mboost-dp1

GRATIS IPOD, PLAYSTATION 3 el XBOX 360

Gå til bund
Gravatar #1 - alca11
21. apr. 2008 12:47
Hey guys.. Kender I siden hvor man kan få gratis ting, ved at optjene point? Lots more free.
Nogle har været lidt skeptiske, og derfor har jeg valgt selv at teste siden af.
Læs på min hjemmeside, hvordan jeg fik en gratis ipod:

www.emillyngbo.dk/gratisipod
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
21. apr. 2008 13:08
Idioti på højeste plan.

Du har betalt 395,00 kr. + arbejdstid for et få en iPod til 350,00 kr. Det er altid noget, at du ikke selv føler dig snydt...
Gravatar #3 - jeldtoft
21. apr. 2008 13:20
Hvad søren. Hans bruger er jo ikke engang oprettet i dag. Og han har skrevet 77 indlæg i alt.
Gravatar #4 - reefermadness2
21. apr. 2008 13:24
haha på hans side er linket til lotsmorefree et såkaldt tip link... så det eneste han egentlig prøver på er at spare flere point sammen på vores bekostning :)
Gravatar #5 - NioBe
21. apr. 2008 13:59
Der er intet der er gratis i denne verden...
Gravatar #6 - myplacedk
21. apr. 2008 14:53
5 skrev:

Nej, ikke med din definition af gratis.

Hvis du absolut skal komme med den slags, så passer denne vist bedre:

Hvis det ser ud til at være for godt til at være sandt, så har du nok ret.
Gravatar #7 - alca11
21. apr. 2008 15:44
LOOL en flok haters! :D
Måske I skulle en tur ud i solen og den begyndende sommer.
Forstår godt jeres problemematik mht. om det er "gratis".
Ja, man skal tage imod en række tilbud, hvoraf nogle koster penge, og på den måde er det ikke gratis. omvendt er en lang række af tilbudene UTROLIGT attraktive, og man får meget ud af det.

Om ik andet kan I jo leje gratis film i en måned, og få en gratis biografbillet. Ja, det er et refferencelink som reefermadness antyder, hvilket betyder at jeg også får et point når I tager imod et tilbud (principielt gratis), men hvis I gør det samme, kan I få et gratis produkt selv. Mange af mine venner har refereret venner efter jeg refererede dem, og de har fået iPods for 100-200 kr.

Det skal i øvrigt siges, at dengang jeg fik min iPod, kostede den 500 kr (apple har for nyligt nedsat prisen).

Derudover er besparelsen mindst på en iPod. Kigger man på pointene der skal til for at få en Playstation 3, er det betydeligt færre relativt set. Derfor er besparrelsen større på de dyere produkter (som f.eks. playstation, xbox og lign).

Guys, jeg prøver ik på at snyde nogen her. Man kan få rigtig meget ud af det her :) Giv det en chance, og lad være med at være så skeptiske. Den måde opnår man ikke noget her i livet på.
Gravatar #8 - vandfarve
21. apr. 2008 18:30
7 skrev:
LOOL en flok haters! :D
Måske I skulle en tur ud i solen og den begyndende sommer.
Forstår godt jeres problemematik mht. om det er "gratis".
Ja, man skal tage imod en række tilbud, hvoraf nogle koster penge, og på den måde er det ikke gratis. omvendt er en lang række af tilbudene UTROLIGT attraktive, og man får meget ud af det.

Om ik andet kan I jo leje gratis film i en måned, og få en gratis biografbillet. Ja, det er et refferencelink som reefermadness antyder, hvilket betyder at jeg også får et point når I tager imod et tilbud (principielt gratis), men hvis I gør det samme, kan I få et gratis produkt selv. Mange af mine venner har refereret venner efter jeg refererede dem, og de har fået iPods for 100-200 kr.

[Bla bla bla]

Hvis jeg siger pyramidespil, hvad siger du så?
Gravatar #9 - Borg[One]
21. apr. 2008 20:59
ROTFL det er en af de bedre indlæg det her....

