mboost-dp1
Gigabyte G1.Sniper 3 Ram Spørgsmål.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Halløj
Der står her: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx...
At ram understøttelse DDR3 2666(OC)/1600/1333/1066 MHz memory modules
Vil det så sige at jeg ikke kan bruge DDR3 2133 MHz Ram eller???
For jeg tænker bare sådan at hvis bundkortet understøtter DDR3 2666 MHz Ram, så burde det da også understøtte DDR3 2133 MHz Ram.
Der står her: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx...
At ram understøttelse DDR3 2666(OC)/1600/1333/1066 MHz memory modules
Vil det så sige at jeg ikke kan bruge DDR3 2133 MHz Ram eller???
For jeg tænker bare sådan at hvis bundkortet understøtter DDR3 2666 MHz Ram, så burde det da også understøtte DDR3 2133 MHz Ram.
IntelNoob (1) skrev:Halløj
Det vil også fungere uden problemer. Systemet vil bare køre med den højeste hastighed som både RAM og bundkort understøtter, ligemeget om det er RAM eller bundkort, som sætter grænsen.
Forstår ikke helt hvad du vil, men kan da prøve at forklare det, som jeg nu engang har forstået det;
Du kan sagtens have flere forskellige RAM-blokke, som er angivet til forskellige hastigheder. De vil så alle sammen køre med den laveste hastighed, de har tilfælles, nemlig den langsomste blok's hastighed.
Så hvis du har en 2133MHz blok og en 2400MHz blok i samme bundkort vil de køre med 2133MHz begge to. Det er selvfølgelig forudsat at bundkortet understøtter denne hastighed også. Hvis bundkortet kun understøtter 16xxMHz, så vil begge blokke køre ved den hastighed.
Med andre ord: RAM og bundkort, skal følges ad, så selvom én eller flere kan køre hurtigere, så vil de altid vente på den langsomste ;)
Du kan sagtens have flere forskellige RAM-blokke, som er angivet til forskellige hastigheder. De vil så alle sammen køre med den laveste hastighed, de har tilfælles, nemlig den langsomste blok's hastighed.
Så hvis du har en 2133MHz blok og en 2400MHz blok i samme bundkort vil de køre med 2133MHz begge to. Det er selvfølgelig forudsat at bundkortet understøtter denne hastighed også. Hvis bundkortet kun understøtter 16xxMHz, så vil begge blokke køre ved den hastighed.
Med andre ord: RAM og bundkort, skal følges ad, så selvom én eller flere kan køre hurtigere, så vil de altid vente på den langsomste ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.