mboost-dp1
Grafikkort til to skærme
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej.
Jeg går lidt med en idé om at anskaffe mig en ekstra skærm til computeren, således jeg kan benytte begge skærme på samme maskine samtidig.
Men mit nuværende grafikkort understøtter så vidt jeg ved ikke det (mangler en udgang)
Det grafikkort jeg har nu er et: 1024MB Inno3D GeF 9500GT DDR2 PCI-E
Jeg vil foretrække at koble begge skærme til med DVI.
Hvilket grafikkort kan i anbefale, og er der ellers noget jeg bør være opmærksom på mht. to skærme?
Jeg går lidt med en idé om at anskaffe mig en ekstra skærm til computeren, således jeg kan benytte begge skærme på samme maskine samtidig.
Men mit nuværende grafikkort understøtter så vidt jeg ved ikke det (mangler en udgang)
Det grafikkort jeg har nu er et: 1024MB Inno3D GeF 9500GT DDR2 PCI-E
Jeg vil foretrække at koble begge skærme til med DVI.
Hvilket grafikkort kan i anbefale, og er der ellers noget jeg bør være opmærksom på mht. to skærme?
Det kunne være det var relevant at skrive hvad jeg har tænkt mig at benytte computeren til...
Jeg spiller aldrig computerspil, så dette er ikke et problem.
Det jeg tror der bliver det mest krævende for grafikkortet, er at jeg igennem min skole fra tid til anden skal lave 3D tegninger i Autodesk Inventor og 2D tegninger i Autocad.
Jeg spiller aldrig computerspil, så dette er ikke et problem.
Det jeg tror der bliver det mest krævende for grafikkortet, er at jeg igennem min skole fra tid til anden skal lave 3D tegninger i Autodesk Inventor og 2D tegninger i Autocad.
Jeg fandt dit kort hos producenten og der ser det ud til det har 2 udgange, så hvorfor ikke bare benytte det?
Hvis din skærm kan tage analogt DVI, så smid et stik på. Kvaliteten burde være det samme.
Ellers skulle du måske tage et nVidia Quadro, hvis du laver meget 3D.
Hvis din skærm kan tage analogt DVI, så smid et stik på. Kvaliteten burde være det samme.
Ellers skulle du måske tage et nVidia Quadro, hvis du laver meget 3D.
Analog DVI?
DVI (Digital Visual Interface)
Du tænker nok på mulighede for at smide en DVI til VGA konverter på grafikkortet, men det har intet med DVI at gøre.
Kig på deres liste over anbefalede grafikkort her.
Det er muligt at få et grafikkort fra 600 og opefter, men det er kun dig der kan afgøre hvor godt det skal være.
Analog DVI?
DVI (Digital Visual Interface)
Du tænker nok på mulighede for at smide en DVI til VGA konverter på grafikkortet, men det har intet med DVI at gøre.
Kig på deres liste over anbefalede grafikkort her.
Det er muligt at få et grafikkort fra 600 og opefter, men det er kun dig der kan afgøre hvor godt det skal være.
Han skriver han vil køre DVI, ikke analogt, hvilket også ville være idiotisk på grund af den dårligere kvalitet.
Han skriver han vil køre DVI, ikke analogt, hvilket også ville være idiotisk på grund af den dårligere kvalitet.
Hvis hans skærm har DVI-I, så vil han jo sagtens kunne smide et VGA-DVI-I-kabel på. Kvaliteten bliver ikke mærkbart dårligere.
Læs lige tråden igen, hans grafikkort har en DVI og en VGA udgang, du kan ikke trække et digitalt signal ud af en VGA udgang.
Læs lige tråden igen, hans grafikkort har en DVI og en VGA udgang, du kan ikke trække et digitalt signal ud af en VGA udgang.
Det er jeg skam udmærket klar over, og det var også et foreslag (læg mærke til hans "foretrække"). Jeg er dog uenig i, at kvaliteten ikke er lige så god. Jeg har selv trukket et næsten rent billede i 1680x1050x32farverx60Hz over VGA.
Det er jeg skam udmærket klar over, og det var også et foreslag (læg mærke til hans "foretrække"). Jeg er dog uenig i, at kvaliteten ikke er lige så god. Jeg har selv trukket et næsten rent billede i 1680x1050x32farverx60Hz over VGA.
For at svare på dit spørgsmål så er det bestemt muligt.
Hvis jeg var dig ville jeg købe en ny skærm, sætte den til DVI'en og sætte den anden til med VGA.
Hvis du så efter lidt tid synes at billedkvaliteten på VGA udgangen ikke er tilfredsstillende, så kan du altid købe et nyt grafikkort til den tid.
Hvis jeg var dig ville jeg købe en ny skærm, sætte den til DVI'en og sætte den anden til med VGA.
Hvis du så efter lidt tid synes at billedkvaliteten på VGA udgangen ikke er tilfredsstillende, så kan du altid købe et nyt grafikkort til den tid.
Daniel-Dane (13) skrev:Jeg er dog uenig i, at kvaliteten ikke er lige så god. Jeg har selv trukket et næsten rent billede i 1680x1050x32farverx60Hz over VGA.
Du er uenig i at kvaliteten ikke er lige så god, men kan ikke trække et "perfekt" billede i en lav opløsning over VGA?
Når du kører VGA, kører du Digital>Analog>Digital.
Når du kører DVI, kører du Digitalt, ikke andet.
Det svarer til at kopiere dine CDere til din computer som Flac... via et kasettebånd.
Desuden ER der mærkbar forskel på DVI og DSUB.
Jeg har gjort mig den erfaring at det kan lige og lige gå med et DSUB til et 22" skærm. og den dertilhørende gennesnitlige opløsning. Men alt derover og så er der tydeligt flimmer og uskarphed ( jeg har altid fået at vide jeg var lidt overfølsom overfor flimmer, jeg kan ikke holde ud at sidde og arbejde med lysstofrør som lyskilde. Medmindre det kører superperfekt )
Jeg har gjort mig den erfaring at det kan lige og lige gå med et DSUB til et 22" skærm. og den dertilhørende gennesnitlige opløsning. Men alt derover og så er der tydeligt flimmer og uskarphed ( jeg har altid fået at vide jeg var lidt overfølsom overfor flimmer, jeg kan ikke holde ud at sidde og arbejde med lysstofrør som lyskilde. Medmindre det kører superperfekt )
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.