- Retinol Anti-rynkecreme* 0,00 kr. 0,
Hvad skal jeg med rynkecreme?!??
- 2 stk. Komputer for alle + webcam & headset 54,50 kr.
Det siger hvis det hele...
2 stk. Aktiv Træning + Pulsur og pulsbælte 70,00 kr.
Erhh 2 pulsure?!? hvad skal jeg med et enkelt?
- Tip en ven: 3 numre af M! for 79 kr. 0,00 kr.
Bruge tid på at anbefale andre et blød-ponro-møgblad?!?
- Gratis t-shirt med eget logo (fra Vistaprint)** 39,00 kr.
Gratis - for 39,- ?!??
- Kaktuspille - Pillen mod tømmermænd 39,50 kr.
Hvad med at tage det som en mand, eller ald være med at drik dig fuld (hey prøv at drik vand, og spis noget salt inden du smutter i seng - det er det din krop har brug for...)
- Dvd om pilates 60,00 kr.
Hoorayy - eksemplaret der manglede i min aerobic DVD-samling...*NOT*
- Gratis visitkort (fra Vistaprint)** 39,00 kr.
Aehh endnu et gratis produkt til 39,- kr
- Oriflame: Gratis solspray, solcreme, solbeskytter og taske) 54,00 kr.
WTF?!?? hvad med eyeliner og læbestift?!?
- Opret sig som medlem på Danske Spils hjemmeside - gratis. 0,00 kr.
Mmm gratis spam, kan slet ikke vente...
- Bestille et Kash kreditkort - gratis. 0,00 kr.
Huh?!?
- 1 mdr. gratis filmleje (Lovefilm) + biografbillet. 0,00 kr.
Allrighty then...
- Tip en ven: 1 mdr. gratis filmleje (Lovefilm). 0,00 kr.
Det er ihvertilfald billigere for dem, end at hyre en telefonsælger

- Gratis iPod 0,00 kr. 350,00 kr.
Samlet pris i alt: 395,00 kr. 2500,00 kr.

Og det er så HER jeg står af.
Som jeg ser det, har du indkøbt for kr 395,- ubrugeligt bras.
Du har brugt en masse tid på at agere reklamemand for diverse tåbelige produkter - og du har nu valgt at hænge dig selv ud som lallende tågenakke på newz...og for hvad?!??
En iPod til snølle 350,- bobs.

Man behøver ikke at gå i seng med andre for penge, for at prostituere sig...
Gravatar #10 - NioBe
22. apr. 2008 08:01
Ja se selv... der er blevet brugt penge for at få noget "gratis"... Ved ikke med jer... men i mine øjne er det så ikke gratis...
Gravatar #11 - Arnie
26. apr. 2008 17:53
Nu ved jeg ikke lige med den omtalte fidus, men jeg har faktisk gode erfaringer med de "pyramidespil". :-) Jeg har i hvertfald fået mig et gratis huk.kort til mit kamera, fordi jeg brugte en (HELVEDES) masse timer på pointshop.dk. Men der stoppede det sjove også - de spærrede min konto, og jeg ved stadig ikke hvorfor, ud over at de mistænker mig for snyd.

Og nej, jeg "snød" ikke.
Gravatar #12 - myplacedk
27. apr. 2008 06:49
Er det en god erfaring? Mit sidste hukommelseskort til mit kamera købte jeg for 2 timers løn, 1 hvis vi siger det var overarbejde.

Lads os bare sige du har en mindre løn, og det tager dig 4 timer at tjene til sådan et kort. Der er vist stadig langt op til "en helvedes masse".

Og så er der selvfølgelig ulempen med at det er et pyramidespil.

Nej, jeg kan ikke lige se hvordan det kan være en god erfaring.
Gravatar #13 - nielsbuus
27. apr. 2008 10:15
#9, så så borg... bare fordi du en tyk colaslugende computerfetishist, så kan det da godt være at der er NOGEN ude i det ganske danske land som er helt pjattede med pilates-dvd'er og pulsbælter og solsprays og antirynkecreme.

