker på du kan køre de nævnte spil i max. Jeg vil så forslå at du smider en del penge efter en ordenlig skærm, og så mener jeg så stor som overhovedet mulig, nu større nu bedre, sådan er det. Og så vil jeg kigge efter en med en høj opløsning, ligeledes nu højere nu bedre. : ) Jeg ligger selv meget vægt på lyden, så et godt højtalersæt vil heller ik være helt af vejen. Spil bliver så meget bedre når man kan mærke at end sub får hele huset til at ryse : )

Edit:
Men sådan som den er nu, tror jeg ik du skal være så bange for at den ik kan køre de nyere spil i noget der er tæt på max, og måske i max? Har ik helt styr på hva sådan et GeForce 9800GT dur til. : )
Gravatar #3 - nomissenrojb
16. feb. 2009 20:48
Husk at investere i et 64Bit styresystem når du skal have så mange ram...
Gravatar #4 - plazm
16. feb. 2009 21:46
tjae, jeg ville holde mig fra at bruge 5k på at opgradere den CPU, den "lille" model skal nok kunne rykke det meste du får brug for rundt, så opgrader grafikkortet, og evt. flere ram, så skulle du være ret godt sikret.

Ang. skærm så er der to veje at gå hvis du spørger mig,
1: få en "gamer"-skærm som Samsung 931C der har god responstid og anbefalet af diverse folk rundt omkring til gaming, den er dog "kun" 19" og har kun en opløsning på 1280x1024

eller

2: få en stor 22-24" skærm med høj opløsning(i stil med full hd 1920x1080 eller mere). Problemet er bare jo højere opløsning, jo lavere fps for "pengene"

Det skal siges at det anbefales altid at køre den opløsning en skærm er født med, så 24" med 1920x1080 native bør ikke køre 800x600 det det bliver noget makværk på godt dansk.

Personligt er jeg til gamerskærmen men nogle vil nok være uenige
Gravatar #5 - Plimmer
16. feb. 2009 21:46
Jeg samlede det her lidt hurtigt inde på komplett.dk

Antec Nine Hundred sort miditower,
Corsair strømforsyning 650W Black,
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-5200A,
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket
Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,
Crucial DDR2 PC6400 4096MB CL6,
Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2
XFX GeForce GTX 260 896MB PhysX CUDA
Logitech Deluxe 250 Keyboard DK
Logitech OEM Optisk mus med scrollehjul
BenQ 24" LCD G2400WD TCO03
PC uden OS, White Box PC

9.985,27 DK

Den vil kunne køre dine spil uden problemer.
Gravatar #6 - SnackAttack
17. feb. 2009 15:40
Hvor meget ram skal man bruge i en god gaming computer? Tænker bare at man ligeså godt kan købe lidt ekstra når det er så billigt :) Og hvilke ram skal jeg købe? De skal jo være kompatible med resten af hardwaren.

Er det en stor fordel også at have en hurtig harddisk (Har set at man kan få hastigheder fra 300 MBps til 3 Gb/s)? For så kunne det være man også skulle overveje det? Men 1 TB er nok en god idé, hvis der skal være plads til lidt spil og film :)

Og hvad er bedst: Dual Core 3 Ghz eller Quad Core 2.66 Ghz? Efter hvad jeg hører er det de færreste programmer, der kan anvende 4 kerner, og hvis den oven i købet har færre Ghz virker Dual core som det bedste? Ellers kan man vel også få en Quad Core med flere Ghz, men det er måske slet ikke nødvendigt?

Kan ikke lige se at du har valgt et lydkort, skal man ikke også have det? Eller det er måske i bundkortet eller lign.?

Er det ikke en god idé at få et kabinet med flere USB-indgange? Det ser ud til at jeg i både skal bruge en til tastatur og en til mus, og der er kun to indgange i alt, så der er fx ikke plads til USB-nøgler.

Hvis jeg skal bruge computeren til at game med skal jeg så anskaffe mig en speciel gamer mus (har bl.a. hørt at Razor skulle være gode)? Og evt. også en speciel musemåtte? (har hørt at Icemat skulle være godt)

Mange tak for hjælpen! =)
Gravatar #7 - Systran
17. feb. 2009 16:30
Dertil skal jo så lægges prisen på et styresystem til, men faktisk et RIGTIG godt bud til prisen. Kunne være man skulle kigge på det. Mus, tastatur mv. behøver jo egentlig heller ikke at blive købt derinde, så det lyder faktisk som en rigtig overkommelig pris.
Gravatar #8 - Plimmer
17. feb. 2009 21:42

Langt de fleste spil skal ikke bruge mere end 2gb ram, 4gb køber man fordi det er så billigt.

Den HD jeg har valgt bruger 320gb plader (ca.) og er rigtig hurtig, man kan få hurtigere, men det er ikke noget man vil kunne registrere i spil. Hvis du vil have hurtigere performance kan du købe 2x640gb spinpoint og sætte dem i raid1, men igen det er ikke noget almindelig mand vil kunne mærke forskel på.

Dual core vs quad core kan der skrives meget om. Tendensen lige pt. er at der bliver udviklet til quad's, men ikke noget helt vildt i min mening. Som spil markedet er ligenu synes jeg ikke quad core er pengene værd.

Lydkort er onboard og er ikke de extra penge værd medmindre man skal bruge det til noget specifikt.

Det kabinet har 4 USB porte bagpå og 2 foran, med mulighed for at smide 8 mere til bag i.

Mus og tastatur er smag og behag, køb hvad du vil. :)

Yeah, men af en eller anden grund kunne jeg kun vælge 32 bit vista derinde, så valgte det bare fra. Jeg vil tro hvis man mailer dem kan man sikkert få en vista 64 OEM også.
Gravatar #9 - SnackAttack
18. feb. 2009 07:53
Okay, mange tak for hjælpen :) Så skal der bestilles! =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login