mboost-dp1
Har nogen spørgsmål omkring hardware/software
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej.
Jeg ligger inde med nogen spørgsmål omkring Hardware / software,
det første spørgsmål er, jeg skal til at bygge min egen computer (stationær) har fundet mig nogen dele, som jeg er 80 % sikker på vil passe.
Men for en god ordens skyld vil jeg lige have eksperten (dig) til at kigge se på det, jeg har udvalgt følgende dele:
Bundkort- Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2.
Processer- Intel Core™ 2 Quad Q8200 2,33GHz
Ram- Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL7
Grafikkort- Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3
PSU- Chieftec Super Series PSU 650W Modulær
Kabinet- Antec Nine Hundred sort miditower
Hard disk- Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2
Dvd/cd- Samsung DVD-spiller SH-D162D
Passer delene sammen, vil jeg ingen problemer få undervejs?
andet spørgsmål, når jeg så har fået samlet det hele, og tænder for første gang på On/Off knappen, hvad sker der så? kan du forklare mig hvad der sker, tønder den bare op og ber pænt om Windows xp cd’en??
Mvh.
weepy
Jeg ligger inde med nogen spørgsmål omkring Hardware / software,
det første spørgsmål er, jeg skal til at bygge min egen computer (stationær) har fundet mig nogen dele, som jeg er 80 % sikker på vil passe.
Men for en god ordens skyld vil jeg lige have eksperten (dig) til at kigge se på det, jeg har udvalgt følgende dele:
Bundkort- Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2.
Processer- Intel Core™ 2 Quad Q8200 2,33GHz
Ram- Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL7
Grafikkort- Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3
PSU- Chieftec Super Series PSU 650W Modulær
Kabinet- Antec Nine Hundred sort miditower
Hard disk- Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2
Dvd/cd- Samsung DVD-spiller SH-D162D
Passer delene sammen, vil jeg ingen problemer få undervejs?
andet spørgsmål, når jeg så har fået samlet det hele, og tænder for første gang på On/Off knappen, hvad sker der så? kan du forklare mig hvad der sker, tønder den bare op og ber pænt om Windows xp cd’en??
Mvh.
weepy
jeg har spørgsmål om hardware. . . .
de passer sammen.... når du tænder første gang, så sker der ikke så meget, da i de fleste tilfæld vil den prøve at boote op.
men gå ind i bios når du tænder den, sæt tingene op, som står i manualen til både din cpu + ram (plejer også at gør automatisk)
ja, installere dit xp, tast din ægte key ind og det funger...
de passer sammen.... når du tænder første gang, så sker der ikke så meget, da i de fleste tilfæld vil den prøve at boote op.
men gå ind i bios når du tænder den, sæt tingene op, som står i manualen til både din cpu + ram (plejer også at gør automatisk)
ja, installere dit xp, tast din ægte key ind og det funger...
1: Af hvad jeg lige udmiddelbart kan se (uden at grave dybere i det, da jeg kender ASUS' modeller rimelig godt), så skulle delene passe sammen, ja. Husk at købe kølerpasta til CPU'en hvis der ikke følger noget med. Denne "pasta" (nærmest creme-agtige) påføres direkte på CPU'en efter montering før køler-enheden monteres.
Note: ASUS' bund kort noterer sædvanligvis socket allerede i navnet, hvor AMD ofte hedder M2xxx (byt x'er ud med et vilkårligt antal af vilkårlige bogstaver), hedder Intel ofte P5xxx. Jeg har begge dele herhjemme: P5N-E SLI og M2N-MX.
2: Når tingesten er samlet og du trykker på start knappen foretages POST. Dernæst vil maskinen lede efter en "bootable" enhed, hvis ikke du da vælger at skulle ind i BIOS'en, PXE Boot manageren, RAID-controlleren eller et eller andet andet.
3: Ja. Jeg ville dog ikke stole på en sådan CD med mindre jeg vidste kilden var original med en ildtang. Også ville jeg bruge Vista 64-bit eller Win7. XP er efterhånden ved at være gammelt. :-)
Note: ASUS' bund kort noterer sædvanligvis socket allerede i navnet, hvor AMD ofte hedder M2xxx (byt x'er ud med et vilkårligt antal af vilkårlige bogstaver), hedder Intel ofte P5xxx. Jeg har begge dele herhjemme: P5N-E SLI og M2N-MX.
2: Når tingesten er samlet og du trykker på start knappen foretages POST. Dernæst vil maskinen lede efter en "bootable" enhed, hvis ikke du da vælger at skulle ind i BIOS'en, PXE Boot manageren, RAID-controlleren eller et eller andet andet.
3: Ja. Jeg ville dog ikke stole på en sådan CD med mindre jeg vidste kilden var original med en ildtang. Også ville jeg bruge Vista 64-bit eller Win7. XP er efterhånden ved at være gammelt. :-)
Tak for hjælpen, det var lige det sidste "skub" jeg manglede til at sætte mit projekt igang (:
Det der med det køle pasta, altså det skal ind mellem selve CPU'en og kølern (ikke blæseren) ?
Det der med det køle pasta, altså det skal ind mellem selve CPU'en og kølern (ikke blæseren) ?
#7: Korrekt, jeg mente Win7 beta. Da denne er en beta er det naturligvis ikke at anbefale, derfor nævnte jeg også Vista først.
Ellers er der mange der bruger Win7 beta på deres maskiner, og de meldinger jeg får er fine og at systemet kører stabilt, så jeg så ingen grund til at udelukke det.
Ellers er der mange der bruger Win7 beta på deres maskiner, og de meldinger jeg får er fine og at systemet kører stabilt, så jeg så ingen grund til at udelukke det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.