mboost-dp1

Grafikkort anbefaling

Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
28. maj 2008 20:01
Overvejede at hijacke den anden tråd fra i dag omkring grafikkort.

Jeg kunne godt tænke mig helt konkret at vide hvilke af disse grafikkort der umiddelbart virker som det mest anbefalingsværdige:

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=1...

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - vandfarve
28. maj 2008 20:21
#1 Umiddelbart ville jeg sige det nyeste, altså AH3650'eren fra ASUS, men denne har Tom's Hardware ingen information om.

Når jeg til gengæld kigger denne chart igennem, så lader det til, at det aldrende HIS Radeon HD2600XT med 512 GDDR3-ram vinder på performance. Det er desværre også det dyreste, men det plejer jo at passe sammen.

Hvis det skal bruges til at spille på, så vil jeg derfor enten anbefale det eller måske smide et par hundrede ekstra for at gå op i næste prisklasse, som enten er HD3850'erne eller måske endda 8800'erne.

Hvis du derimod skal bruge kortet til en HTPC eller skrivebordscomputeren, så vil jeg klart anbefale HD3850'eren, der bygger på en anden kerne, er billigere, bruger mindre strøm (et kvalificeret gæt, dog), og som er lydløs.

Det bedste pris/performance-ratio får du nok ved Sapphire RADEON X1650, men den er til gengæld så billig og så gammel, at den næsten ikke kan betale sig, med mindre din hardware er så gammel.

It's your choice.

EDIT:

Denne liste fra EDBpriser.dk viser de fire grafikkort, som jeg fandt mest interesseret. Det er samtidigt også der, hvor du kan finde de tre, som jeg vil anbefale dig at kigge nærmere på, så du ikke behøver at lade land og rige rundt. Normalt skal man begynde at vurdere hastighederne på kernen, rammene osv. mod hinanden, men når vi har med at gøre tre forskellige chipdesign, så kan det godt være svært.
Gravatar #3 - vandfarve
28. maj 2008 20:34

Og vi finder lige et til i de nostalgiske gemmere:

[url=http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003]Dette Sapphire Radeon X1950Pro med 512 MB GDDR3-ram er stadig væk svært at konkurrere med, hvis man skal tro benchmarkene. Det er gammelt, men det kan stadig følge med.

Men på den anden side, hvis man alligevel skal smide 1.200 kroner for et grafikkort, så kan man lige så godt tage et 8800GT.
Gravatar #4 - milandt
28. maj 2008 20:35
Mange tak for et godt og fyldestgørende svar.

Er faktisk ikke til mig selv, men min fætters computer hvor hans gamle grafikkort der er 2+ år er gået i stykker. Det skal bruges til gaming, og prisgrænsen var 1000 kr.

Jeg tror jeg går efter kortet fra HIS.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login