Nu ikke så skeptisk. Du må bare tage imod tilbudet om grats biografbilletter rigtig rigtig rigtig mange mange og så kan du også en dag få en iPod Shuffle kvit og problemfrit.
Gravatar #14 - Borg[One]
28. apr. 2008 11:07

Min pointe var ikke at pilates var noget hø, men bare at hvis jeg skulle bruge penge på en DVD med pilates, kunne jeg ligesågodt have brugt penge på et par 'Alt for damerne'. Degge dele vil ende i min 'fysisk spam'-box.

Problemet ved denne her "service" er, at du an ikke tjene point overhovedet, uden at skulle have tegnedrengen op af lommen. Og hvis de ting du kan indkøbe ikke er ting jeg elelrs ville købe - så er det billigere for mig at købe en Ipod, istedet for at få den gratis.

Mht min kampvægt, så ligger mit bmi på 24.8, og jeg træner sport 1-3 gange/ugen - bare ikke pilates! :)
Gravatar #15 - alca11
2. maj 2008 13:05
14 skrev:
Problemet ved denne her "service" er, at du an ikke tjene point overhovedet, uden at skulle have tegnedrengen op af lommen. Og hvis de ting du kan indkøbe ikke er ting jeg elelrs ville købe - så er det billigere for mig at købe en Ipod, istedet for at få den gratis.

Mht min kampvægt, så ligger mit bmi på 24.8, og jeg træner sport 1-3 gange/ugen - bare ikke pilates! :)

Hvor er du dog sørgelig at høre på.

Der er EN DEL af pointene, du kan få uden at betale en øre.
F.eks.
OK-benzin kort
Prøvetur i Citröin
Medlemsskab hos Sponsorcar
Gratis tur i biffen og medlemsskab hos Lovefilm

Derudover kan får du også et point hvis du du for en ven til at tage imod et tilbud, og dette kan også være gratis.

Jeg viste denne side til en ven, samme dag som jeg oprettede denne post. Han har nu optjent nok point til en PSP (Play station portable).
Det bedste: han har ikke brugt en rød reje!!!
Han har refereret folk, og taget imod de gratis tilbud.
Der er gode muligheder i dette, hvis man ser dem.

Sæt dig lige ind i tingene forinden, næste gang du basher en eller andens indlæg.
Gravatar #16 - Norrah
2. maj 2008 15:14
5 skrev:

Blot noget andre betaler..
Gravatar #17 - vandfarve
2. maj 2008 20:55
*Host host* Den kloge narrer den mindre kloge... *Host host*

Hvem sagde noget?
Gravatar #18 - myplacedk
3. maj 2008 10:19
16 skrev:
5 skrev:

Blot noget andre betaler..

Hvilket forklarer hvorfor ordet ikke eksiterer...

Selvfølgelig er der noget der er gratis, og selvfølgelig er der altid en eller anden der betaler. Og ja, nogle gange er den ham, der ikke læser det med småt, eller på anden måde er "den mindre kloge". Andre gange er det et firmas markedsføringsbudget der betaler. Nogle gange er folk bare flinke.

Der er ting der er gratis. Lev med det. Hvis nogen påstår andet, er det filosofi eller teminologi der diskuteres, ikke pyramidespil eller dårlig opførsel.
Gravatar #19 - MiniatureZeus
3. maj 2008 14:24
18 skrev:
Andre gange er det et firmas markedsføringsbudget der betaler..

Så er det jo også, i sidste ende dig som forbruger der betaler, da firmaets markedsføringsbudget jo helt og holdent afhænger af, om der er nogle forbrugere der gider købe det pågældende produkt ;- )
Gravatar #20 - myplacedk
3. maj 2008 16:53
Det er firmaet der betaler, ikke kunden. Så simpelt er det altså.

