mboost-dp1

Grafikkortet er for langt. Hvad skal jeg have istedet?

Gå til bund
Gravatar #1 - MikeD
24. maj 2009 07:22
Hej

Jeg har købt kabinet (lian li) og har et XFX 9800 GTX.

Problemet er at grafikkortet er for langt til det kabinet. Det måler 26,9cm og det gør at jeg ikke kan bruge 3 af de 5 HDD pladser i HD skuffen i kabinettet, da grafikkortet "går ind over" dette. Der er ca. 1mm mellem grafikkort og HD skuffen.

Jeg leder derfor efter et grafikkort fra Nvidia som er max. 25 cm langt, men på den anden side ønsker jeg jo heller ikke at gå ned i ydelse.

Ligeledes må PCI-E stikket til grafikkortet heller ikke sidde i forlængelse af kortet, da samme problem så vil opstå (havde jeg med mit gamle kabinet, suk!)

Har i nogle forslag?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - holmen
24. maj 2009 12:18
Step 1
Step 2
Step 3

Jeg har valgt at bruge turkisblå popnitter til at holde forlængerpladerne.

Desuden er der sat flere forlængere i den side hvor bundkortet sidder, for så kan man montere de små gevind-ting som bundkortet skal skrues fast på.

Gravatar #3 - thethufir
24. maj 2009 13:50
#2 Faktisk ret smart! Så får man ovenikøbet pop-glasvindue i siden!

OT: Hvis jeg var dig ville jeg benytte mig af returretten (hvis den ikke er overskredet altså) Og så returnere enten kabinet eller grafikkort, og bestille et ny. På stort set alle hardwaresites kan du se målene på de ting du køber, så slipper du for at købe ting der ikke passer sammen næste gang :)
Gravatar #4 - themuss
24. maj 2009 14:07
Det virker som en rigtig god løsning #2 kommer med.
Gravatar #5 - holmen
24. maj 2009 14:28
#3 min udgave er uden glas / plexiglas. Der skal være åbent.
Gravatar #6 - Tumleren
24. maj 2009 17:19
Nogen speciel grund til det skal være et Nvidia kort?
Gravatar #7 - shantri
24. maj 2009 17:45
Mmm XFX, har selv et XFX 8800 GTS og et XFX bundkort = great preformance :D

Synes #2 forslag er ret fantasifuldt og en god måde at gøre det på.
Gravatar #8 - MikeD
24. maj 2009 18:45
#2 nice. Kan du ikke lige komme med nogle rigtige billeder af dit endelige værk (det er jo nærmest kunst!)? Vil supergerne se det!

#6 Ja... :-)

#7 Ok nice nok.

Jeg tror løsningen bliver at bytte gfx kortet til et GTS 250 som skulle yde ca. ligesom mit nuværende, men fylde lidt mindre.
Gravatar #9 - Tumleren
24. maj 2009 21:25
MikeD (8) skrev:
#6 Ja... :-)

Okay, vil du uddybe?
Gravatar #10 - thethufir
25. maj 2009 04:19
#9 Jeg ved ikke om et er hans grund. Men jeg ved at Nvidiakort er langt bedre/nemmere at få til at køre under linux. Desuden fungerer Wine bedre med nvidia :)

Derudover er det nok religion.... Selvom jeg mener man får en smule mere performance for pengene ved at købe nvidia.

Jeg har en gang købt ATI istedetfor... Og det fortrød jeg :)
Gravatar #11 - MikeD
25. maj 2009 04:46
#10 You, sir, speak wisely.
Gravatar #12 - Skak2000
26. maj 2009 23:12
Jeg forslår du bruger løsningen fra indlæg #2 eller køber et nyt kabinet.

Det vil ikke være nogen god løsning at købe et nyt grafikkort fordi det skal være mindre i længden, hvis du sener vil opgrader dit grafikkort, står du med samme problem.

Den bedste løsning vil nok være at udskifte kabinettet.
Har du et specielt kabinet eller er det blot et tilfældigt du har valgt?

Du kan eventuelt købe et Antec Nine Hundred der skulle der være nok til 4-5 harddiske
Gravatar #13 - amokk
26. maj 2009 23:20
Har du mere end 2 harddiske i kabinettet nu? Siden det er et problem at det spærrer for 3 af 5 pladser?

Hvis ja, så kan du jo montere nogle af dem oppe hvor der er plads til floppy drev, eller købe et sæt skinner, så de kan sidde oppe ved DVD drevene?
Gravatar #14 - Clauzii
27. maj 2009 00:05
Sådan et sæt hér; der dog ikke dæmper vibrationer, ergo, møgirriterende og egentlig en dyr løsning, hvis man tager i betragtning at de har været produceret siden engang i ´80erne..

Hvis der er plads, er der denne løsning til (op til) fire 3½" drev på tre 5 1/4" pladser og har velproprtionerede, vibrationsdæmpende gummiophæng:

Scythe - Hard Disk Stabilizer x4

Kan bl.a. købes (som byggesæt!) hos Dataworld DK til 149,- + forsendelse.
Gravatar #15 - arne_v
27. maj 2009 00:24

Alt for besværligt. Det er da nemmere at save 1/3 af grafikortet og 2/3 af ydelsen er vel godt nok ....

:-) :-) :-)
Gravatar #16 - Clauzii
27. maj 2009 00:27
Det kan være at det nye begreb 'Pixel Sprayer' om GPUer skal tages bogstaveligt, hvis man underclocker.

Men jeg er ret sikker på at vi lander på 0.00 dut MHz :)

'Man' er nok natmenneske ;)
Gravatar #17 - Plimmer
27. maj 2009 14:37
Post elastikker og de øverste bays = plads til hdds og ingen resonans larm. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login