mboost-dp1

GF 285 stor nok PS

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
18. feb. 2009 19:32
Hey
Jeg har en Corsair HX620W strømforsyning.

CPU Intel Q9550 - 95W
Overvejer at købe GeForce GTX 285

Jeg har kigget på nVidias Hjemmeside for hvor meget GF 285 kræver.
Der står:
Minimum System Power Requirement (W) 550 W

Så er spørgsmålet er strømforsyningen kraftig nok ?
Gravatar #2 - vandfarve
18. feb. 2009 19:48
# Ja.
Gravatar #3 - Skak2000
18. feb. 2009 21:58
# Mange tak !

Lige et sidste spørgsmål,
Er den kraftig nok til at kører SLI med 2 stk. GTX 285?
(Kunne blive relevant senere)
Gravatar #4 - vandfarve
19. feb. 2009 06:11
#3 Jeg har ikke lige tid til at finde specifikationerne frem nu, men find ud af, hvad kortene helt præcist maksimalt sluger i watt. Dette tal dividerer du med 12 (volt), og så har du deres forbrug i ampere.

Det ganger du med 2 (da du skal køre SLI) for at se, om der er ampere nok på ledningerne til at kunne klare den belastning.

For at svare på dit spørgsmål vil jeg umiddelbart siger nej, da du nok skal op i 750W-klassen. Dog, den ovenstående instruktion kan give dig et prej om, hvad du skal købe næste gang, hvis det bliver relevant.
Gravatar #5 - Skak2000
19. feb. 2009 08:57
# 4

Max strømforbrug 183W
183/12 = 15,25A

15,25A*2 = 30,5A

Hver af de tre 12v kabler lever 18A
http://www.corsair.com/products/hx/default.aspx

"Corsair 620HX har altså 3 12 volts linjer, disse er dog forbundet, så hvis man trækker mere end de 18 ampere på en af 12 volts linjerne sker der ikke noget ved det. Corsair 620HX understøtter også SLI og Crossfire opsætninger"

Hvis mine beregninger er rigtig skulle den kunne trække 2 stk. GTX 285.
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
19. feb. 2009 09:27
#5 Allo, hvis ikke har power nok og du gider kan du hente en standalone dedikeret GPU-PSU hos mig på vesterbro- den er beregnet til at trække SLI/Crossfire og virker glimrende.
Gravatar #7 - vandfarve
19. feb. 2009 14:22
#5 Dvs. at de grafikkort maksimalt suger 370 watt (i realiteten kommer det sikkert ikke over 75% eller ca. 300W, da begge kerner aldrig kan arbejde 100% i SLI).

Da din CPU også tager 125 watt (maksimalt) og dit bundkort sikkert 40-50 watt, så kan det måske godt lade sig gøre, men jeg vil stadig være påpasselig.

Derfor kan du gøre to ting:

1) Google efter andre, der har sat to GTX280/GTX285/GTX260 i SLI i en computer med minimum samme CPU og PSU (men gerne samme bundkort, antal drev osv.), og se hvad deres erfaringer er. Corsair er en stor producent, så du er sikkert langt fra ene med samme setup.

2) Du køber kortet hjem og bestiller samtidigt en gratis effektmåler fra dit lokale elselskab. Du måler, hvor mange watt maskinen tager med ét kort (husk nu at tage højde for effektiviteten, der ikke er højere end 80-87%) og vurder, om det kan løbe rundt. Hvis det kan, så smider du det ekstra grafikkort i og holder nøje øje med strømforbruget.

Hvis du bliver skræmt af forbruget, eller hvis du er bange for, at det brænder sammen, så sender du bare kortet tilbage og henviser til de 14 dages returret.

Det er ikke nogle kønne løsninger, men de virker! :)
Gravatar #8 - vandfarve
19. feb. 2009 14:22
#5 Eller...

3) Benyt dig af #6's løsning!

Bemærk venligst:
Hver 12v-linie kan levere op til (OP TIL) 18A, men de kan ikke alle sammen levere 18A, da de på et eller andet plan deler amperen. I samme link finder du fanen "Resources" og scroller ned til tabellerne. Her kan du se, at de tre linier maksimalt kan levere 600 watt i alt, men at PSU'en kun kan levere 620 watt i alt.

Det betyder, at du fra de maksimale 600 watt fra 12v-linier skal trække ydelsen fra CPU'en, bundkortet og dreven fra, og så ender vi nok nærmere på 400 watt i alt. Det er kun minimalt højere end de 360 watt, som kortene maksimalt vil sluge.

Altså, summa sumarum, alt i alt, konklusionen, sidste bemærkninger, sidste nadver - det kan godt løbe rundt, men din header er ikke meget større end 50 watt, og så må du gøre op med dig selv, om du kan leve med det.
Gravatar #9 - Skak2000
20. feb. 2009 21:46
Mange tak for den grundige forklaring Vandfarve !

Giver en god fornemmelse af hvor meget PS kan trække.

Regner dog ikke med forløbigt at køre SLI med GTX 285.
Da det i første omgang er en meget dyr løsning.
(Som du har nævnt ved andre lejligheder hvis jeg husker rigtigt).

Gravatar #10 - terracide
20. feb. 2009 22:34
Og husk at din PSU sikkert ikke levere med end 80% af dens effekt anyways...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login