Jeg kan forklare en masse om virksomhedsøkonomi, men det kan koges ned til: Hvis du skal have aaalle små-bitte eventuelle følge-reaktioner med, så kan du lige så godt påstå at intet koster noget. Det kan jeg i hvert fald komme med lige så gode argumenter for.
Gravatar #21 - vandfarve
4. maj 2008 08:07
#MiniZeus og myplacedk:

I har jo begge ret. Ultimativt, i den sidste ende, hvis du lever evigt, hvis du nogensinde kommer til at købe dig og alle de forbehold, så kommer du til at betale for de "gratis" ting. Men, hvis man anskuer det realistisk, så kommer du nok ikke til at betale for dem, men så vil din nabo, børnebørn, kollega og/eller ekskæreste nok komme til at betale for dem.

Derfor mener jeg, at MiniZeus giver (noget...) mening, når han henviser til dig som én person, for jeg ser som et begreb, der dækker over mennesker generelt. Ingenting er gratis, fordi nogen skal betale for det, men man kan så prøve at gøre alt for, at man ikke er en af dem, der faktisk skal betale.
Gravatar #22 - myplacedk
4. maj 2008 10:57
21 skrev:
Ingenting er gratis, fordi nogen skal betale for det

Så du mener at fordi én person bliver rigere (får noget gratis), er en anden blevet fattigere? Den handelsteori blev modbevist for laaang tid siden.

Vi kan jo prøve med et eksempel, der går lidt mere i dybden.

Lad os sige at jeg er ejer et firma, som har skabt et produkt, som har været på markedet i et stykke tid. Salget går dog ikke godt, og en undersøgelse viser at produktet som sådan ikke fejler noget, folk kender det bare ikke godt nok.
Jeg beslutter mig for at henvende mig til en konsulent. "Værsgo, her er 10 millioner kr. Gør mig rig."

Konsulenten overvejer at lave en 10 millionerer kr. TV-kampagne, men vælger at droppe ideen. "Information" (traditionel reklame) er allerede prøvet, uden success.

Den endelige plan viser sig at have følgende økonomi: Først køber han så mange han kan af produktet, for 8 millioner kr. Så bruger han 1 million på at give produktet væk, på så kreative måder han kan komme i tanker om. Den sidste million stikker han i lommen, og tager et år til Afrika.

Der er nu tusindvis af danskere der ejer produktet. De er glade for det, og anbefaler det til vennerne. Produktet har opnået en "kritisk masse", hvor mange folk kender en eller anden, som ejer produktet, og salget ryger i vejrs. Fabrikken har svært ved at følge med.
Da salget endelig går godt, bliver udviklingsomkostningerne snart tjent hjem. Så falder prisen, salget stiger igen. Snart har alle som ønsker produktet mindst én af dem.

Kort sagt:
Mit firma (producenten) tjener de 10 mil. hjem hurtigt, og salget går stadig fint. De har købt et produkt til 10 mil, som tjente sig selv hjem igen.
Konsulenten tjente 1 mil på få måneder. Han er rigtig glad.
De tusindvis af kunder der fik produktet gratis er også glade.
Fabrikken er også glad, nu er de gået over til døgndrift.

Hvem betale de gratis produkter? Hvem tabte i denne historie?

Bare fordi en vare er gratis, er det stadig en handel. Prisen er blot på 0 kr. En ekstrem variant af at sælge til under omkostningspris.

Hvad med en avis, som koster 20 kr. at producere, men koster 12 kr. i butikkerne? Og måske 8 kr. i abonnement? De tjener stadig på det, pga. reklamerne.
En gratis-avis er nøjagtigt det samme, men måske 10 kr. i fremstilling og en pris på 0 kr.
Hvis gratisavisen er gratis, koster den anden avis så heller ikke 12 kr?

Det er noget pjat at sige at intet er gratis. Vi kan godt snakke om konsekvensen ved handel, og vi kan for så vidt drage diverse handelsteorier ind i det (der er næppe nogen der siger noget interessant, andre ikke har sagt før i en eller anden historiebog), men gratis er stadig gratis.

Hvis jeg siger at jeg har malet mit hus blåt, er der jo heller ingen der siger "intet er blåt", og prøver at argumentere for at i praksis er umuligt at få en ren farve.
Gravatar #23 - RHO
4. maj 2008 11:59
Hvad med dem der købte varen før at den fancy konsulent fik fingre i opgaven?.. de har vel betalt en del af de 10 millioner for at resten kan få det gratis?

Men det er vel gratis at trække vejret (så længe det ikke er igennem et filter) (jeg mener ikke det er gratis at leve, det siger min bankkonto det ikke er) :)

Men synes jo ikke umiddelbart det er specielt smart, for selv om man har følesen af man har fået det gratis igennem gratis biograf ture og hvervning af svage sjæle, så det være en ufattelig ringe timeløn..
Gravatar #24 - vandfarve
4. maj 2008 14:22

Jeg er udmærket klar over, at handel generelt ikke er et nul-sumspil, så spar mig venligst for de lange forklaringer. Jeg har selv skrevet opgave om World Trade Organization, og jeg ved i lige så høj grad som dig, hvordan de økonomiske systemer virker.

Alt, hvad jeg siger, er blot, at træerne ikke vokser ind i himlen, og det er normal, sund skepsis, at man skal være påpasselig, når man får tilbudt noget gratis. Særligt sådanne hjemmesider. I dette tilfælde betød det, at man enten skulle bruge anseelige mængder af tid eller spamme sine venner, og har det så været gratis? Ja, du fik noget uden at betale i kontanter, men du har betalt på en anden måde.

Og så må du altså gerne male dit hus blåt for mig, så længe du spørger naboerne... ;D
Gravatar #25 - myplacedk
4. maj 2008 20:18
23 skrev:
Hvad med dem der købte varen før at den fancy konsulent fik fingre i opgaven?

Ja de fik jo varen... Hvis ikke de mente den var pengene værd, havde de vel ikke købt den.

23 skrev:
de har vel betalt en del af de 10 millioner for at resten kan få det gratis?

Hvad firmaet bruger sine penge på, er irrelevant for tidligere kunder.

Det er heller ikke sikkert at firmaet får pengene fra tidligere salg af samme produkt. Det kan være fra et andet produkt, startkapital, indskud (måske fra en investor), eller pengene kan være lånt.
Gravatar #26 - myplacedk
4. maj 2008 20:45
24 skrev:
Jeg er udmærket klar over, at handel generelt ikke er et nul-sumspil, så spar mig venligst for de lange forklaringer.

Well, det fremgik ikke af det jeg svarede på.

24 skrev:
Alt, hvad jeg siger, er blot, at træerne ikke vokser ind i himlen, og det er normal, sund skepsis, at man skal være påpasselig, når man får tilbudt noget gratis.

Det er vi så enige om. Men det jeg så var nu bare at du insisterede på at intet er gratis. :)

24 skrev:
Særligt sådanne hjemmesider. I dette tilfælde betød det, at man enten skulle bruge anseelige mængder af tid eller spamme sine venner, og har det så været gratis? Ja, du fik noget uden at betale i kontanter, men du har betalt på en anden måde.

Ja, det virker jo mere som en betaling end som en gave. Og formentlig ret dårlig betaling.
(Betaling for det store markedsføringsarbejde.)
Gravatar #27 - vandfarve
4. maj 2008 20:49

Verden er ved at gå at lave, for jeg må desværre indrømme, at vi for en gang skyld er helt enige (på baggrund af din sidste post), og jeg for en gangs skyld intet har at kommentere på indlægget.

Nå, så er der vist ikke mere, som jeg kan lave nu (læs: flere, som jeg kan modsige). Jeg tror bare, at jeg smutter i seng så... Øv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login